"תחושת אובדן": אחרי 18 שנה - מושיק רוט סוגר את מסעדת המישלן

אפקט הקורונה לא פסח על השף המצליח, שהיה ראשון השפים הישראלים שזכה לשני כוכבי מישלן על המסעדה שלו באמסטרדם. כעת, הוא חוזר לארץ עם משפחתו, אך עדיין חולם על הכוכב השלישי. "אני אחזור"

זמן צפייה: 10:18

ראשון השפים הישראלים שזכה לשני כוכבי מישלן על המסעדה שלו באמסטרדם אורז את המזוודה ואת המשפחה וחוזר ארצה. מושיק רוט, השף המוכר והמצליח, מספר בעצב על מפעל חיים של 18 שנה - "המסעדה של מושיק" שגם אותה הכריעה הקורונה. "לסגור מסעדה, לסגור את מפעל החיים, לסגור את מה שעבדתי עליו במשך 18 השנים האחרונות, זו תחושה של אובדן, זו תחושה של אי-שליטה". המקום המת עכשיו היה עד לאחרונה סמל החיים הטובים. עשירי עולם, פודיז ותיירים סקרנים נלחמו על שולחן ב"אנד מושיק" באמסטרדם כדי לטעום בונבון כבד אווז עם קוקוס וליים ושאר שידוכים מולקולריים. זה היה לונה פארק טעמים יוקרתי ששנים ארוכות דאגו רבים לקנות אליו כרטיס.

ורוט, הוא נגע בכוכבים. בולט במיוחד בין שפע השפים הישראלים שהתמקמו בעולם. הוא מייעץ בכל השנים האלה למסעדנים מובילים באירופה ושופט ב"משחקי השף" בישראל, כשהוא לא מפסיק לחלום על הכוכב הבא. "ההבנה שבשנתיים הבאות מסעדה שבנויה על תיירות גסטרונומית מכל העולם, לא יגיעו. כרגע צריך לעצור את הרכבת הזאת, כי אם אני לא אעצור אותה היא פשוט תגביר את המהירות ותתנגש בקיר בסוף. בימים לפני היינו במרוץ לשלושה כוכבים. לפני זה הרכבת הייתה בפול ווליום. דהרנו ודהרנו ודהרנו".

מושיק רוט
מושיק רוט | צילום: חדשות 13

ואז, אחרי שנים של מרוץ לעבר הכוכב השלישי, באה הקורונה. "למרות שכרגע היו לי חלומות, ומישהו מהצד קצת צחק עליי. סליחה לכל אלה שלא מבינים למה לקחתי את ההחלטה הזאת ובייחוד לעובדים שלי. אבל זה היה הרגע הנכון לעשות את זה". בשנים האחרונות, לאחר שנפרד מאלס ההולנדית, הוא נשוי לשירן, ישראלית, ויש להם שני ילדים. את הימים הריקים הוא ממלא עכשיו בלקנות ובלבשל. פחות גסטרונומיה מולקולרית, יותר אוכל של בית, של ימי קורונה, שנועד לקהילה היהודית באמסטרדם.

ובין הסירים במטבח הפרטי, עם שירן והילדים מסביב, עולה המחשבה שעצירת המסע הזו היא גם הזדמנות חדשה. "מתחילות להתעורר המחשבות שאולי הגיע הזמן לארוז את הדברים, הגיע הזמן לקחת את המשפחה ולחזור לארץ. יש דברים שבאמת בכל השנים האלה הייתי מתגעגע אליהם כל הזמן. אז כן, אנחנו חוזרים הביתה. אני חושב שכרגע זו ההזדמנות הכי טובה שהייתה לי אי פעם לחזור". אז הם רק ימצאו בית והם חוזרים ארצה, אבל גם זה רק זמני, כי "אנד מושיק" אומנם נסגרה, אבל המסע הזה נמשך. "דיברתי עם מי שצריך לדבר ממישלן והסברתי להם את המצב ואמרתי להם, 'אני אחזור'. אני מאוד מקווה שביום מן הימים כשאני אפתח בחזרה את מסעדת החלומות שלי ואני אשאף שוב לכוכב השלישי, הם עדיין יאמינו בי".