מנכ"ל הבימה נערך לסגירה בשל הקורונה: "ההצגה לא חייבת להימשך"

נעם סמל התייחס לסגירת התיאטרון לחודש, בעקבות הנחיית משרד הבריאות והסביר כי "הבימה החזיקה 103 שנה - נעבור גם את הקורונה". לדבריו, "זה תופס אותנו בגרגרת, בדקה הכי לא נכונה ולא ראויה"

זמן צפייה: 03:13

קורונה - משבר עולמי: מנכ"ל התיאטרון הלאומי "הבימה", נעם סמל, התראיין הערב (חמישי) בתוכנית "מהדורת חמש עם יעקב אילון" והתייחס לסגירת התיאטרון בעקבות הנחיית משרד הבריאות. לדבריו, "אם הבימה החזיקה מעמד 103 שנה, מאז 1918 ועברה מלחמות עולם, ואת כל מלחמות ישראל - נעבור גם את הקורונה. ההצגה לא חייבת להימשך בכל מחיר, אבל הבימה לא תיסגר לעד".

"זה תופס אותנו בגרגרת, בדקה הכי לא נכונה ולא ראויה. אנחנו בתנופה ובעשייה", המשיך סמל. "החלטנו להשבית את הבימה, החל מהיום. אמש הצגנו שלוש הצגות, החלטתי לקיים אותן כי ההודעה של נתניהו הייתה רק בשעה 19:30, וגם הקהל היה כבר בתוך האולמות ולא הייתה אמירה מפורשת ממתי מתחילה הגזירה שאין לכנס יותר ממאה אנשים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משבר הקורונה: המטה לביטחון לאומי תומך בהשבתת מערכת החינוך

אחרי ה-NBA: גם היורוליג עצרה את המשחקים בשל התפרצות הקורונה

אשפוז בית לחולי קורונה: פתרון קסם או סיכון? • טור

הבימה
הבימה | צילום: בוצ'צ'ו

"הבוקר התכנסו עם נאמני בית המשפט המחוזי, שאני מוניתי מטעמם, והחלטנו יחד עם ועדי העובדים והשחקנים שהבימה תיסגר החל מהיום באופן מוחלט לחודש ימים, על מנת כדי שכולם יקבלו חופשה ללא תשלום, שחקנים ועובדים, וביטוח לאומי יגבה אותם כמקובל". לטענתו, בעקבות התפרצות המחלה, "הקהל לא יבוא, סיבה ולא נוכל להחזיק מעמד עם אולם של פחות ממאה מקומות".

אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בשל התפשטות הקורונה, יוגבלו התכנסויות במקומות סגורים עד 100 איש. לדברי נתניהו, בימים הבאים הממשלה תודיע על החרגת אירועים ספציפיים מנוהל זה, אירועים חשובים שעל אף שיכילו קהל של למעלה מ-100 איש - יוענק להם אישור להתקיים. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף כי התחבורה הציבורית תמשיך לפעול כרגיל לפי שעה.

עובד קלפי למצביעים בבידוד
עובד קלפי למצביעים בבידוד | צילום: רויטרס

שר הבריאות, יעקב ליצמן, ביקש מהציבור להימנע מביקור שאינו הכרחי בבית חולים וכן להימנע מביקור קשישים. משרד הבריאות הודיע כי על כל אדם שחווה סימפטומים של חום וקשיי נשימה להוסיף יומיים של מנוחה בביתו לאחר שכבר ירד חום גופו, וזאת - מבלי לדווח על כך למד"א וללא קשר לנגיף הקורונה.