תפתיע את הקבוצה בכושר הטוב ביבשת? מכבי ת"א פוגשת את פנרבחצ'ה

הצהובים פותחים שבוע קריטי בטורקיה אצל דה קולו, וינסו לעשות צעד משמעותי בקרב על ההצלבה. וגם: המהפך שעברה פנר מאז חזרת הגארד הסרבי מממפיס – והשיפור הדרמטי ביכולת של וסלי • כדור מהצד

סקוטי וילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי וילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תתארח הערב (שלישי) בטורקיה אצל פנרבחצ'ה ותנסה לנצח בקרב חשוב על המקום בהצלבה נגד יריבה שמסתמנת כאחת שתיאבק מול הצהובים על אחד הכרטיסים האחרונים לשם. מדובר במשחק קשה מאוד מול קבוצה מנוסה עם סגל מצוין, שנמצאת בתקופה טובה. עד המחזור ה-15 ניצחו הטורקים רק חמש פעמים, אולם מאז התאוששו וטיפסו במעלה הטבלה בזכות שישה ניצחונות רצופים במשחקים האחרונים.

הקלע המוביל של הטורקים הוא ננו דה קולו, שקולע 12.8 נקודות לערב, אליהן הוא מוסיף 3.8 אסיסטים, 3.3 ריבאונדים ו-1.6 חטיפות. הרכז הצרפתי, שנחשב לאחד השחקנים הטובים באירופה, סובל העונה מחוסר יציבות, ולצד הצגות של 20 נקודות ומעלה, כולל בניצחון הגדול על צסק"א בשבוע שעבר, הוא קלע העונה בשלושה משחקים רק 2 נקודות. אשתקד אגב, זה קרה לו פעם אחת בלבד - נגד מכבי. דה קולו הוא קלע העונשין הטוב באירופה, עד כה עם החטאה אחת מ-49 זריקות, מה שנותן לפנר יתרון גדול במשחקים צמודים.

ננו דה קולו, פנרבחצ'ה
ננו דה קולו, פנרבחצ'ה | צילום: רויטרס

לצדו, פותח הרכש החדש שהגיע ממפיס, מרקו גודוריץ', שהתאקלם יפה חזרה בשורות הקבוצה עמה זכה באליפות אירופה, וקלע בששת משחקיו עד כה 11 נקודות, להן הוסיף 3.7 כדורים חוזרים ואסיסטים וכן חטיפה. הגארד הסרבי מסתמן כבינגו גדול של המאמן קוקושקוב, שכן הוא הגיע בעיצומו של משבר משמעותי, ומאז שקיבל את מקומו של לורנזו בראון בחמישייה, הטורקים כאמור במאזן מושלם. את הקו האחורי משלימים כאמור בראון, שמעמיד ממוצעים של 10.5 נקודות לצד 3.7 אסיסטים, ועלי מוחמד (בובי דיקסון) עם 6.6 נקודות באחוזים טובים מעבר לקשת.

אולם, פנר לא מתפוצצת לאחרונה רק בזכות שדרוג בקו האחורי, אלא גם בעזרת שיפור משמעותי ביכולת של יאן וסלי. הסנטר האימתני, שכמו כל קבוצתו גמגם בתחילת העונה עם 10.7 נקודות לערב, הקפיץ את ממוצע הנקודות שלו בששת המשחקים האחרונים ל-16. כאשר וסלי בכושר טוב, קשה מאוד לעצור אותו בצבע, והוא צפוי לתסכל את ז'יז'יץ' והאנטר. לידו, פותח לעיתים קרובות אחמט דובריוגלו. ספרופולוס יוכל לנצל את החולשה היחסית שלו ובדקות המעטות שהוא מקבל לתקוף יותר את הטבעת.

טיילר דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל
טיילר דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

עמדת הפורוורד היא החלשה של הטורקים, כך שבמידה מסוימת המאצ' אפ שלה עם מכבי יכול להתאים לצהובים, שכן אין עמדה שבה לספרופולוס לא יהיה מענה ליריבה. השחקן היחיד שפתח בכל המשחקים עד כה הוא אדגראס אולאנובאס, שמקבל יותר מ-20 דקות, אך מספק רק 5 נקודות לצד 5.3 ריבאונדים. עמו, מתחלק בדקות דיישון פייר, שקולע שמונה נקודות באחוזים יפים, יחד עם 3.3 ריבאונדים, בדרך למדד נקודות דו ספרתי. גם ג'ארל אדי יכול להסב נזק, עם 7.3 נקודות באחוזים פנטסטיים. דנילו ברטל, שחקן גבוה שמסוכן מאוד מטווח שלוש הנקודות, עשוי להיעדר.

הערב, בניגוד למשחק מול ריאל, ספרופולוס יוכל לנסות להכניס כמה שיותר כדורים פנימה, אל האנטר וז'יז'יץ'. הקרואטי סיים את המפגש הקודם בין הקבוצות עם דאבל דאבל, דבר שמעיד על כך שהוא יכול להסתדר עם הגבוהים של הטורקים. במשחק הקודם, השניים שלטו בצבע, והובילו את מכבי לניצחון מוחץ של 30-44 בכדורים חוזרים, כולל 6-21 מדהים בריבאונד התקפה. אולם, אחוזים מזעזעים מעבר לקשת וקריסה ברבע האחרון השכיחו את תצוגת שחקני הפנים הצהובים.

אנטה ז'יז'יץ, מכבי תל אביב בכדורסל
אנטה ז'יז'יץ, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

הפעם, מול יריבה חזקה יותר מזו שפגשו בסיבוב הקודם, יצטרכו הצהובים לשלב בין שני הפרמטרים – שליטה בצבע ואחוזי קליעה גבוהים. הם בהחלט יוכלו לעשות זאת, אם וילבקין ימשיך את המגמה משבוע שעבר ולא יכפה על עצמו זריקות קשות. למעשה, למרות האחוזים הנמוכים משלוש העונה, כוכב הצהובים יוכל להיות נכס אם ישכיל למשוך אליו שמירה כפולה ולמסור לשחקן הפנוי שלידו, כדי שייקח הוא את הזריקה. אם אלופת ישראל תשחק בחוכמה, היא תוכל לצאת גם ממפגש קשה כזה כאשר ידה על העילונה.