חוזרת ליורוליג אחרי שלושה שבועות: מכבי ת"א מתארחת במילאנו

הצהובים מגיעים למשחק קשה מאוד מול האיטלקים שנמצאים במקום השלישי במפעל, ומקווים להפתיע. האם לספרופולוס יש דרך לשתק את מסינה - ומדוע דווקא ז'יז'יץ' מסוגל לעזור לו? • כדור מהצד

מאמן מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס, ומאמן מילאנו אטורה מסינה
מאמן מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס, ומאמן מילאנו אטורה מסינה | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א, רויטרס

לאחר שלושה שבועות שבהם לא השתתפה ביורוליג, מכבי תל אביב חוזרת הערב (חמישי) למפעל היישר למשחק קשה מאוד אצל ארמאני מילאנו, שנמצאת בתקופה מצוינת. האיטקלים אומנם הפסידו במפתיע לווילרבאן במחזור הקודם, אך לפניו רשמו שישה ניצחונות רצופים, שמיקמו אותם חזק מאוד בתמונת הביתיות בפלייאוף, כאשר נכון לעכשיו הם במקום השלישי.

הליגה הבכירה באירופה מתקרבת לישורת האחרונה, ובניגוד לשנים שעברו, נראה שהפעם מילאנו הצליחה להתחבר, והיא בהחלט מסוגלת להעפיל לפיינל פור. אחרי פתיחת עונה בינונית, מסינה הצליח לחבר את השחקנים החדשים, וקבוצתו נראית מאוזנת להפליא. המועדון האיטלקי מציג עומק רב, עם חמישה שחקנים שקולעים בספרות כפולות.

סקוטי וילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי וילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

הקו האחורי של מילאנו הוא אחד החזקים ביבשת. מלקולם דילייני פותח בחמישייה ומספק 11.6 נקודות בערב, כאשר אחוזיו מעבר לקשת הולכים ומשתפרים, ומוסיף גם ארבעה אסיסטים. לצדו, פותח קווין פאנטר, שקולע בממוצע 14.5 נקודות, הכי הרבה בקבוצה, להן הוא מוסיף גם 1.8 אסיסטים וריבאונדים. אם שני אלה לא מספיקים, מהספסל עולה סרחיו רודריגס, שמקבל פחות מ-20 דקות בערב, אך עדיין רושם את ממוצע האסיסטים הגבוה בקבוצה, לצד מספר נקודות דו ספרתי. גם אקס הצהובים מייקל רול יודע לעשות נזק בדקות שהוא מקבל.

בצבע, האדומים-לבנים מחפים על חיסרון בסנטימטרים בעזרת אתלטיות רבה. קאלב טארצבסקי אומנם מקבל קרדיט בחמישייה הפותחת, אך מדובר בשחקן משני בקו הקדמי, שלמעשה מתבסס על זאק ליידי וקייל היינס. הראשון פותח בדרך כלל ומספק 10.3 נקודות באחוזים מעולים, לצד 4.7 ריבאונדים, והשני מספק נוכחות מרשימה בצבע גם בגיל 35, כשהוא תורם 8.3 נקודות וארבעה כדורים חוזרים.

אותלו האנטר, מכבי תל אביב
אותלו האנטר, מכבי תל אביב | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

לרשות מסינה עומדים גם כמה פורוורדים מצוינים, בהם שאבון שילדס, שקולע כמעט 13 נקודות באחוזים טובים, בדרך למדד הטוב בקבוצה - 13.9. ולדימיר מיצוב, אחד השחקנים החשובים במועדון האיטלקי בשנים האחרונות, חזר לאחרונה מפציעה שנייה עונה ולא ברור באיזה כושר יגיע למשחק. שחקן נוסף שהצהובים מכירים היטב הוא ג'יג'י דאטומה, שמרשים השנה מאוד מעבר לקשת, עם האחוזים הטובים ביותר שרשם באירופה מאז היה נער בסיינה.

מנגד, הצהובים מגיעים למשחק בכושר מוטל בספק. הם אומנם ניצחו פעמיים את הפועל חולון, בליגה ובגביע, אך הציגו חולשה לפרקים, ולא התמודדו כאמור בזמן האחרון מול קבוצה ברמה של מילאנו. עומרי כספי ייעדר מהמפגש, וספרופולוס מקווה שבלייזר, שהפגין יכולת טובה בארץ, יוכל לפצות על היעדרו ולהציג משחק טוב גם בליגה הטובה באירופה.

אנטה ז'יז'יץ, מכבי תל אביב בכדורסל
אנטה ז'יז'יץ, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

הצהובים ינסו לחפות על הנחיתות הכמעט קבועה בעמדה 4, ויקוו הפעם לא להסתמך רק על האנטר. המאצ'-אפ מול חניכיו של מסינה, שלא מחזיק כאמור בגבוה בעל נוכחות מרשימה בצבע, עשוי לאפשר לז'יז'יץ' לנצל את היתרונות שלו ולבלוט. גם בנדר, שלא מצליח להתמודד מול שחקנים בעלי מסה, יכול להרשים. במשחק הקודם בין השתיים, שהוכרע על ידי דילייני שלוש שניות לסיום הארכה, רשם בנדר את אחד ממשחקיו הטובים במדי הצהובים.

המשחק הערב לא יהיה קל עבור אלופת ישראל, אולם ניצחון הוא משימה אפשרית. כדי לעשות זאת, מכבי תצטרך להבליט את היתרון המרכזי שלה – היכולת בריבאונד. מילאנו מדורגת שנייה מהסוף במפעל בקטגוריה זו, ואם הגארדים הצהובים יעזרו לשחקני הפנים לסגור את הצבע, הם יוכלו לצאת עם ניצחון מאיטליה. עם זאת, חניכיו של מסינה מאבדים הכי מעט ביורוליג, ומתבססים הרבה על יכולת אישית שמביאה לאחוזי קליעה גבוהים מהשלוש, כך שהם מגיעים כפייבוריטים ברורים למשחק.