מקפה שחור ועד אספרסו קצר: כך הפכה ישראל למעצמת קפה

כשהגיעו לארץ הסופרמרקטים, יצא הקפה מחנויות התבלינים המיוחדות אל המדפים. כיום הישראלים שותים כ-3 מיליארד כוסות בשנה ותמיד מחפשים את החידוש הבא. "זה כבר מעבר לעוד משקה, זה סיפור שלם"

זמן צפייה: 11:13

אהבה לקפה ולטקס סביבו תמיד הייתה חלק מהתרבות הישראלית. בשנות ה-50 בכל רחוב ניתן היה למצוא חנות תבלינים עם מכונת קלייה ומכונת קפה, שהביאו איתם העולים החדשים מטורקיה, יוון ואירופה. עשור לאחר מכן הגיעו לישראל הסופרמרקטים, ופתאום הקפה היה על כל מדף, ולא היה צריך לקנות אותו בחנות מיוחדת.

לירן שוורץ, מקים מותג "פינג'ן" לפינג'נים מתקדמים, חווה המון שעות בשטח, אינספור ימי מילואים, קילומטרז' מכובד של טרקים מסביב לעולם. "באלבניה או ברומניה פגשנו מטייל אירופי, שאלנו אותו כשהוא מגיע לנקודת תצפית יפה, מה הוא עושה? הוא אמר 'יושב, נהנה, מצלם וממשיך'. הוא שאל מה אנחנו עושים, ואמרנו לו 'מה זאת אומרת? פק"ל קפה'".

עוד בחדשות 13:

לא צריך להעמיד סירים: המסעדות שיארחו אתכם לארוחת ראש השנה

מורשת הדיסקו והפאייטים: שבועון הפופ "להיטון" חוגג 50 שנה

אין כמו אמא: הבלוגרים שמבשלים אוכל ביתי למאות אלפי עוקבים

בית קפה
בית קפה | צילום: משה פרידן, לע''מ

כיום, הישראלים שותים כ-3 מיליארד כוסות קפה בשנה, ואחת הדמויות הבולטות שהביאו את הקפה ללב המיינסטרים הישראלי הוא ירון ירקוני – הבעלים של רשת "ארקפה" בשבע השנים האחרונות. הרשת שבשנות ה-90 הכניסה ללקסיקון שלנו את האספרסו והקפוצ'ינו, מדברת היום במונחים שונים לגמרי.

"היום כבר לא מדברים על ארצות גידול, אלא על חוות גידול – שמאופיינות בתנאים של שוקולד וקפה, פירות יער, דבש ועוד", הסביר ירקוני. "זה בא מעולמות הוויסקי והקוניאק. קפה זה כבר מזמן לא עוד משקה, זה סיפור שלם".