"הנאות עולות כסף": חוויות ההורים והילדים שצפו בפסטיגל

המופע המושקע סוחף כמדי שנה קהל רב בזכות התלבושות הנוצצות ומצעד הסלבס, ואף מצליח לשלב מסרים חינוכיים. מנגד, נשמעת ביקורת על התוכן ומחירי המוצרים הנלווים: "שוחטים את ההורים"

זמן צפייה: 06:38

חופשת חנוכה תחל רק מחר (שלישי), אך הפסטיגל כבר ממלא אולמות ברחבי הארץ. הכרטיסים למופעים אזלו כבר לפני חודשיים, ונראה שהעיבודים המוזיקליים המושקעים, יחד עם התלבושות הנוצצות ומצעד הסלבס, עושים את שלהם – ומושכים קהל רב.

נוסף להנאה, אפילו הניסיון לשלב מסר חינוכי חלחל לילדים. "צריך לא להיות כל היום רק במשחקים, בטלפון, ולהתחבר לחיים האמיתיים", אמרה לחדשות 13 לורן שצפתה בפסטיגל, ועידו הוסיף כי "לא צריך רק להיות מול המסך, אפשר גם להכיר חברים מבחוץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

התאונה ליד נתב"ג: האוטובוס נמצא תקין בבדיקה – לפני כשבוע

ועדת האו"ם תחקור תלונת הפלסטינים על מדיניות אפרטהייד בשטחים

פעולות החייאה בבן 11 שנחנק מערסל במהלך משחק בתל אביב

פסטיגל 2019
פסטיגל 2019 | צילום: חדשות 13

אולם, לצד החוויה, ישנה גם ביקורת של ההורים על האירוע, בין היתר בנוגע לתוכן, ולמחירים למוצרים הנלווים, כגון מזון ומזכרות. "שוחטים את ההורים, כאילו אנחנו נתקענו באיזה מקום, וזהו אין מה לעשות", התלוננה חן ג'רבי, שלקחה את ילדיה למופע.

אשתקד, נתלה תפריט מוצרים בפיקוח, שהשנה לא תמצאו שם. בשל כך, מי שירצה ליהנות מתפוח מתוק ישלם 15 שקלים, צופים רעבים שיחפצו בנקניקייה בלחמנייה ייאלצו להיפרד מ-30 שקלים, ואילו פופקורן ענק יעלה בפסטיגל 35 שקלים – כאשר אפילו בקולנוע הוא עולה 17% פחות.

המחירים היקרים בפסטיגל
המחירים היקרים בפסטיגל | צילום: חדשות 13

כך, נוצר מצב שהורים רבים מגיעים עם ילדיהם, אך מבינים כי לא מדובר באטרקציה הכי זולה שיש. "מצד אחד את אומרת 'אין מצב שאני אפספס עם הילדים את הפסטיגל', ומצד שני אתה לוקח בחשבון, שאין מה לעשות, הנאות עולות כסף", סיכמה ג'רבי.