דני אבדיה כוכב עליון: המסע של בן ה-19 בדרך לליגה הטובה בעולם

הכדורסלן המבטיח, שהביא את נבחרת ישראל הצעירה לזכייה באליפות אירופה, צפוי להיבחר לחמשת המקומות הראשונים בדראפט של ה-NBA. בינתיים הוא מככב במדים הצהובים-כחולים

זמן צפייה: 07:24

גם בגיל 19 זה נראה כל כך טבעי לראות את דני אבדיה בתפקיד אחד הגיבורים של מכבי תל אביב.  כבר מגיל הקטן הילד הגבוה של זופר אבדיה, כדורסלן סרבי שהגיע לשחקן בישראל והתאהב בקיבוצניקית, משך את תשומת הלב של כולם.

כשהכישרון של אבדיה הוביל אותו לקבוצת הנוער של מכבי תל אביב, הוא הבין פתאום שהוא חייב לעבוד קשה מאוד כדי להיות מה שכולם מצפים ממנו. אבדיה סיפר כי "היה לי מאוד קשה להתחבר בהתחלה לחברי הקבוצה. אך עם הזמן, לאט-לאט, התחברתי". הקיץ, כשנבחרת ישראל הצעירה זכתה באליפות אירופה ואבדיה נבחר לשחקן המצטיין של הטורניר, הוא כבר הפך להיות שם מוכר כמעט בכל בית.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עיר המחר: איך ייראו החיים בשכונות החדשנות של גוגל בטורונטו?

בין נוסטלגיה לחדשנות: המסעדות המשפחתיות שעוברות מדור לדור

סיורים לנהגים צעירים: בתיה"ח מתגייסים למאבק בתאונות הדרכים

דני אבדיה, שחקן מכבי תל אביב בכדורסל
דני אבדיה, שחקן מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: חדשות 13

תמונת הניצחון של אבדיה הגיעה לפני שבועיים באיסטנבול, כאשר מכבי ניצחה בחוץ את פנרבחצ'ה ואבדיה בלט עם הטבעה מוצלחת. מאמנו היווני יאניס ספרופולוס, נוהג להציבו על הפרקט ליותר מרבע שעה בכל ערב, גם במשחקים מול אריות אירופה ואבדיה לא מאכזב. ספרופולוס אמר כי "צפוי לו עתיד מזהיר. הוא יכול לעשות דברים נהדרים. הוא צריך להישאר צנוע, הוא צריך להמשיך לעבוד קשה והכול יהיה טוב יותר עבורו".

על פי כל התחזיות של הפרשנים בארצות הברית, אבדיה צפוי להיות בין חמשת השחקנים הראשונים שייבחרו בדראפט ה-NBA בקיץ. המיקום הוא חשוב. בחירה במקומות הראשונים תעניק לו חוזה מובטח לשנתיים בגובה שישה עד תשעה מיליון דולרים, סכום וגם מעמד שאף שחקן ישראלי לא זכה לו מעולם.