בגלל המלחמה: אוקראינה לא תארח את האירוויזיון בשנה הבאה

איגוד השידור האירופי הודיע כי למרות זכייתה של להקת "קאלוש אורקסטרה" בתחרות שנערכה השנה באיטליה, התחרות בשנה הבאה לא תתקיים במדינה בה נמשכת המלחמה מאז פלישת הצבא הרוסי לשטחה

קאלוש אורקסטרה מאוקראינה, הזוכים באירוויזיון 2022
קאלוש אורקסטרה מאוקראינה, הזוכים באירוויזיון 2022 | צילום: רויטרס

איגוד השידור האירופי הודיע היום (שישי) כי למרות זכייתה של להקת "קאלוש אורקסטרה" באירוויזיון שנערך השנה באיטליה, אוקראינה לא תארח את התחרות בשנה הבאה, בעקבות המלחמה המתמשכת במדינה מאז פלישת הצבא הרוסי לשטחה.

כידוע, המדינה המארחת את האירוויזיון בכל שנה היא זו שזכתה בתחרות בשנה הקודמת, אך המסורת הזו נתונה לקריטריונים מסוימים, לרבות הבטחת הבטיחות של כל בעלי העניין, כולל הציבור. בהתחשב במלחמה באוקראינה, איגוד השידור האירופי בחן את הנושא, והיום כאמור הוחלט כי התחרות לא תוכל להתקיים באוקראינה.

להקת קאלוש אורקסטרה מאוקראינה באירוויזיון 2022
להקת קאלוש אורקסטרה מאוקראינה באירוויזיון 2022 | צילום: EBU/SARAH LOUISE BENNETT

"לאחר ניתוח אובייקטיבי", נמסר בהודעת האיגוד, "הגענו בצער רב למסקנה כי בהינתן הנסיבות הנוכחיות, לא ניתן לבצע את הערבויות הביטחוניות והתפעוליות הנדרשות מגוף שידור כדי לארח, לארגן ולהפיק את האירוויזיון. כתוצאה מהחלטה זו, בהתאם לכללים וכדי להבטיח את המשכיות האירוע, האיגוד יתחיל כעת בדיונים עם ה-BBC, כסגנית המנצחת, על מנת לארח את תחרות האירוויזיון 2023 בבריטניה".

עוד נמסר מאיגוד השידור האירופי: "הכוונה המלאה שלנו היא שהזכייה של אוקראינה תבוא לידי ביטוי בהופעות בשנה הבאה. זה יהיה בראש סדר העדיפויות עבורנו בדיונים שלנו עם המדינה שבסופו של דבר תארח את התחרות".