חצי נמרה חצי מגויסת: יום הגיוס השנוי במחלוקת של טוראית קירל

ביקורת רבה נשמעה לאחר יום החיול של הזמרת הצעירה, שמיד אחריו כבר קיבלה אישור להצטלם לקמפיין גדול. עם זאת, בצה"ל ממנפים את האירוע למטרות יחסי ציבור – והרווח הוא הדדי

זמן צפייה: 05:31

זה לא היה עוד יום שיגרתי השבוע בבקו"ם. רבים עברו לדום מתוח ומלא סקרנות כשטוראית קירל לבושה בחאקי הגיעה למתחם. מהגיוס הזה כולם מרווחים - צה"ל שממנף, והטירונית החדשה שכבר למחרת קיבלה אישור מיוחד לצלם קמפיין גדול לרשת אופנה. זו לא הפעם הראשונה שמפורסמים מתגייסים לצה"ל והצבא מצידו -סוחט את ההדק עד הסוף.

הקדימון לגיוס של קירל, כבר הופיע בפרסומת לחיל האוויר לפני כמה חודשים. אבל קירל, למרות מדי הטכנאית בסרטון שפורסם, לא תתגייס לחיל האוויר, אלא תתגייס למסלול טאלנט עם מרגי החבר, ועדי ביטי. קירל שנולדה עם כליה אחת יכלה לו רצתה לקבל פטור רפואי, אבל היום, ומאז תקדים בר רפאלי - לכל טאלנט כבר ברור שהשתמטות מצה"ל היא לא דבר שהחברה ממהרת לסלוח עליו. היחצ"ן רני רהב טען כי "הציבור לא אוהבת את זה שאדם שהוא סלב לא מקיים את החובות המינימליות שאנחנו מצפים מאזרח. זה תעודת כבוד לצה"ל שהוא מספיק פתוח לקבל גם כוכבי על שמגיעים להיות חיילים מן השורה וגם לנועה קירל זה מאוד יפה ומכובד שהיא לא שכחה את מדינת ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

זה רק אני, הפאוץ' והצבא של ישראל: נועה קירל התגייסה לצה"ל

"פה כדי להישאר": השנה המוצלחת של נועה קירל

נועה קירל מתגייסת
נועה קירל מתגייסת | צילום: חדשות 13

מאז רפאלי, בצה"ל למדו למנף גיוס של כוכבים מוכרים. יחסי ציבור לצבא ההגנה לישראל. וכדי לאפשר זאת, הצבא בא לקראת המתגייסים והמתגייסות המפורסמים ומעניק להם תנאים קצת שונים, לא בדיוק שירות צבאי סטנדרטי. החלוצה הייתה אז אסתי גינזבורג, ודוגמניות ושחקנים רבים הלכו בעקבותיה. אבל לצד, הפרגון, הייתה גם ביקורת רבה על "פסטיבל הגיוס". על העובדה שקירל התגייסה רק באופן סמלי, ואת הטירונות מתחילה רק בעוד כשבועיים במחנה 80. יום אחרי הגיוס המתוקשר, היא כבר השתתפה במסע פרסום של חברת אופנה. לולא נגיף הקורונה - גם הייתה טסה לתאילנד.

אז כן, קצת קנאה על היחס המועדף ביום הגיוס שהזכיר למי מאיתנו שאצלו זה היא קצת אחרת. ובכל זאת, כשכוכבת בסדר גודל של קירל שיכלה גם לא להתגייס על בסיס בריאותי, בוחרת בנתיב הזה, זה לא מובן מאליו. בנתיים, הפז"מ דופק.