עם הגב לקיר, כמעט בלי תקווה: מכבי ת"א חולמת להדהים את צסק"א

הצהובים, שזקוקים לנס כדי להעפיל להצלבה, יודעים שאסור להם להפסיד אפילו לאימפריה הרוסית. האם יש דרך לאתגר את סוללת הכוכבים באדום, ואיך אפשר לעצור את ההתקפה הטובה באירופה? • כדור מהצד

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תארח הערב (שלישי) את צסק"א מוסקבה כאשר היא יודעת היטב שהיא זקוקה לנס כדי להעפיל השנה לפלייאוף היורוליג. לצהובים נותרו עשרה משחקים, כאשר אפילו ניצחון בשמונה מהם עלול שלא להספיק. כלומר, הפסד הערב, כשבאופק נותרו גם משחקי בית נגד ברצלונה ואנאדולו וכמה משחקי חוץ לא פשוטים, יחסל כמעט מעשית את חלום ההצלבה.

עם היכולת שהיא מציגה העונה, יהיה קשה לאלופת ישראל להפתיע את אלופת אירופה המכהנת. אולם, אם יש לספרופולוס תקווה להיאחז בה, היא העובדה שהרוסים מגיעים בכושר לא טוב, לאחר שהפסידו חמישה משמונת משחקיהם האחרים. גם ככה, כמובן, הם טובים משחקניו בכל עמדה, אך הסיכוי להדהים ולהישאר בחיים קיים.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

הכוכב הבלתי מעורער של איטודיס הוא מייק ג'יימס, שקולע 20.5 נקודות בממוצע למשחק (ראשון ביורוליג), לצד 5.8 אסיסטים. לצד מירוטיץ', עמו הוא צפוי להתחרות על תואר ה-MVP של היורוליג, הוא מדורג ראשון במפעל בנקודות מדד, עם ממוצע של 20.9. כאחד שמחזיק הרבה בכדור, הוא גם מאבד יותר משלוש פעמים בערב – שני רק לאלכסיי שבד. ג'יימס אומנם חווה ירידה קלה בממוצע הנקודות ובאחוזים מעבר לקשת ומהעונשין ביחס לעונה שעברה, אבל נראה מעט טוב יותר בהגנה.

דארון היליארד פותח בדרך כלל בקו האחורי, ותורם 10.1 נקודות, אך לא מספיק יעיל באספקטים אחרים בפרקט. ספרופולוס יצטרך להיזהר גם מדניאל האקט, שחקן הגנה מצוין שמוכר היטב לאוהדים הצהובים. הגארד האיטלקי מוסיף גם 9.6 נקודות באחוזים טובים מעבר לקשת. מעניין יהיה לראות גם כיצד ישתלב הגארד איף לונדברג, שרשם בשבוע שעבר הופעת בכורה מכובדת בקבוצה עם 13 נקודות, שלוש שלשות ו-15 נקודות מדד.

אותלו האנטר, מכבי תל אביב
אותלו האנטר, מכבי תל אביב | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

טורניקה שנגליה, בעונתו הראשונה בקבוצה, מהווה עוגן בכל הנוגע לקו הקדמי ומעורב מאוד במשחק של צסק"א. הוא מעמיד ממוצעים של 10.7 נקודות, 4.8 כדורים חוזרים, 2.3 אסיסטים וחטיפה. וויל קלייבורן חזר לאחרונה מפציעה ממושכת ונראה חלוד למדי, אך לפניה רשם 13.4 נקודות בערב, לצד 3.4 ריבאונדים. כשהם נחים, איטודיס מעניק קרדיט לג'ואל בולומבוי, שמחזיר לו 5.2 נקודות וארבעה קרשים, ויוהאנס וויגטמן, שתורם 6.8 נקודות באחוזים פנטסטיים מכל הטווחים, לצד 4.7 נקודות.

מתחת לסלים, הקבוצה ממוסקבה ספגה מכה קשה מאוד לאחר שניקולה מילוטינוב, אולי הסנטר הטוב ביבשת, גמר את העונה. איטודיס התבסס באופן כמעט מוחלט על הסנטר הסרבי, וכעת עליו לפחות על חסרונו בעזרת הפאוור-פוורודים, כאשר שנגליה צפוי לקבל דקות רבות כנסטר. בכל מקרה, במקומו, צסק"א החתימה את מייקל אריק, שהעמיד העונה ממוצע דו ספרתי של נקודות בטלקום אנקרה.

עומרי כספי, מכבי תל אביב בכדורסל
עומרי כספי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

להתמודד עם ההתקפה הטובה באירופה, שקולעת 83.6 נקודות למשחק, זה אף פעם לא קל. נוכח העובדה שצסק"א מדורגת שנייה מהסוף באסיסטים, כלומר שהנקודות שלה נובעות בעיקר מיכולת אישית, היעדרותו של זוסמן תהיה משמעותית מאוד, שכן הוא השומר האישי הטוב בקבוצה. בלעדיו, בראיינט ודורסי יעשו הכול כדי לעצור את ג'יימס, ולא לתת לו להיכנס לקצב.

אולם, הקלע המחונן אינו הבעיה היחידה כמובן. ספרופולוס יצטרך למצוא דרך לעצור גם את שחקני הפנים, וזה לא יהיה פשוט בכלל. האנטר אולי יכול להתמודד עם שנגליה, ככל שזה אפשרי, אולם לצהובים אין הרבה פתרונות לקלייבורן, והם בעיקר יקוו שהוא לא הספיק להסיר את החלודה. בהתקפה, אלופת ישראל יכולה להוות אתגר לאדומים אם הקלעים שלה יתפסו יום טוב. גם אם זה יקרה, הסיכוי לנצח לא מאוד גבוה, אבל כל עוד הוא קיים - בהיכל לא יאבדו תקווה.