"כל עולמו היה המוזיקה, שיריו ישרדו לעולם": נפרדים מצביקה פיק

הבמאי צדי צרפתי והזמרת אילנה אביטל סיפרו על חברם היוצר שהלך לעולמו היום בגיל 72: "זאת אבידה ענקית, כמו שאיבדנו אז את אלביס פרסלי". מוקדם יותר שורת אמנים נוספת ספדה לפיק, בהם דנה אינטרנשיונל שאמרה: "שנים שלא הצלחתי לבכות ופתאום זה השתחרר". הלווייתו תיערך מחר ב-10:00 ברמת השרון בחיק המשפחה.

זמן צפייה: 03:14

מותו של צביקה פיק היום (ראשון) בגיל 72 הביא לאבל כבד בעולם התרבות, וחברו צדי צרפתי סיפר עליו: ""אהבתי אותו מאוד מאוד מאוד. סוג של חיבור של 50 שנה, הכרתי אותו כבחור צעיר במחזמר 'שיער', בשנת 1969, נפגשנו בהמון צמתים. הוא תמיד היה עם המון הומור, ציני, חד, עושה מה שבראש שלו, הוא היה מאוד מחובר לעצמו. הוא אף פעם לא הלך עם איך שאומרים שצריך להיראות כאמן, המון פעמים צחקו עליו ולא קיבלו, אבל הוא צדק, הוא באמת ניצח. השירים שלו ישרדו לעולם". הלווייתו תיערך מחר ב-10:00 ברמת השרון בחיק המשפחה.

אילנה אביטל סיפרה על התקופה הקשה לאחר השבץ המוחי שאירע לו: "הוא לא רצה קשר עם אף אחד, אני יכולה להבין אותו. זה לאבד את הקשר עם כל העולם שלו, וכל העולם שלו היה מוזיקה. כל מה שהוא עשה היה מוזיקה, ממחזות זמר ועד לחנים מדהימים".

"הכי צביקה פיק זה 'מרי לו'", סיפרה אביטל, "חמש שנים, ערב ערב, להופיע עם כל השירים המדהימים שלו, זה הכי צביקה פיק יכול להיות. זה קשה. זאת אבידה ענקית, כמו שאיבדנו אז את אלביס פרסלי, ממש ככה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1408222134' autoplay='0' credit='' desc='נפרדים מצביקה פיק' poster='' kid='1_1156f26x' duration='']

צביקה פיק וצדי צרפתי. אז מה, למי יש יותר שיבה?
צביקה פיק וצדי צרפתי | צילום: רפי דלויה יח''צ

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-all-included-clips-part-1408221633' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_drywjmk4' duration='']

היום ספדו לו פוליטיקאים רבים, ביניהם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד, שר התרבות חילי טרופר, יו"ר אגרון אמני ישראל יונה אליאן קשת ודנה אינטרנשיונל, שסיפרה על הלהיט שהביא לזכיית ישראל באירוויזיון 1998: "ההצלחה הכי גדולה בקריירה של שנינו והשבר הגדול ביחסים בינינו. כשנפגשנו התחבקנו וצחקנו על הריב התקשורתי אבל מאז לא עבדנו ביחד. לפני חודש שי אמר לי שהוא קבע איתך מפגש. שנבוא אליך הביתה. אין לך מושג כמה שמחתי. לא הספקנו. הופתעתי הבוקר מעוצמת הכאב כשקבלתי הבוקר את הבשורה. בכיתי. שנים שלא הצלחתי לבכות ופתאום זה השתחרר"

צביקה פיק. צילום: אביב חופי
צביקה פיק | צילום: אביב חופי

פיק נולד בשנת 1949 בעיר ורוצלב שבפולין בשם הנריק פיק, ובגיל 8 עלה לישראל עם משפחתו. את דרכו המוזיקלית החל בסוף שנות ה-60 בלהקת הקצב "השמנים והרזים" עם הסולן עוזי פוקס, ופרץ לתודעה כאשר נבחר בשנת 1970 לגלם את קלוד, התפקיד הראשי במחזמר שיער.

אלבומו הראשון יצא בשנת 1971, ובין לחניו שהפכו ללהיטים במרוצת השנים נכללים "נאסף תשרי", "אין מדינה לאהבה", "הרקדן האוטומטי", "אני אוהב אותך לאה", "אני הולך לבית שאן", "מרי לו" ו"אהבה בסוף הקיץ". פיק הלחין את המוזיקה לסרטו של אסי דיין "שלאגר" בכיכובם של חברי הגשש החיוור, מתוכו הפך ללהיט "שיר הפרחה" שביצעה עפרה חזה. פיק גם הלחין את "לגור איתו", שביצעה ריקי גל בפסקול הסרט "דיזנגוף 99".

צביקה ושירה פיק

פיק היה נשוי לפזמונאית מירית שם אור, שכתבה את המילים לרוב השירים שלו, ונולדו להם שלושה ילדים, בהן שרונה ודניאלה שהופיעו יחד תחת השם "האחיות פיק". בשנת 2018 נישאה בתו דניאלה לבמאי האמריקני קוונטין טרנטינו. בשנת 1995 התגרשו פיק ושם אור, ובשנת 2004 החל פיק במערכת יחסים עם שירה מנור, הצעירה ממנו ב-36 שנים, ולהם נולדו שני בנים. בשנת 2021 פורסם כי הם נפרדו.