קורונה באולימפיאדה: שלושה ספורטאים אובחנו כחיוביים לנגיף

שלושה ימים לפתיחת האולימפיאדה, שחקן כדורעף חופים צ'כי, מתעמלת קרקע ושחקנית טניס מנבחרת ארה"ב התגלו כנשאים. כעת, השלושה הצטרפו ל-10 שכבר אובחנו - דבר המייצר חשש לפגיעה בתחרויות

זמן צפייה: 00:58

שחקן כדורעף חופים מנבחרת צ'כיה, מתעמלת קרקע אמריקנית ושחקנית טניס מנבחרת ארצות הברית אובחנו היום (שני) כחיוביים לנגיף הקורונה - שלושה ימים לפני תחילת תחרויות האולימפיאדה בטוקיו.

שחקנית הטניס קורי "קוקו" גוף הודיעה ברשתות החברתיות כי היא זו שנדבקה בנגיף, ובשל כך לא תתמודד בתחרויות, זאת למרות שהייתה צפויה להוביל את נבחרתה. "מאז ומתמיד זה היה החלום שלי לייצג את ארה"ב באולימפיאדה, ואני מקווה שבעתיד אוכל להגשים את זה". זאת ועוד, עיתונאי איטלקי ששהה במטוס עם ספורטאים מנבחרת איטליה אובחן כחיובי לקורונה. 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"סכנה לבריאות הציבור": תיעוד מתוך מחדל הבדיקות בנתב"ג

השר לביטחון הפנים נגד רע"ם: "הר הבית – לא רק למוסלמים"

"פיקוד חדש": האם הממשלה עוצרת את הרס הבנייה הלא חוקית בנגב?

אולימפיאדה, טוקיו, כפר אולימפי, דגל ישראל
דגל ישראל מונף בכפר האולימפי בטוקיו | צילום: רויטרס

בתוך כך, יועץ בכיר לממשלה היפנית בנושא הקורונה התייחס היום להתפתחות ואמר כי "שיעורי ההדבקה ביפן נמצאים בעלייה, זאת למרות שהצליחה לדחות את הנגיף באמצעות ריחוק חברתי ואמצעי מיגון, אך רק כ-26% מאוכלוסייתה מחוסנת". עוד הוסיף כי "בנסיבות הנוכחיות, אני מבקש שתעודדו את הספורטאים מבתיכם עם המשפחות שלכם".

כזכור, הוועדה הרשמית שמארגנת את האולימפיאדה בטוקיו הודיעה אתמול כי 10 משתתפים נמצאו כחיוביים לנגיף הקורונה. עוד נמסר מהוועדה כי בין הנדבקים ישנם שני ספורטאים בתוך הכפר האולימפי, ספורטאי אחד מחוץ למתחם ועוד שבעה אנשי משלחות ממדינות שונות. כזכור, המתחם נפתח בפני הספורטאים ביום שלישי שבוע שעבר.

ספורטאית מתאמנת לקראת האולימפיאדה בטוקיו
ספורטאית מתאמנת לקראת האולימפיאדה בטוקיו | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר העיר האסייאתית הכריזה על מצב חירום בפעם הרביעית וזאת לאחר ששבוע קודם לכן הכריזה כי התחרויות יתקיימו ללא קהל. כבר לפני מספר חודשים הודיעו ביפן כי לא תתאפשר כניסת תיירים זרים למדינה בזמן המשחקים, אך ההכרזה האחרונה מתייחסת לצופים מקומיים. המארגנים ביקשו מהתושבים "לצפות במשחקים מהבית על מנת לצמצם את התנועה בחוץ למינימום ולמנוע הדבקה".