נועה קירל תייצג את ישראל באירוויזיון 2023

הוועדה המקצועית שהתכנסה כדי לבחור את נציג ישראל לתחרות שתיערך במאי בשנה הבאה בחרה בקירל לייצג את ישראל. הזמרת נתנה את "הסכמתה העקרונית" למהלך - אך זמן קצר לאחר מכן החליטה על הצעד רשמית

זמן צפייה: 00:55

הוועדה המקצועית לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון 2023 החליטה בתום ישיבה כי בכפוף להסכמתה - נועה קירל תייצג את ישראל בתחרות הזמר העולמית. קירל נתנה את "הסכמתה העקרונית" למהלך, אך זמן קצר לאחר מכן החליטה על הצעד רשמית.

מטעמה של נועה קירל נמסר בתגובה: "קיבלנו את הבשורה בהפתעה מוחלטת. אנחנו שמחים ומודים על הבחירה בנועה וגאים לייצג את מדינת ישראל בכבוד!".

הוועדה, שכוללת 10 חברים בעלי מומחיות בתחום התרבות, המוזיקה, הטלוויזיה והאירוויזיון, התכנסה היום לישיבה. "חברי הוועדה דנו ב-78 שמות של זמרות וזמרים בעלי ניסיון עשיר ומוכח בעמידה מול קהל גדול, תוך בחינת רשימות האמנים המושמעים ביותר בישראל על פי כאן גימל וגל"צ, המועמדים לזמר/ת השנה והרכב השנה לשנים 2019, 2020 ו-2021", נמסר.

עוד בתרבות ובידור:

"בשלב שני, כל חבר בחר שני שמות מתוך הרשימה (סכ"ה 20 מועמדים). הוועדה דנה באמנים המופיעים ברשימת הנבחרים ותצמצם את הרשימה לפי סדר עדיפויות, כאשר האמן המתאים ביותר ידורג כראשון ברשימה וכך הלאה. בתום הדיון, התאגיד יציע לאמן שדורג ראשון ברשימה לייצג את ישראל בתחרות אירוויזיון 2023 בתנאים שיקבעו על ידי התאגיד- ויועברו לאמן. במקרה ומכל סיבה שהיא האמן לא מסכים לייצג את ישראל כאמור, יפנה התאגיד לאמן שדורג שני ברשימה, עד שיימצא האמן שייצג את הישראל".

מיכאל בן דוד באירוויזיון 2022
מיכאל בן דוד באירוויזיון 2022

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, מסר כי "נועה קירל היא זמרת ויוצרת מוכשרת, ואני מברך אותה על כך שתייצג את ישראל בארוויזיון 2023. נועה מהווה מודל לאלפי ילדות וילדים שרואים את כוח הרצון, היצירתיות והנחישות. בהצלחה רבה נועה, גאים בך ובטוחים שתייצגי את ישראל בכבוד רב".

להקת קאלוש אורקסטרה מאוקראינה באירוויזיון 2022
להקת קאלוש אורקסטרה מאוקראינה באירוויזיון 2022 | צילום: EBU/SARAH LOUISE BENNETT

בחודש האחרון איגוד השידור האירופי הודיע כי למרות זכייתה של להקת "קאלוש אורקסטרה" באירוויזיון שנערך השנה באיטליה, אוקראינה לא תארח את התחרות בשנה הבאה, בעקבות המלחמה המתמשכת במדינה מאז פלישת הצבא הרוסי לשטחה. כידוע, המדינה המארחת את האירוויזיון בכל שנה היא זו שזכתה בתחרות בשנה הקודמת, אך המסורת הזו נתונה לקריטריונים מסוימים, לרבות הבטחת הבטיחות של כל בעלי העניין, כולל הציבור.

"לאחר ניתוח אובייקטיבי", נמסר בהודעת האיגוד, "הגענו בצער רב למסקנה כי בהינתן הנסיבות הנוכחיות, לא ניתן לבצע את הערבויות הביטחוניות והתפעוליות הנדרשות מגוף שידור כדי לארח, לארגן ולהפיק את האירוויזיון. כתוצאה מהחלטה זו, בהתאם לכללים וכדי להבטיח את המשכיות האירוע, האיגוד יתחיל כעת בדיונים עם ה-BBC, כסגנית המנצחת, על מנת לארח את תחרות האירוויזיון 2023 בבריטניה".