השף הישראלי שזכה בכוכב מישלן: "נכנסתי למטבח - והתאהבתי"

בגיל 37 בלבד זכה השף הצעיר לכבוד שרק מעטים זוכים לו - כאשר המסעדה שבבעלותו קיבלה את התואר הנחשק. בריאיון לחדשות 13 סיפר כיצד כבשו הטעם והעיצוב הישראלי את הרחובות באירופה

זמן צפייה: 03:13

בשבוע שעבר הוכרז כי ארז אוחיון, שף ישראלי שעושה חיל באיטליה - זכה בכוכב המישלן היוקרתי עבור המסעדה בבעלותו שבפירנצה. מה לילד שגדל בקיבוץ עין גב על שפת הכינרת לתואר הנחשק? "האמת היא, שאני לא יודע", הודה אוחיון בריאיון, " הכל קרה כל כך מהר. מהפשטות - לפאר".

אז איך נוצר הרומן בין אוחיון למטבח? בניגוד לשפים אחרים שהתחילו לבשל בעודם ילדים, מסתבר כי אוחיון פרץ בגיל יחסית מאוחר - אחרי הצבא. "כחייל, הייתי מכונאי רכב", סיפר. "יום אחד עשיתי טעות במוסך והבנתי שזה לא בשבילי. במשך כל הזמן הזה, חבר טוב ניסה לשכנע אותי לבוא למטבח. אמרתי 'יאללה, אנסה'. הייתי בן 24, נכנסתי למטבח - והתאהבתי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נכדו של רבין בטקס לזכרו: "אם דבק בכם רבב – זוזו הצידה"

ניר חפץ נטש את אולם ביהמ"ש במהלך הדיון: "מדובר בשערורייה"

המלך עבדאללה הכריז רשמית: השבנו את ריבונותנו לצופר ונהריים

ארז אוחיון, השף הישראלי שזכה בכוכב מישלן
ארז אוחיון, השף הישראלי שזכה בכוכב מישלן | צילום: חדשות 13

אוחיון המשיך לתאר כיצד התגלגל בעולם הקולינריה: "הייתי בניו יורק, ואחרי שעבדתי שם כשנתיים, פגשתי בחורה מקסימה שהיום היא אשתי. היא הביאה אותי לאזור מדהים באיטליה והתאהבתי. בפירנצה, הגעתי למסעדה ששבועיים לאחר מכן קיבלה כוכב מישלן ואני הייתי הסו-שף. היה לי מזל לעבוד שנתיים עם השף הראשי שנתן לי יד חופשית ועשיתי שם הרבה דברים שנחרטו בזיכרון של בעלי הבית".

הרושם הטוב שהשאיר גרם לבעלי המסעדה לקרוא לו לקחת פיקוד על המקום, ולאחר שלוש שנים הוא הפך לשף הראשי. "כשחזרתי, הייתי צריך להוכיח להם שאני ברמה של כוכב מישלן", אמר. והוא אכן, כך נראה, בהחלט ברמה המתאימה. "ביום רביעי הגיעה ההודעה שהכוכב מאושר והשם שלי רשום עליו. זו הייתה התרגשות מטורפת". אוחיון לא שוכח את השורשים מהקיבוץ, ולדבריו קיימת השפעה ישראלית ניכרת על האוכל שהוא מבשל. "העיצוב האישי שלי הוא תמיד מהארץ וממה שגדלתי עליו", סיכם.

השף הישראלי ארז אוחיון
השף הישראלי ארז אוחיון | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום רביעי פורסם כי אוחיון זכה בדירוג הנכסף למסעדה "בוטגה דל בוון קפה" שאותה הוא מנהל. התחרות נערכת בכל שנה, ובכל פעם מחדש צריכה המסעדה להצדיק את התואר ולמעשה לזכות בכוכב מחדש. השופטים מבקרים במסעדות תחת מעטה של חשאיות כדי לבדוק את המנות. בארץ המגף העדיף השף הצעיר דווקא את המסעדות הכפריות, הפשוטות. שם הוא רכש את יסודות המטבח האיטלקי ואת ההשראה לקונספט הייחודי של המסעדה, מהחווה – לצלחת. מי שעשה זאת לפניו הוא מושיק רוט, שמחזיק בשני כוכבים במסעדה שלו באמסטרדם.

מנה מהמסעדה של ארז אוחיון, השף הישראלי שזכה בכוכב מישלן
מנה מהמסעדה של ארז אוחיון, השף הישראלי שזכה בכוכב מישלן | צילום: חדשות 13