נועה קירל תייצג את ישראל באירוויזיון: "משימה לאומית"

הזמרת הוצגה רשמית במסיבת עיתונאים כנציגת ישראל לתחרות האירוויזיון בבריטניה בעוד 9 חודשים. "יוצאת לדרך והולכת להביא כבוד למדינה"

זמן צפייה: 03:33

הזמרת נועה קירל הוצגה רשמית הבוקר (רביעי) כנציגת ישראל לתחרות האירווויזיון שתתקיים בבריטניה בחודש מאי 2023. במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתל אביב אמרה קירל: "יוצאת לדרך והולכת להביא כבוד למדינה".

"אני מאוד מתרגשת", אמרה הזמרת. "אני הייתי במונית בוורשה ופתאום מקבלת טלפון שנבחרתי לייצג את ישראל באירוויזיון. הייתי בהלם. עצרתם אותי ברחוב, בירכתם אותי, קיבלתי גיבוי וחיזוקים בכל העולם. בהחלטה מהלב אני שמה את הכל בצד ויוצאת לזה באמונה שלמה. גאה לצאת למשימה הזו שהיא משימה לאומית. תחזיקו אצבעות ושתהיה המון בהצלחה".

נועה קירל היא הזמרת שתייצג את ישראל באירוויזיון 2023
נועה קירל במסיבת העיתונאים

קירל הוסיפה כי "היה לי חשוב להביא את מי שאני. לא היה יותר מדי משא ומתן והכול הלך בצורה חלקה. הרגשתי שאני מקבלת גב ושמאמינים בי".

"בתקופה האחרונה למדתי גם על הסיכונים, ועל כך שלא הכל נופל וקם על אומנות וביצוע. אבל בהחלטה מהלב, אני שמה את כל זה בצד ויוצאת לזה באמונה שלמה. כמו בכל מקום בעולם בו הופעתי, אם זה על מדי צה"ל ואם זה בבמות גדולות בעולם - תמיד הרגשתי גאווה לייצג את המדינה. אז גם היום, אני גאה מאוד לצאת למשימה הזו, שהיא עבורי משימה לאומית, יחד עם כל עם ישראל מאחוריי, אני יוצאת לדרך - כדי להביא כבוד גדול למדינה. אני רוצה להגיד תודה ענקית קודם כל לוועדה שבחרה בי, תודה על זכות אדירה ותודה גם לכל מי שבירך, חיזק אני כבר היום מתחילה לעבוד! וכמו שאתם מכירים אותי - לעבוד קשה! תחזיקו אצבעות ותהדקו חגורות".

כתבות נוספות בתרבות ובידור:

בחודש שעבר, נזכיר, החליטה הוועדה המקצועית לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון 2023 בתום ישיבה כי בכפוף להסכמתה - נועה קירל תייצג את ישראל בתחרות הזמר העולמית. קירל נתנה את "הסכמתה העקרונית" למהלך, אך זמן קצר לאחר מכן החליטה על הצעד רשמית. מטעמה של נועה קירל נמסר אז בתגובה: "קיבלנו את הבשורה בהפתעה מוחלטת. אנחנו שמחים ומודים על הבחירה בנועה וגאים לייצג את מדינת ישראל בכבוד!".

הוועדה, שכוללת 10 חברים בעלי מומחיות בתחום התרבות, המוזיקה, הטלוויזיה והאירוויזיון, התכנסה היום לישיבה. "חברי הוועדה דנו ב-78 שמות של זמרות וזמרים בעלי ניסיון עשיר ומוכח בעמידה מול קהל גדול, תוך בחינת רשימות האמנים המושמעים ביותר בישראל על פי כאן גימל וגל"צ, המועמדים לזמר/ת השנה והרכב השנה לשנים 2019, 2020 ו-2021", נמסר.

"בשלב שני, כל חבר בחר שני שמות מתוך הרשימה (סכ"ה 20 מועמדים). הוועדה דנה באמנים המופיעים ברשימת הנבחרים ותצמצם את הרשימה לפי סדר עדיפויות, כאשר האמן המתאים ביותר ידורג כראשון ברשימה וכך הלאה. בתום הדיון, התאגיד יציע לאמן שדורג ראשון ברשימה לייצג את ישראל בתחרות אירוויזיון 2023 בתנאים שיקבעו על ידי התאגיד- ויועברו לאמן. במקרה ומכל סיבה שהיא האמן לא מסכים לייצג את ישראל כאמור, יפנה התאגיד לאמן שדורג שני ברשימה, עד שיימצא האמן שייצג את הישראל".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, מסר כי "נועה קירל היא זמרת ויוצרת מוכשרת, ואני מברך אותה על כך שתייצג את ישראל בארוויזיון 2023. נועה מהווה מודל לאלפי ילדות וילדים שרואים את כוח הרצון, היצירתיות והנחישות. בהצלחה רבה נועה, גאים בך ובטוחים שתייצגי את ישראל בכבוד רב".

קאלוש אורקסטרה מאוקראינה, הזוכים באירוויזיון 2022
קאלוש אורקסטרה מאוקראינה, הזוכים באירוויזיון 2022 | צילום: רויטרס

בחודש האחרון איגוד השידור האירופי הודיע כי למרות זכייתה של להקת "קאלוש אורקסטרה" באירוויזיון שנערך השנה באיטליה, אוקראינה לא תארח את התחרות בשנה הבאה, בעקבות המלחמה המתמשכת במדינה מאז פלישת הצבא הרוסי לשטחה. כידוע, המדינה המארחת את האירוויזיון בכל שנה היא זו שזכתה בתחרות בשנה הקודמת, אך המסורת הזו נתונה לקריטריונים מסוימים, לרבות הבטחת הבטיחות של כל בעלי העניין, כולל הציבור.

"לאחר ניתוח אובייקטיבי", נמסר בהודעת האיגוד, "הגענו בצער רב למסקנה כי בהינתן הנסיבות הנוכחיות, לא ניתן לבצע את הערבויות הביטחוניות והתפעוליות הנדרשות מגוף שידור כדי לארח, לארגן ולהפיק את האירוויזיון. כתוצאה מהחלטה זו, בהתאם לכללים וכדי להבטיח את המשכיות האירוע, האיגוד יתחיל כעת בדיונים עם ה-BBC, כסגנית המנצחת, על מנת לארח את תחרות האירוויזיון 2023 בבריטניה".