"רוצה להיות אולסטאר": דני אבדיה בריאיון אחרי שנבחר ל-NBA

הכדורסלן הישראלי שעשה היסטוריה וישחק בליגה הטובה בעולם, סיפר לחדשות 13 על תחושותיו: "מתרגש מאוד להתחיל את המסע". וגם: כמה ירוויח אבדיה - לעומת ספורטאי העבר הישראלים הגדולים?

זמן צפייה: 02:35

לאחר שעשה היסטוריה הלילה, נבחר במקום התשיעי בדראפט ה-NBA על ידי וושינגטון ויזארדס והבטיח חוזה לשלוש שנים בליגת הכדורסל הטובה בעולם, דני אבדיה מספר הערב (חמישי) בריאיון לחדשות 13 על חוויותיו מהלילה הגורלי אותו בילה בחוסר שינה, על היעדים שהציב לעצמו במטרה להפוך לאולסטאר ועל מה שיגרום לו להרגיש בבית, גם כשהוא במרחק אלפי קילומטרים מכאן.

"ירדה לי אבן קטנה מהלב היום", אמר אבדיה כשנודע לו כי הוא נבחר לקבוצה בעלת הפוטנציאל הגבוהה ביותר להפתיע בשנה הבאה. "נבחרתי בדראפט לקבוצה שמאמינה בי ואני מתרגש להתחיל את המסע המדהים הזה", אמר אבדיה, והודה לאנשים שגרמו לאירוע הזה לקרות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סוף שבוע סוער: גשמים חזקים החל מהלילה – חשש להצפות בערי החוף

בדאע"ש טוענים: פוצצנו צינור גז בין ישראל למצרים

ועדת השרים להפרטה אישרה: התעשייה האווירית תצא להנפקה

דני אבדיה בריאיון
דני אבדיה בריאיון | צילום: חדשות 13

כשנשאל אבדיה האם הוא מרוצה מהבחירה של וושינגטון בו, ענה כי "אני מרוצה מהכול, וכמובן שאני מכוון כמה שיותר גבוה. בשבילי, קבוצה בעשרייה העליונה שבוחרת בי וכל כך רוצה אותי, אני מבחינתי שלם עם זה ואני כבר מתרגש מאוד". בנוסף, שחקנה הטרי של "וושינגטון וויזארדס" התייחס לעובדה שייאלץ לעזוב את ישראל ולעבור לגור בארצות הברית, ואמר כי "יהיה לי קצת קשה בלי כולם, אבל אני כן אקח איתי כמה אנשים שאני אצטרך אותם לצידי בארה"ב, שתהיה לי סביבה חמה", והוסיף כי "אני אהיה שמח איפה שלא אהיה".

כזכור, היום פורסמו הסכומים אותם הולך אבדיה להרוויח בכל עונה, ובתגובה לשאלה מה הוא הולך לעשות עם הכסף, השיב: "האמת היא שאני לא כל כך מתעסק בכסף שלי. יש לי את האנשים הנכונים שדואגים לזה. בינתיים אני מתרכז רק בכדורסל, וכל מה שבא אחרי הכדורסל כבר לא בשליטתי. כמובן שיש לי את הדעות והשיקולים שלי אבל יש אנשים שעוזרים לי עם זה".

בין היעדים שהציב לעצמו כשחקן בליגת הכדורסל הבכירה בעולם, הסביר אבדיה כי בין היתר "להשתפר בכל יום". "אני רוצה להסתכל שנה או שנתיים אחורה בזמן שאהיה בשנה השלישית והרביעית שלי ב-NBA ולהגיד 'בוא'נה, איך השתפרתי, בוא'נה עשיתי התקדמות'. פשוט בסוף הקריירה להסתכל על כל השנים שלי ב-NBA ולהיות מרוצה ולא להתחרט על כלום". לבסוף, אמר אבדיה כי היעד המרכזי שלו הוא "להיות אולסטאר כמובן, ולהיות חלק משמעותי בקבוצה".

לצד ציון הדרך הספורטיבי - ישנה גם פריצת דרך כלכלית

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1911202051' autoplay='0' credit='' desc='מועדון המיליונרים: כמה הרוויחו הספורטאים הישראלים הגדולים' poster='' kid='1_414lkudd' kid='1_414lkudd' duration='101'']

הישראלי בן ה-19 ירוויח כשמונה מיליון דולר, שיפרסו על שתי עונות, החל כבר מהעונה הקרובה. כאמור, מדובר בחוזה הגבוה ביותר לכדורסלן ישראלי. לצורך השוואה, עמרי כספי, ב-11 עונות שלו ב-NBA הכניס 18 מיליון דולר בסך הכול, בעוד שהחוזה הגבוה ביותר שלו עמד על כשלושה מיליון דולר לעונה, פחות מאבדיה הצעיר.

במטרה לשמור על שוויוניות, הקבוצות ב-NBA מחויבות בתקרת שכר, אולם אפשר לעבור אותה ולהרוויח הרבה כסף - הכוכבים הגדולים כמו לברון ג'יימס למשל, מגיעים למשכורת של 37 מיליון דולר לעונה. בספורט הישראלי, המשתכרים הבכירים ביותר עד כה היו הכדורגלנים - בראשם ערן זהבי, שהרוויח בעונת השיא בסין משכורת של יותר מ-12 מיליון דולר. יוסי בניון, בימיו בליברפול, הרוויח כשישה וחצי מיליון דולר, וטל בן חיים, הבלם בצ'לסי, הרוויח קצת יותר מחמישה וחצי מיליון דולר.

בכל הנוגע לאבדיה, החוזה על סך שמונה מיליון דולר הוא רק הסכום המובטח - אם וושינגטון תממש את האופציות שלה עליו, אז הוא ירווח רק ממנה 18 מיליון דולר בארבע השנים הקרובות, והצלחתו המקצועית תוליד גם חוזי פרסום, קמפיינים וחסויות. בקיצור, אם אבדיה צועד בכיוון שאליו נראה שהוא מתקדם, הסכום הגדול שמונה מיליון דולר הוא רק ההתחלה.