"בומבה שנוחתת עלייך משום מקום": הקרב לחיים של מלכת היופי

היא החלה לדגמן בגיל 17, ובהמשך אף זכתה בתואר האישה היפה בישראל. 23 שנים אחרי התגלה אצלה סוג נדיר של סרטן השד - ומאז היא נלחמת על חייה. כעת, מירית גרינברג בטוחה: אני לא הולכת למות

זמן צפייה: 15:36

ביולי 2020, מלכת היופי לשעבר מירית גרינברג חשפה באומץ כי בגופה התגלה סוג נדיר של סרטן השד. כעת, 23 שנים אחרי שהוכתרה לאישה היפה בארץ, כשהיא מגדלת ארבעה ילדים עם בעלה יניב, היא נעמדת שוב מול המצלמות, ומציגה: כך נראה הקרב על החיים.

היא התגלתה בגיל 17.5 על ידי סוכן דוגמניות. "הייתי ילדה משוגעת שלא אכפת לה מכלום", נזכרה מירית, "מטיסים אותי - וזו פעם ראשונה שאני בחו"ל לבד. כל מה שבא לי זה לעשות חיים". במשך שנים, ועד גיל 26, כיכבה על השערים הכי גדולים וקטפה את הקמפיינים הכי נחשקים, ולבסוף העדיפה להתמקד במשפחה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרשות הפלסטינית הודיעה על חידוש התיאום הביטחוני עם ישראל

הלחימה באתיופיה: תשעה ישראלים חולצו מאזור הקרבות בתיגראי

נציב שירות המדינה התלונן בפני היועמ"ש על דברי דינה זילבר

מירית גרינברג, מלכת היופי לשעבר שנלחמת בסרטן השד
מירית גרינברג, מלכת היופי לשעבר שנלחמת בסרטן השד | צילום: חדשות 13

מאז ועד לאחרונה, ניהלה גרינברג חיי שגרה - עד שהרגישה שמשהו לא בסדר. "אני לא ידעתי שאני חולה. התחילו לי דלקות בכל הגוף והתחלתי ללכת לרופאים. אף אחד לא יודע מה יש לי", סיפרה. כשהלכה לעשות בדיקת ממוגרפיה, שאלה אותה הרופאה למה לא הגיעה עוד קודם לכן - ואז, מירית הבינה הכול. "את יכולה לראות על הפרצוף של הרופאים שפחות או יותר, יודעים את התשובה. גם אני ידעתי".

הרופאים איבחנו אצלה סרטן שד מסוג נדיר. "זו בומבה שנחתה לך על החיים משום מקום. זה שינה לי את כל החיים, את כל אורח החיים, את כל מה שאהבתי. זה נתן משמעות שונה לכל הדברים". עם זאת, היא אומרת, "היה לי מזל", לדבריה. "זה סרטן אלים שמתפתח מהר. חצי שנה כבר יכולתי להיות עם גרורות בכל הגוף".

מירית גרינברג, מלכת היופי לשעבר שנלחמת בסרטן השד
מירית גרינברג, מלכת היופי לשעבר שנלחמת בסרטן השד | צילום: חדשות 13

למירית לא הייתה בעיה לחשוף את הסיפור שלה בפני העוקבים ברשת, אולם לא כך היה כשהגיע הרגע לבשר לילדים את החדשות הקשות. "הושבתי את הבן שלי, ואמרתי לו, 'יש לי משהו לספר לך. יש לאימא סרטן'. אז ישר הוא פתח עיניים ונבהל. אמרתי לו, 'אבל אל תדאג, זה סרטן שאפשר לטפל בו'. 'את לא הולכת למות?', שאל, 'אני לא הולכת למות', עניתי".

כיום, ולמרות שהיא בתקופת החלמה מניתוח כריתת שד שעברה, היא לא מוותרת לילדים על הלמידה מרחוק, מנסה לשאוב כוחות מחברותיה, מודה לבעלה בכל רגע ורגע - ולא מפסיקה לחייך. "זו תקופה קשה לכולנו. בסוף נצא גם מזה", סיכמה, "אני מרגישה שאני עושה את הדברים בול בצורה שאני רציתי. אני עושה את זה בצורת מירית".