הג'ודאי האיראני שערק נחת בישראל: "שמח להיות פה"

לקראת טורניר הג'ודו גראנד סלאם תל אביב שיתקיים בסוף השבוע, סעיד מולאי, שמייצג כעת את מונגוליה, הגיע לארץ. יו"ר איגוד הג'ודו: "זה היסטורי - קירבנו לבבות"

זמן צפייה: 00:43

הג'ודאי האיראני שערק לגרמניה לאחר שנאסר עליו להתחרות נגד שגיא מוקי, סעיד מולאי, נחת הלילה (שני) בישראל לקראת ההתמודדות בטורניר גראנד סלאם תל אביב שייערך בסוף השבוע. משה פונטי יו"ר איגוד הג'ודו בישראל אמר לאחר שנחת: "כשאני רואה את סעיד מולאי ואת מוחמד המאמן שלו, אני מתרגש. זו התרגשות אחרת לגמרי - זה היסטורי. קירבנו לבבות". מולאי הוסיף כי "אני שמח מאוד שהגעתי לתחרות".

מולאי ערק לגרמניה מיד לאחר שהפסיד באליפות העולם בטוקיו ב-2019. בריאיון לאחר ההפסד אמר כי "אני 100% הפסדתי בכוונה", אמר מולאי. "מאג'ד זריאן, יו"ר איגוד הג'ודו האיראני, אמר היום בתקשורת שהפסדתי באמת. זה מתחרה שניצחתי אותו בקלות".

מולאי סיפר אז כי קיבל הוראה חד-משמעית שלא לנצח, כדי לא להגיע למפגש מול שגיא מוקי בגמר. "ראש הוועד האולימפי האיראני, דאוור זיני, וגם התאחדות הג'ודו האיראנית התקשרו ואמרו שאסור לי להתחרות. אמרו לי: 'תחזור, אנחנו נפצה אותך וניתן לך המון פרסים'. אמרתי להם שאני לא רוצה פרסים ושהמדליה חשובה לי יותר. אם אזכה במדליה, זה שווה לי הכול", סיפר מולאי.

הג'ודאי הישראלי שגיא מוקי, שזכה במדליית הזהב בטוקיו, אך לא זכה להתמודד מולו, תמך בו: "מדובר בספורטאי מדהים, בבן אדם מדהים שבאמת נקלע לסיטואציה לא פשוטה. צר לי לראות את כל זה בשבילו ואני מאוד מקווה שאת הפוליטיקה יפרידו מהספורט".