אכזבה באירוויזיון: נציג ישראל מיכאל בן דוד לא העפיל לגמר

הנציג הישראלי ביצע את השיר I.M בחצי הגמר השני בתחרות בטורינו שבאיטליה, אך נותר מחוץ לגמר התחרות באיטליה. בהמשך לכך, לראשונה זה 8 שנים - ישראל לא עלתה לגמר האירוויזיון. בן דוד לאחר התוצאות: "הייתה לי הזכות לייצג את המדינה שלנו בגאווה, עשינו את המיטב שלנו"

זמן צפייה: 01:07

נציג ישראל לאירוויזיון בטורינו שבאיטליה, מיכאל בן דוד, לא העפיל לגמר האירוויזיון - לראשונה זה 8 שנים בהן ישראל לא עלתה לגמר. הערב (חמישי) ביצע בן מיכאל את השיר I.M בחצי הגמר השני של התחרות.

לאחר התוצאות, מסר בן דוד: "אהובים שלי הייתה לי הזכות לייצג את המדינה שלנו בגאווה. עשינו את המיטב שלנו. הכל כתוב בשמיים. מקווה שעשיתי אתכם גאים. אני אוהב אתכם. אני מאושר".

הנציג הישראלי מיכאל בן דוד בחזרות לאירוויזיון 2022
הנציג הישראלי מיכאל בן דוד בחזרות לאירוויזיון 2022 | צילום: רויטרס

לאחר הביצוע, בן דוד התקדם מקום אחד בהימורים - מהמקום ה-14 למקום ה-13 מבחינת סיכויי העלייה מחצי הגמר - ונצבע בכך בירוק בהימורים. עם זאת, הוא נותר רחוק מהעשירייה, כשבחצי הגמר הראשון נמצאים המקומות 11,12,13 עלו לגמר בסופו של דבר, ולכן ההימורים לא קלעו למצב הקיים.

הנציג הישראלי מיכאל בן דוד בחזרות לאירוויזיון 2022
הנציג הישראלי מיכאל בן דוד בחזרות לאירוויזיון 2022 | צילום: רויטרס

בן דוד הופיע לצד יתר המתמודדים משאר המדינות - פולין, סרביה ושבדיה, שדורגו בעשירייה הראשונה בטבלאות ההימורים. לפני יומיים, העפילו לגמר 10 מתוך 17 מתמודדות במסגרת חצי הגמר הראשון, ובהן מולדובה, הולנד, יוון, שוויץ, איסלנד, ארמניה, פורטוגל, ליטא, נורווגיה ואוקראינה.