ליהיא לפיד טוענת שפוטרה מ"ידיעות אחרונות": "רק בגלל בעלי"

העיתונאית ורעייתו של יאיר לפיד טענה בפוסט בפייסבוק כי נאלצה לצנזר עצמה במשך השנים בגלל מקצועו של בעלה. מ"ידיעות" נמסר: "לפיד טרם פוטרה, הועלתה בפניה הבעייתיות שבפעילותה הפוליטית"

זמן צפייה: 00:52

העיתונאית ליהיא לפיד, אשתו של חבר הכנסת יאיר לפיד, טענה היום (שבת) בחשבון הפייסבוק שלה כי היא פוטרה מעיתון "ידיעות אחרונות" לאחר 15 שנה, "בשיחת טלפון. בגלל בעלי".

לפיד, שכותבת בעיתון טור אישי משנת 2003, טענה בפוסט כי העורכת שפיטרה אותה אמרה לה: "את לא חושבת שזה בעייתי שתחזרי לכתוב בעיתון?". "לא, אני לא חושבת שזה בעייתי שאני כותבת מדור אישי נשי בעיתון – גם אם בעלי פוליטיקאי", כתבה לפיד, "ואני בעיקר לא חושבת שבשנת 2019 במדינת ישראל אפשר לפטר אדם בגלל העבודה של בן זוגו".

לטענתה, במשך שנים היא שילמה את המחיר על רקע מקצועו של בעלה. "לא מעט פעמים צנזרתי את עצמי בעיתון. תמיד מחקתי כל מה שביקשו בלי שום ויכוח - רק שהכל יהיה בסדר. שאף אחד לא יגיד כלום. לא העלו את שכרי 15 שנה – כדי שלא יגידו. לא הזיזו אותי מהמקומונים כדי שלא יגידו. אז הנה – עכשיו פיטרו אותי כדי שלא יגידו. ואני לא אשתוק. אני גאה להיות אשתו של יאיר. אבל אני לא רק אשתו. אני גם אני".

לבסוף התייחסה גם לסערה סביב ההתבטאות של השופט בדימוס עודד אל-יגון על לבושה של לינור אברג'יל, שהנחתה את טקס המשואות, וכתבה: "לא ניתן להשתיק נשים בגלל הלבוש שלהם, כיסוי הראש שלהם או העבודה שיש להן דעות. ואני לא אשתוק על זה שמישהו חושב שזה נכון להשתיק אישה בגלל בעלה. הגזמתם".

ח"כ לפיד הגיב לדברי אשתו ומסר: "אני עדיין מתקשה להאמין שפיטרו את ליהיא רק כי היא אשתי, אבל אלה הזמנים שבהם אנחנו חיים. זה חלק מההתקפה על כל הערכים שפעם נראו לנו ברורים מאליהם. זה חלק מהקמפיין נגדנו שחצה את כל הגבולות. אנחנו חזקים ואוהבים ונעמוד בכל התקפה, אבל זה מה שקורה כשעיתון מתחיל לפחד מהשלטון".

מ"ידיעות תקשורת" נמסר בתגובה: "לפיד לא פוטרה עדיין ולא התקבלה החלטה סופית אבל לקראת חזרתה לעבודה הועלתה בפניה על ידי מעסיקיה- הבעייתיות שבפעילות שלה בקמפיין כחול לבן ולפיד מיהרה לפרש זאת כפיטורים".