טלטלה בגלי צה"ל: יעקב ברדוגו הודח מהגשת יומן הערב

הפרשן לא ימשיך לשדר את יומן הערב ובמקום הרצועה תהפוך ליומן סיכום חדשות היום עם ירון וילנסקי כפי שהיה בעבר. סערה בימין בעקבות ההחלטה. "שערורייה ועדות נוספת לרמיסת הדמוקרטיה", אמר נתניהו

זמן צפייה: 00:22

דרמה בתחנה הצבאית: מ"מ מפקדת גלי צה"ל והעורכת הראשית גלית אלטשטיין החליטה על ביטול התוכנית "וילנסקי את ברדוגו" ב-17:00 בערב. התוכנית תעבור לפורמט של יומן חדשות לסיכום אירועי היום בהגשת ירון וילנסקי כפי שהיה בעבר. בתחנה מסרו כי יעקב ברדוגו ימשיך להגיש את התוכנית "מחשבות בע"מ", כמו כן הוצעה לו האפשרות להשתלב ברצועה פובליציסטית נוספת בגלי צה"ל.

בהודעת גלי צה"ל נכתב כי "בהתאם לקו העריכתי של מ"מ מפקדת גלי צה"ל והעורכת הראשית, גלית אלטשטיין, לייצר הפרדה ברורה בין חדשות לפובליציסטיקה, ובהתאם למדיניותה להרחיב משמעותית את הסיקור של כתבי מערכת החדשות של גלי צה"ל בנושאים אזרחיים, כלכליים, חברתיים, צבאיים וביטחוניים, התוכנית וילנסקי את ברדוגו תבוטל".

גלי צה''ל, תחנת שידור, חייל בגלי צה''ל
חייל בתחנת השידור של גלי צה''ל | צילום: ארכיון

"בחודשים האחרונים עברה גלי צה"ל תחת פיקודי שינויים משמעותיים במטרה לאפשר למחלקת החדשות כר פעולה עיתונאי מקצועי וממלכתי, כיאה למערכת חדשות מובילה בשידור ציבורי", אמרה אלטשטיין. "הפורמט של יומן חדשות הערב בהגשתו של ירון וילנסקי יעמיד במרכז את התוצר העיתונאי של כתבי מחלקת החדשות של גלי צה"ל, תוך מתן בולטות לסיקור חדשותי של נושאים חברתיים, אזרחיים, כלכליים, צבאיים ובטחוניים, והתפר שבינם לבין כלל החברה בישראל".

התוכנית "וילנסקי את ברדוגו" ששודרה בשנים האחרונות צברה פופולריות רבה ואף עקפה את התוכנית המקבילה ברשת ב' בנתוני ההאזנה. ביקורת רבה הושמעה כלפי ברדוגו בטענה לתמיכתו בבנימין נתניהו.

אחרי ההודעה ביטול התוכנית, בערוץ "עכשיו 14" הודיעו על שינויים בלוח השידורים, וכעת תשודר בשעה 19:30 תוכנית חדשה בהגשת ברדוגו. התוכנית תתמקד בפרשנות פוליטית, משפטית וכלכלית של אירועי היום, ותעלה לאוויר בתחילת חודש מרץ.

תגובת נתניהו לא איחרה לבוא: "ההדחה של יעקב ברדוגו היא שערורייה ועדות נוספת לרמיסת הדמוקרטיה וחופש הביטוי על ידי השמאל. מנסים לסתום את הפה לימיני האחרון בגל"צ, ששידר את התוכנית המאוזנת ביותר ברדיו. לא ישתיקו את הימין ולא ישתיקו את ברדוגו".