"זה העתיד": אושיות האינסטגרם שהפכו את הפופולריות למקצוע

מאות אלפי עוקבים ותמונות הפכו את כוכבי הרשת לסלבריטאים מבוקשים - ולמכונת שיווק מתגמלת. גם העולם הפוליטי, כך נראה, דבק בשיגעון האינסטגרם. "העולם הולך לשם" • "הסטורי שלנו", פרק 1

זמן צפייה: 12:31

כדי להבין את הטירוף סביב דניס צ'רקוב, אבישג נגר, ענבר פיינשטיין ואושיות נוספות, צריך להיכנס לסטורי שלהם באינסטגרם. מאות אלפי עוקבים, תמונות, תגובות וסטורים "ממושתגים" הופכים אותם למכונת שיווק משומנת עם קמפיינים שלא יביישו את השחקנים הגדולים ביותר.

"כוכבי הרשת הם הסלבריטאים החדשים", הסבירה אפרת סלע איתמר, מנכ"לית חברת "דה לידרס" המחברת בין כוכבי הרשת למותגים. "האנשים שנבחרים הם קודם כל אנשים שנראים טוב, וכאלה שה'פיד' שלהם מציג חיים טובים".

סטורי באינסטגרם
סטורי באינסטגרם

"התחלתי את זה לקראת סוף הצבא, העליתי פשוט תמונות מהיום-יום שלי, הרבה תמונות בביקיני", סיפרה ענבר פיינשטיין, דוגמנית ואושיית אינסטגרם. לדבריה, "מה ששונה אצלי זה שדווקא אנשים אומרים לי שאני ממש משדרת את האופי שלי באינסטגרם". מעבר לפופולריות הרבה שמקנה ההצלחה ברשת, מדובר בעסק משתלם למדי. "טסתי, למשל, לשלושה שבועות בסרי לנקה לעשות קורס גלישה בחינם. הכול היה בחינם", סיפרה פיינשטיין. חודש טוב, לדבריה, יכול להסתכם ב-15 אלף שקלים – לא כולל טיסות. "היום כל מי שנחשבת מובילת דעת קהל סוחפת בעקבותיה אנשים", סיכמה.

הקידום באינסטגרם, כך נראה, הפך לעסק בפני עצמו. בין הראשונים לזהות את הפוטנציאל היו אייל ואלדד מ"אינסטה ישראל". האלגוריתם שהם פיתחו יודע להגדיל את מספר העוקבים ולהפוך פרופילים חלשים - למובילים. "זה העתיד – כל העולם הולך לאינסטגרם היום", מספרות עובדות החברה.

הסטורי של ענבר פיינשטיין
הסטורי של ענבר פיינשטיין

האינסטגרם לא פסח גם על העולם הפוליטי. חבר הכנסת עידן רול, למשל, מתעד רבות מפעילותיו בסטורי. "האינסטגרם ליווה אותי עוד הרבה לפני שנבחרתי. הוא כלי מאוד אטרקטיבי", הסביר. "אם אני לא מעלה סטורי או תמונה, הבת שלי אומרת לי להעלות", סיפר ח"כ אחמד טיבי. "זה החלק הצעיר והמעניין שמכריע בחירות".