גדעון אוברזון, מעצב האופנה שהביא את פריז לישראל – פורש

אחרי שישה עשורים שבהן הלביש את השורה הראשונה של ידועני ישראל, מדוגמניות מסלול פופולריות ועד ראש הממשלה, חגג המעצב את יציאתו לפנסיה בתצוגה נוסטלגית בשבוע האופנה

מעצב האופנה גדעון אוברזון | צילום: החדשות 13

אחרי קרוב לשישה עשורים של עבודה, מעצב האופנה ובגדי הים גדעון אוברזון – פורש. את פרישתו חגג עולם האופנה בשבוע האופנה המקומי שהתקיים לפני מספר שבועות. בתצוגה צעדו דוגמניות צעירות לצד הוותיקות שהיו מזוהות עם המותג לאורך השנים, ולבשו את מיטב דגמיו הקלאסיים. הדוגמנית שירלי בוגנים סיפרה במהלך המדידות לתצוגה האחרונה של אוברזון על התקופה בה החלה לצעוד עבורו. "את יודעת מה זה היה להתקבל לתצוגה של גדעון?", אמרה. "זה כמו היום להתקבל לתצוגה של ויקטוריה סיקרט".

קריירת האופנה של אוברזון החלה כשהיה בן 17, ונשלח על ידי אמו ללמוד בבית הספר של איגוד האופנה העילית בפריז. כעבור מספר שנים חזר לארץ עם עין חדה לבדים טובים וגזרות מחמיאות – והביא עמו שיק פריזאי וטעם אירופאי. "אימא שלי אמרה: 'איני יכולה לשלוח את בני היחיד לצבא, שיחזור ברברי'", סיפר. "היא ממשפחה שהגיעה מאירופה, ובאמת הזדעזעו ממה שקורה פה עם החינוך, עם הנוער, עם התרבות, עם נימוסי השולחן. היא רצתה שאני אדע איך לאכול עם סכין ומזלג, אז כשאני אסע לדודה בפריז אלמד".

מעצב האופנה גדעון אוברזון | צילום: החדשות 13

השנה קיבל גדעון אוברזון פרס מפעל חיים ממשרד התרבות, אך לפני מספר חודשים עלה לכותרות לאחר שסירב להלביש את אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. "אני לא מוכן להלביש בתנאים שניתנו לי", הסביר אוברזון את סירובו. "אני לא אסע לירושלים למדידות – יש לי את הבית שלי ואת התנאים שלי ואני לא אתקפל. אני הלבשתי נשות ראש ממשלה, נשות שרים – מפה ועד הודעה חדשה. מגולדה מאיר והלאה".

החדשות 13
תצוגת האופנה האחרונה של גדעון אוברזון
מעצב האופנה גדעון אוברזון | צילום: החדשות 13