נער הברכות מטבריה - שכמעט גרם למלחמה בעולם התחתון

החיבה של עבריינים לזמרים מהז'אנר הים-תיכוני מוכרת שנים, אך סערת דקל וקנין והעולם התחתון עוררה דיון על השימוש הציני בנער הצעיר ועל הקשר בין עולם הפשע והזמר. "הוא אוהב לרצות את כולם"

זמן צפייה: 10:04

דקל וקנין, הנער בין ה-14 מטבריה, מוכר גם בשל הברכות שהוא שר עם הסיומת "אוהב אותך, דקל וקנין". לפני כמה חודשים הושיב אותו העבריין שמוליק הרוש וביקש ממנו לשלוח "כאילו" שיר ברכה לעבריין אחר, מיכאל מור, שעימו הרוש נתון בסכסוך. ספק אם וקנין הצעיר הבין לאיזה בור הוא נכנס. הסרטון הפך ויראלי ועורר דיון בשאלה על השימוש הציני בזמיר מטבריה ובכלל על הקשר שבין עולם הפשע והזמר.

"יש דברים שהוא אומר מתמימות, ואז זה מתפתח לדברים", ציינה אמו, אתי וקנין. בסרטון הזה דקל וקנין הצעיר עושה את מה שהוא יודע לעשות כבר מתוך שינה, לברך ולהקדיש שירים, רק שהפעם בטקסט, אין בדיוק ברכה. "אתה לא אמין ואין לך מילה, אתה לא אותו הגבר שהיה בהתחלה". ארבעה חודשים אחרי שהאירוע הזה התקיים - הסרטון דולף. התגובה לא איחרה להגיע. בעמוד פייסבוק שכנראה מזוהה עם מור שנמצא בכלא נכתב פוסט ארוך ומפורט נגד הרוש, לא בדיוק הקודים של העולם התחתון, אבל השפה והמילים נראים אותנטיים למביני עניין. האם מור הכתיב בטלפון למישהו מה לכתוב? לא ברור, אבל המסר עבר.

דקל וקנין
דקל וקנין

החיבה של עבריינים לזמרים וזמרות מהז'אנר הים-תיכוני מוכרת שנים. ראשי הפשע בישראל מתחברים לז'אנר החפלאי, זה שיודע לעשות שמח ולתת כבוד לבעל החפלה. לא מעט פעמים הקרבה הזאת הסתיימה בחדרי החקירות של ימ"ר תל אביב ולהב 433. אלון כרתיאל, צוות "שגיא אבטחה", ציין כי "בעולם העברייני להביא זמר שהוא מפורסם או להביא זמר שהוא מוכר מאוד זה איזה סוג של סמל סטטוס".

אמו אתי אמרה כי "הוא ילד טוב. יש לו נשמה, באמת, ענקית. הוא אוהב לרצות את כולם. הוא מנסה, באמת, אבל זה קשה". מי שזיהה את הפוטנציאל בזמיר מטבריה הוא אייל גולן שמיהר להחתים אותו אצלו. "הגיע מישהו שהוא לא לפי החוקים, הוא לא נראה כמו כולם, הוא שמנמן, הוא שר אחרת והוא מצליח לבלוט", אמר עליו ערן סוויסה. הנוכחות של וקנין ברשתות החברתיות מחזקת מאוד ילדים עם דימוי גוף שלילי. וקנין סיפר כי "אמרו לי, 'אתה שמן', אבל אני לא מתייחס. אוהבים את זה, אני אוהב את זה גם. אין לי בעיה עם זה".