מכבי תל אביב תנסה להציל את כבודה - מול הקבוצה החמה באירופה

כשנה לאחר "משחק הקורונה", יוכלו 1,000 אוהדים צהובים לעודד את קבוצתם מול אנאדולו אפס, ולקוות שיילחמו על הפרקט. מה עובר על וילבקין - והאם אפשר לעצור את לארקין ומיצ'יץ'? • כדור מהצד

טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל, שיין לארקין, אנאדולו אפס
טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל, שיין לארקין, אנאדולו אפס | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א, רויטרס

מכבי תל אביב תארח הערב (שלישי) את אנאדולו אפס ותנסה בעיקר לשמור על כבודה, לאחר שהסיכויים להעפיל להצלבה אפסו כמעט לחלוטין. הצהובים מגיעים למשחק אחרי ההפסד המאכזב לפנאתינייקוס, כשמנגד הטורקים סוף סוף חוזרים לעצמם ומזכירים את המפלצת משנה שעברה, לאחר שבעה ניצחונות רצופים, ו-10 מ-11 האחרונים.

השנה של הטורקים די דומה לעונה של כוכבה הגדול שיין לארקין, שלאחרונה עולה בכלל מהספסל. הקלע האמריקני התחיל את העונה פצוע, וכשחזר, לא היה ממש דומה לעצמו. וכך, דשדשה לה הקבוצה שדהרה אשתקד לאליפות אירופה, למצב שבו אפילו הפלייאוף לא היה מובן מאליו. לפני כחודשיים, החל לחזור לכושר, ומאז כאמור רושמת קבוצתו יכולת מעולה, וכעת היא בעמדה מצוינת לביתיות בהצלבה, ולמפגש עם יריבה יחסית נוחה.

שיין לארקין, אנאדולו אפס
שיין לארקין, אנאדולו אפס | צילום: רויטרס

השיא העונתי של לארקין עד כה הוא 23 נקודות, לא מעט לשחקן ממוצע, אבל לא הרבה בכלל לסופרסטאר שעבר את הכמות הזו ב-11 משחקים בעונה שעברה. אחת הסיבות לכך נעוצה בצניחה שלו באחוזים מעבר לקשת, מ-50% מדהימים, ל-40% יפים, אבל לא יותר. גם האחוזים מהעונשין ירדו משמעותית מ-90% ל-83%. עם זאת, בחודשיים האחרונים הוא מתחיל לחזור לעצמו, ואומנם לא רושם מספר כה רב של נקודות, אבל מדייק באחוזים שאליהם הרגיל את היריבות. אין ספק שהשיפור שלו, שמתבטא גם בנקודות מדד, הוא הסיבה העיקרית לריצה של אנאדולו, שחזרה כאמור לצמרת היורוליג.

מי שלקח פיקוד על הקבוצה של עתמאן הוא וסילייה מיצ'יץ', שהפך מכינור שני בקבוצה למנהיג שמהווה עוגן התקפי. מלך הסלים של הקבוצה מספק שיא קריירה של 16.3 נקודות בממוצע, לצד חמישה אסיסטים ו-2.6 ריבאונדים בדרך ל-16.7 נקודות מדד. לידו, סוגרים קו אחורי חזק במיוחד רודריג בבואה, שקולע 9.7 נקודות באחוזים מעולים מכל הטווחים ומציג הגנה חזקה, וסימון קרונסולב, שצולף 11 נקודות בממוצע, לצד 3.3 אסיסטים ו-3.2 ריבאונדים, בדרך למדד השלישי הגבוה בקבוצה.

וסיליה מיציץ', אנאדולו אפס
וסיליה מיציץ', אנאדולו אפס | צילום: רויטרס

הקו האחורי של הטורקים פחות מרתיע, בין היתר בשל היעדרותו לאחרונה של טיבור פלייס, שהיווה עוגן מרכזי מתחת לצבע. בלעדיו, הרבה מהנטל נופל על כתפיו של בראיינט דנסטון, שמספק 9.7 נקודות לצד 4.3 כדורים חוזרים ו-1.1 חסימות, וגם 12.5 נקודות מדד. לידו, ישחק אדריאן מורמן, מלך הריבאונדים של הקבוצה עם ממוצע של חמישה בערב, להם הוא מוסיף שבע נקודות. ככוח עזר, יעמדו לרשות עותמאן כריס סינגלסטון, שמקבל תפקיד פחות משמעותי מבעבר, אך מבצע אותו בצורה טובה עם אחוזים גבוהים, והסנטר סרטק סנלי, שמספק 7.3 נקודות ונוכחות בצבע.

הקו האחורי של מכבי נחות משמעותית מזה של הטורקים. רק חזרה של וילבקין ליכולת שהציג בחצי הראשון של העונה, או התעלות יוצאת דופן שדורסי מפגין פעמים בודדות בעונה, יכולות להעניק לצהובים סיכוי לתת פייט בעמדות אלה. אם זה לא יקרה, יצטרך ספרופולוס לגרום לכך שהאנטר יקבל כמה שיותר כדורים מתחת לסל וינצל את העובדה שהוא השחקן היחיד במדי הצהובים שיש לו יתרון במאצ'אפ מול שחקני אנאדולו.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי ת''א בכדורסל

אלופת ישראל נחותה מיריבתה בכל העמדות, ובלי קשר למצב בטבלה הסיכוי שלה לצאת מהמשחק כשידה על העליונה הוא נמוך מאוד. עם זאת, האתגר הגדול ביותר של ספרופולוס יהיה בכלל להרים את חניכיו מהקרשים לאחר ההפסד בשבוע שעבר, ולהילחם על כל כדור, למרות שאין להם הרבה על מה להיאבק. אם יעשו זאת, יוכלו אולי לשחזר את הניצחון הענק מהשנה שעברה, במשחק שבו נכנסו אוהדים לאולם ברגע האחרון וסחפו את קבוצתם כשהייתה בפיגור. כל אפשרות אחרת, עלולה להביא לתבוסה כואבת במיוחד.