ארז דריגס מתנצל: "מקווה שהנשים שנפגעו ממני יסלחו לי"

לאחר התחקיר שפורסם נגדו, כתב יוצר "חזרות" כי הוא בשלבי החלמה מהתמכרות למין: "מעריך את האומץ של הנשים לחשוף את הפגיעה - הייתי רוצה להאמין שהיצירה שלי לא תימחק בגלל ההודעות ששלחתי"

השחקן ארז דריגס
השחקן ארז דריגס | צילום: דמוקרטTV

כשבועיים לאחר שפורסם התחקיר נגד ארז דריגס, שבו הובאו עדויות של נשים אשר טענו כי יוצר הסדרה "חזרות" הטריד אותן ושלח להן הודעות בעלות אופי מיני, השחקן התייחס הערב (ראשון) לטענות שהועלו נגדו, ובפוסט ארוך שפרסם בפייסבוק הביע חרטה וסיפר על תהליך ההחלמה מהתמכרות למין שאותו הוא עובר.

"תחושת הבושה לא התחילה בשבוע האחרון, אני מסתובב איתה שנים רבות והיא מלווה בידיעה שפגעתי בלא מעט אנשים לאורך השנים", פתח דריגס. "עבודת ההחלמה שאני עושה בשנים האחרונות מציבה מולי מראה שבה משתקף העבר שלי, והדמות שאני רואה היא מביכה, גסה, חסרת רגישות ומרוכזת בעצמה. הלוואי ולא הייתי כותב את הדברים ההם. אבל כתבתי. ובצד השני היו נשים שקראו. ונפגעו".

"זה נשמע אולי משונה אבל גם לי קשה לקרוא את הטקסטים האלה", הוסיף. "אני מסתכל עליהם כאילו בפעם הראשונה, וזה לא פשוט לפגוש פתאום מול הפרצוף את מי שהיית, לפגוש חלק כ"כ ספציפי מהחיים הקודמים שלך, מתומלל ומנוסח בצורה נוראית. אני זה שהיה אמור לנהוג באחריות. לא הייתי אמור לנסות לנצל את הציפייה ממני למשהו אחר, והייתי אמור להיות רגיש כדי לזהות אי נוחות ולא להמשיך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירי מערכת החינוך צפויים להודיע: הלימודים יימשכו עד יולי

תיעוד: מאות משתתפים בחגיגות פורים המוניות ברחובות ירושלים

השרה רגב: נפתח את השמיים לאזרחים כדי לאפשר הצבעה בבחירות

כאן, ביקש השחקן להבהיר, "בוודאי שאני מתנצל. מעומק הלב. שלא יהיה ספק לרגע. את בקשת הסליחה והחרטה שלי אמסור להן באופן אישי, ואנסה לכפר מולן כמיטב יכולתי". דריגס אף הסכים עם התגובות שטענו כי "התמכרות היא לא תירוץ לפגיעה מינית", וציין: "התמכרות היא לא תירוץ לפגוע באחרים. היא גם לא אליבי".

"אני לא מסתתר מאחורי ההתמכרות שלי, היא לא הסיבה לכל דבר לא טוב שעשיתי או אעשה בחיי. אבל היא הובילה אותי לחיות אורח חיים כזה שכלל גם לא מעט פגיעה בעצמי ובאחרים. למעשה, זו ההגדרה המובהקת ביותר לשאלה האם אתה מכור או לא - 'האם ההתנהגות שלך פוגעת בך ופוגעת באחרים?'".

בשלב זה, סיפר השחקן כי הלך את תהליך ההחלמה כבר לפני ארבע שנים, וכי "באופן מפתיע, או שלא, בדיוק עמדתי להתחיל את צעד 8 כשכל הסיפור הזה התחיל. צעד 8, למי שלא בקיא בתכנית ההחלמה של 12 הצעדים (ואין סיבה שתהיו) שייך להתמודדות עם האנשים בהם פגעתי לאורך הדרך. חתיכת טיימינג, כנראה חלק מאיך שאלוהים מסדר לנו דברים בעולם".

ההתכתבות של ארז דריגס עם קטינה בת 16
ההתכתבות של ארז דריגס עם קטינה בת 16 | צילום: צילום מסך

"ישנו הרבה חוסר ידע בנוגע להתמכרות למין וכחלק מההתמודדות שלי בחרתי להעלות את המודעות ולהציף את הבעיה בסדרה, בדמותו של עופר, ומאוחר יותר גם דיברתי עליה באותו ראיון עיתונאי. אולי הייתי צריך לעשות יותר, אבל אני לא בטוח שהייתי מוכן עד הסוף לחשיפה טוטאלית. בחשיפה הזו יש ערך והוא עבור אותן אלו שהתכתבו איתי. הן יודעות היום שאני זה שטעה, לא הן. שהאשמה והאחריות היא שלי, ולא שלהן".

"בחשיפה יש בעיני גם ערך עבור הגברים שקראו אותה. טקסטים מהסוג הזה נמצאים בכל כך הרבה טלפונים כרגע, לא כי כולם מכורים. ממש לא. אלא כי השיח מאחורי המסך הוא פרוץ, אלים, חסר גבולות ולא מתחשב, והוא הפך לחלק מהחיים שלנו. גם השיח המיני. מושגים כמו 'אונס', בו השתמשתי, לא צריכים למצוא את עצמם בשיחה".

בסוף הדברים, כתב השחקן והויוצר כי "זה לא התפקיד שלי לקבוע אם יסלחו לי, אני יכול רק לקוות שכן כי אני מנהל חיים שונים בתכלית היום. יש לי בית, בת-זוג שאני אוהב, שגרת החלמה. וכי למרות כל מה שעשיתי, הצלחתי לנהל קריירה נקיה ומקצועית. הייתי רוצה להאמין שהסדרה וכל ההצגות שיצרתי, שגרמו לאנשים לבכות ולצחוק - שכל זה לא ימחק בגלל אותן הודעות נוראיות".