פנאתינייקוס מארחת את מכבי ת"א: חלום הפלייאוף ייגדע ע"י קטש?

היוונים יגיעו למשחק לאחר שאיבדו סיכוי להעפיל להצלבה, וייאבקו על כבודם. האם לספרופולוס יש את הכלים להישאר בתמונת הפלייאוף עוד שבוע מול הרכש הטרי והנוצץ של המאמן הישראלי? • כדור מהצד

עומרי כספי, מכבי תל אביב בכדורסל
עומרי כספי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תתארח הערב (חמישי) אצל פנאתינייקוס ביוון, ותנסה לגבור על חניכיו של עודד קטש ולהשאיר את חלום הפלייאוף בחיים עוד שבוע אחד לפחות. הקבוצה היוונית כבר איבדה סיכוי להפעיל לשמונה הגדולות, והערב היא תיאבק באולמה הביתי על כבודה. פנא מגיעה למשחק לאחר שלושה הפסדים רצופים.

בהיעדרו של כוכב הקבוצה נמניה נדוביץ', שקלע 16.7 נקודות בממוצע עד פציעתו, הקו האחורי של היוונים דל למדי. האוורד סנט רוז פותח ומעמיד ממוצעים של 6.8 נקודות באחוזים בינוניים למדי, אך מוסיף להן 3.7 אסיסטים ו-2.1 ריבאונדים. הוא נחשב לשומר מעולה, ואחד החוטפים הטובים במפעל עם 1.4 חטיפות בערב. אלפטוריס בוכורידיס עשוי לקבל דקות משמעותיות, למרות שעד כה הוא לא בהכרח מצדיק אותן, עם תפוקה דלה של 4.5 נקודות, 1.8 ריבאונדים ו-2.3 אסיסטים. מהספסל עולה גם אקס הפועל ירושלים שלווין מאק, שתורם 6.5 נקודות בערב באחוזים יפים מעבר לקשת, ומוסיף להן 2.6 אסיסטים.

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

הקו הקדמי של קטש כבר חזק בהרבה, והתחזק ברכש משמעותי ביותר בדמות מריו הזוניה, שנחת רק לאחרונה ביוון אחרי חמש עונות ב-NBA, אך כבר הספיק להתאקלם היטב ובשני משחקיו עד כה רשם 17.5 נקודות ושלושה ריבואנדים בדרך ל-17 נקודות מדד. מדובר בבחירה מס' 5 בדראפט 2015, סמול פוורורד מוכשר, שיכול לשחק גם בעמדה 4. בשל העובדה שהוא בעל יכולת חדירה גבוהה ומסוכן גם מעבר לקשת, לצהובים יהיה קשה מאוד לעצור אותו.

לידו, עשוי לפתוח יואניס פאפאפטראו, שקולע בממוצע 12 נקודות ומוסיף להן 4.5 כדורים חוזרים ו-2.4 אסיסטים. גם ארון וויט מקבל לאחרונה קרדיט בחמישייה, ומציג יכולת משופרת. קונסטנטינוס מיטוגלו סוגר שלישיית פורוורדים חזקה, עם תשע נקודות ו-5.5 כדורים חוזרים בדרך למספר דו ספרתי של נקודות מדד. ככוח גיבוי יש לקטש גם את בן בנטיל, שחקן סולידי שקולע 5.7 נקודות ומוסיף 2.8 קרשים.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

בצבע, הנשק העיקרי של היוונים הוא גיאורגיוס פאפאיאניס, שקולע 9.3 נקודות ומוריד 5.6 כדורים חוזרים בממוצע למשחק, בדרך ל-14.4 נקודות מדד, הכי הרבה בקבוצה מלבד נדוביץ' הפצוע. הסנטר הענק, שמתנשא לגובה 2.20, הוא החוסם הטוב ביבשת, עם 1.8 בלוקים בערב. הבעיה של הצהובים מול שחקנים גבוהים ידועה, וחניכיו של ספרופולוס יצטרכו לעשות הכול כדי להרחיק אותו מהסל, משום שאם הוא יתמקם בצבע, לא יהיה מי שיעצור אותו. כשהוא נח, עולה לשחק זק אוגוסט, שקולע 4.9 ומוריד 2.6 ריבאונדים.

המשחק הקודם בין השתיים זכור בעיקר בשל תצוגת היחיד של נדוביץ', שהפגיז 39 נקודות באחת ההופעות הגדולות של שחקן כלשהו בהיכל מנורה. בלעדיו, ינסו הירוקים להישען על הזוניה. חוץ מהקושי לעצור מהקרואטי ואת פאפאיאניס, הצהובים בהחלט מסוגלים להסתדר מבחינת מאצ' אפ ולספק עבודת הגנה שתספיק לניצחון.

אנטה ז'יז'יץ, מכבי תל אביב בכדורסל
אנטה ז'יז'יץ, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

אחד השחקנים שעשוי להשפיע על זהות המנצחת הוא עומרי כספי, שחזר חד מהפציעה ובשני המשחקים האחרונים קלע יותר נקודות מכל המשחקים במפעל עד כה העונה, וגם יותר מהכפיל את נקודות המדד שלו. הפורוורד הישראלי אומנם מוגבל מבחינת דקות, אבל כשהוא על הפרקט, הוא מתקיף את הטבעת ומציג גרסה אגרסיבית גם בהגנה, שתהיה משמעותית הפעם נוכח הקושי להתמודד מול הזוניה. אם גם הפעם הוא ירשום דקות משמעותיות, וז'יז'יץ' ימשיך במגמת השיפור שלו, לצהובים יש סיכוי לא רע לחלום על הצלבה שבוע נוסף.