היסטוריה בארה"ב: שחקן בליגת הפוטבול המקצוענית יצא מהארון

שחקן "לאס וגאס ריידרס", קארל נאסיב, עשה היסטוריה והפך להומוסקסואל המוצהר הראשון שמשחק בליגה. הוא העלה סרטון לאינסטגרם שבו אמר כי הוא "מקווה שיום יבוא וסרטונים כאלה לא יהיו נחוצים"

קארל נאסיב, NFL, לאס וגאס ריידרס
קארל נאסיב, שחקן "לאס וגאס ריידרס" | צילום: רויטרס

שחקן הגנה בקבוצת "לאס וגאס ריידרס" בליגת הפוטבול האמריקנית (NFL), קארל נאסיב, עשה היום (שני) היסטוריה והפך לשחקן הראשון בליגה הבכירה שיוצא מהארון בפומבי. נאסיב בן ה-28 העלה סרטון לחשבון האינסטגרם שלו ואמר בו: "אני רק רוצה לקחת רגע להגיד שאני גיי, כבר הרבה זמן רציתי לפרסם את זה אבל עכשיו אני סופסוף מרגיש בטוח מספיק לומר זאת".

"אני מאמין שייצוג ונראות הם חשובים ואני מקווה שיום יבוא וסרטונים כאלה לא יהיו נחוצים אבל עד אז אעשה כל שביכולתי ליצור סביבה תומכת ואתחיל בלתרום 100 אלף דולר לפרויקט 'טרבור'", אמר השחקן בסרטון. לדבריו מדובר בארגון הכי טוב המטפל במניעת התאבדות בקרב צעירים מקהילת הלהט"ב בארה"ב.

קומישינר ליגת ה-NFL, רוג'ר גודל, התייחס לסרטון ומסר כי "משפחת ליגת ה-NFL גאה בקארל ובאומץ לשתף את האמת שלו. הייצוג הזה חשוב. אנחנו חולקים איתו את התקווה שבעתיד סרטונים כאלה לא יהיו חדשות, בעוד אנחנו צועדים לקראת שוויון מלא לקהילת הלהטב"ק".

נאסיב שחקן ותיק ופעיל בליגה ויציאתו מהארון היא פריצת דרך במאבק הלהט"בי בעולם הספורט. עד כה, מספר שחקנים מהליגה יצאו מהארון בפומבי, אך רק לאחר סיום הקריירה המקצועית שלהם.