בנוכחות משפחה וחברים: צביקה פיק הובא למנוחות

הזמר והיוצר, שהלך אתמול לעולמו בגיל 72, נטמן בבית העלמין החדש ברמת השרון בנוכחות מצומצמת לבקשת משפחתו

זמן צפייה: 03:24

הזמר והיוצר צביקה פיק, שהלך אתמול לעולמו בגיל 72, הובא הבוקר (שני) למנוחות בבית העלמין החדש ברמת השרון. פיק נטמן בנוכחות מצומצמת של משפחה וחברים לבקשת משפחתו. יואב גינאי, ניקי גולדשטיין וצחי נוי היו בין המספידים בהלוויה.

פיק נולד בשנת 1949 בעיר ורוצלב שבפולין בשם הנריק פיק, ובגיל 5 כבר החל ללמוד מוזיקה קלאסית. בגיל 8 עלה לישראל עם משפחתו, על חוויותיו כעולה חדש הוא סיפר בראיון ליאיר לפיד: "בארץ אנשים נותנים לך את ההרגשה שאתה עולה, שאתה לא מפה. אנשים מביאים אותי בתור דוגמה לישראלי, אבל אתה תמיד קצת לא שייך. כשהייתי ילד, ניסיתי בכוח להיכנס לתנועות נוער, אין תנועת נוער שלא הייתי בה. כולם באו עם סנדלים ושרוכים, ואני באתי עם חולצה מכופתרת. כל החיים שלי רציתי להיות צבר, עד היום. זה לא הולך". מורתו בבית הספר הייתה זו ששינתה את שמו לצבי, והוא החליף לצביקה.

צביקה פיק
צביקה פיק | צילום: משה שי, פלאש 90

את דרכו המוזיקלית החל בסוף שנות ה-60 בלהקת הקצב "השמנים והרזים" עם הסולן עוזי פוקס, ופרץ לתודעה כאשר נבחר בשנת 1970 לגלם את קלוד, התפקיד הראשי במחזמר שיער. מאז הוא הוציא אינספור להיטים שהפכו לנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית וגם היה מוכר כמלחין השיר "דיווה" של דנה אינטרנשיונל שזכתה באירוויזיון בסוף שנות ה-90.

"ההצלחה הכי גדולה בקריירה של שנינו והשבר הגדול ביחסים בינינו", כתבה אינטרנשיונל בהתייחסה לשיר, "כשנפגשנו התחבקנו וצחקנו על הריב התקשורתי אבל מאז לא עבדנו ביחד. לפני חודש שי אמר לי שהוא קבע איתך מפגש. שנבוא אליך הביתה. אין לך מושג כמה שמחתי. לא הספקנו. הופתעתי הבוקר מעוצמת הכאב כשקבלתי הבוקר את הבשורה. בכיתי. שנים שלא הצלחתי לבכות ופתאום זה השתחרר".

לפני ארבע שנים כאמור עבר שבץ מוחי, "לא יכולתי לדבר", סיפר אז פיק בריאיון, "לקח זמן עד שלמדתי את כל העברית מההתחלה".  לאחר שיקומו בפסטיגל ערכו עבורו מחווה יוצאת דופן עם 160 הופעות שבהן הוא היה במרכז.  לאחרונה רצה פיק לחזור ולהופיע, קבע חזרות ואף היו כבר תאריכים, אך לצערו של הקהל, זה נדחה שוב ושוב.