שר ההגנה חוזר: האם מכבי ת"א תצליח להפתיע את באסקוניה בספרד?

לראשונה זה שנה, הצהובים יגיעו למשחק יורוליג עם סגל מלא, כאשר הפעם גם זוסמן יעמוד לרשותו של ספרופולוס. האם זה יספיק כדי לעצור את המומנטום האדיר של הבאסקים? • כדור מהצד

יובל זוסמן, מכבי תל אביב בכדורסל
יובל זוסמן, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תתארח הערב (חמישי) בספרד אצל באסקוניה, עם סגל מלא לראשונה מזה כשנה, ותנסה לבנות מומנטום של ניצחונות. אולם, מדובר במשימה לא פשוטה בכלל, משום שהבאסקים נמצאים בתקופה טובה מאוד, אחרי ארבעה ניצחונות רצופים, כולם בהפרש דו ספרתי - כולל אחד מרשים במיוחד במשחק האחרון על אנאדולו בטורקיה, כשהם עוצרים את לארקין וחבריו כך שאף אחד מהם לא קלע בספרות כפולות.

הספרדים איבדו בקיץ את כוכבם הגדול בשנים האחרונות, טורניקה שנגליה שעבר לצסק"א, אך במקום להתרסק, נראה שהם דווקא השתפרו ונמצאים חזק יותר בתמונת ההצלבה, בין היתר בזכות שני חיזוקים משמועתיים - רוקאס גיידראיטיס ואלק פיטרס. הסווינגמן הליטאי הוא היחיד שפתח בכל המשחקים עד כה והוא מצדיק את הקרדיט עם 12.5 נקודות בערב. הפאוור פורוורד האמריקני זוכה לתפקיד משמעותי יותר מזה שהיה לו באנאדולו, וקולע 12.9 נקודות למשחק, הכי הרבה בקבוצה, באחוזים מדהימים – וגם מוסיף 4.2 ריבאונדים.

לעוד כתבות בנושא:

יריבה בהזמנה: מכבי ת"א תנסה לצאת מהמשבר נגד הכוכב האדום

מכבי ת"א מארחת את מילאנו: הקפטן שחוזר יעזור להציל את הספינה?

הזדמנות לחזור למסלול הניצחונות: מכבי תל אביב מתארחת בוולנסיה

יובל זוסמן
יובל זוסמן | צילום: מכבי ת"א האתר הרשמי, ספי מגריזו

לוקה וילדוזה, בעונתו הרביעית במועדון, מאייש את עמדת הרכז בדרך כלל ומספק בממוצע 12 נקודות, להן הוא מוסיף 3.4 אסיסטים וכמעט חטיפה בערב. אולם, הוא בספק גדול להערב. עם זאת, מחליפו, פייר הנרי, לא פחות מסוכן ממנו. הוא קולע 11.3 נקודות למשחק, ומוסיף להן כמעט שבעה אסיסטים – שני במפעל. יתרה מכך, מדובר בשחקן הגנה מעולה, שחוטף כמעט פעמיים בערב – הכי הרבה ביורוליג. בעמדת הקלע יצטרכו הצהובים להיזהר מזוראן דראגיץ', שפתח את העונה לא רע עם עשר נקודות בערב.

בצבע יש לבאסקוניה כמה שחקנים שיעשו לאלופת ישראל לא מעט צרות. אקילה פולונארה מתנשא "רק" לגובה 2.02, אבל הוא בעל חוש נהדר באזור הסלים, שמסייע לו להוריד 5.6 כדורים חוזרים בממוצע, אליהן הוא מוסיף יותר מתשע נקודות, והוא מסוכן מאוד מכל הטווחים. מדובר גם בשחקן הגנה מצוין שחוסם יותר מפעם בערב, מהטובים במפעל. הסנטר הניגרי טוניה ג'קירי קולע כ-7 נקודות בערב ומצרף להן 5.6 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים. מלבדם, ז'יז'יץ' והאנטר יצטרכו להפגין הרבה קשיחות גם כדי לעצור את הנפיל ג'וזפה פאול, שמתנשא לגובה 2.21.

עומרי כספי, מכבי תל אביב בכדורסל
עומרי כספי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

באסקוניה מציגה השנה קבוצה מסוכנת מאוד מעבר לקשת עם כמעט 40%, שנייה ביורוליג, ומכבי תיאלץ להסתמך על יכולת החסימה של הגבוהים ולהסתכן בחדירה לצבע, כדי לא לספוג מטווח שלשות שיוציא אותה מהמשחק. עם זאת, הספרדים לא מרשימים עד כה מהקו ונמצאים במקום אחד לפני האחרון בקטגוריה זו – נתון שבהחלט יכול לשרת את ספרופולוס אם המשחק יהיה צמוד עד לדקות הסיום.

נוכח היכולת החלשה מתחילת העונה, הצהובים מגיעים למשחק כאנדרדוג. אולם, לראשונה זה שנה הם באים עם סגל מלא, שכולל את זוסמן, כספי ודיברתולומיאו, כך שהם יכולים לקוות לשיפור משמעותי ביכולת בתקופה הקרובה. השלושה אומנם עדיין לא בכושר מלא, וצפויים לקבל דקות מוגבלות, אבל עשויים בהחלט לחזק את ההגנה הצהובה, במיוחד זוסמן.

שר ההגנה הצהוב, שבעונה שעברה שמר בצורה מעוררת השתאות על השחקנים הטובים באירופה, הוא שחקן שהתרומה שלו למכבי לא בהכרח מגובה בסטטיסטיקה. זוסמן הוא שחקן שמסוגל לשתק את כוכבי היריבה, להכריח זריקות קשות, ולשבש את שטף המשחק. מנגד, הוא גם מסוגל להזריק אנרגיה להתקפה של ספרופולוס ולסייע גם במשחק ההתקפה. השנה, מסתיים החוזה שלו במדים הצהובים, וחובת ההוכחה עליו – דבר שיכול בהחלט לדרבן אותו ולסייע לצהובים להתאושש.