יריבה בהזמנה: מכבי ת"א תנסה לצאת מהמשבר נגד הכוכב האדום

אחרי שלושה הפסדים רצופים, הצהובים ינסו להתאושש על חשבונם של הסרבים, שמחזיקים בסגל אפור אך מעמידים קבוצה לוחמת. ממי ספרופולוס צריך לדאוג - ואיך תסייע לו החזרה של כספי • כדור מהצד

עומרי כספי, מכבי תל אביב בכדורסל
עומרי כספי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את הכוכב האדום בלגרד בהיכל מנורה, במשחק שאותו היא פשוט חייבת לנצח. בלי לשים לב, הפסד במשחק צמוד אחרי הפסד במשחק צמוד הביא את הצהובים לתחתית היורוליג. הערב, אלופת ישראל מקבלת הזדמנות לצאת מהמשבר עם יריבה קלה יחסית, וכבונוס מקבלת את עוצרי כספי בחזרה, והוא עשוי לקבל דקות ראשונות במפעל לראשונה זה שנה.

כוכב היריבה הוא אקס הפועל אילת ג'ורדן לויד, שפתח בכל המשחקים העונה. הקלע מקבל הכי הרבה דקות בקבוצה בהפרש ניכר, ומספק 18.4 נקודות בערב (שני ביורוליג), להן הוא מוסיף שלושה אסיסטים ושלושה ריבאונדים, בדרך לכמעט 18 נקודות מדד. מדובר ללא ספק בעוגן של הסרבים. אם ספרופולוס ישכיל להקשות עליו ולמנוע ממנו כדורים ככל הניתן, מצבה של קבוצתו יהיה טוב מאוד.

לעוד כתבות בנושא:

מכבי ת"א מארחת את מילאנו: הקפטן שחוזר יעזור להציל את הספינה?

הזדמנות לחזור למסלול הניצחונות: מכבי תל אביב מתארחת בוולנסיה

אחרי התצוגה בהיכל: מכבי ת"א תנסה להדהים במבצר של ריאל מדריד

עומרי כספי, מכבי תל אביב בכדורסל
עומרי כספי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

לידו פותח בדרך כלל הקפטן בראנקו לזיץ', שלא מצליח להשפיע יותר מדי על משחק ההתקפה, אבל מהווה עוגן הגנתי. שחקנים נוספים שיהיו מוכרים לאוהדי אלופת ישראל הם האקס טיילור רוצ'סטי, שפתח את העונה בצורה חלשה וקורי וולדן ששיחק בעבר בהפועל חולון ורושם 12.4 נקודות בערב, באחוזים טובים מכל הטווחים. לנגסטון הול, שקולע 6.7 נקודות בערב, באחוזים מעולים מהשלוש, ככל הנראה ייעדר מההתמודדות.

אקס נוסף של מכבי שעלול לעשות לה צרות הוא ג'וני אובראיינט, שהתאקלם יפה עם חזרתו ליורוליג וקולע בדאבל פיגרס, יחד עם כמעט חמישה כדורים חוזרים לערב, בחמשת המשחקים ששיחק עד כה. עוד פורוורד שמכבי תצטרך לשים עליו עין הוא דיאן דוידובאץ', שתורם שש נקודות בערב. גם מרקו סימונוביץ' ומרקו ג'אגודיץ' קורדיטסה מקבלים לא מעט דקות, אך עד כה לא מצליחים לספק קבלות. בצבע יש לכוכב האדום את טרי עמנואל, אקס הפועל ירושלים, שקולע בממוצע שש נקודות להן הוא מוסיף חמישה ריבאונדים, ודואופ רית' ואוגניין קוזמיץ' שקולעים כחמש לערב.

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

הכוכב האדום חלשה ממכבי בכל העמדות, כך שלהפסד הערב לא יהיו תירוצים. עם זאת, היא נחשבת יריבה עיקשת ולוחמנית, והסרבים כבר הוכיחו שהם יכולים גם להפתיע, כשגברו על מילאנו בחוץ ועל צסק"א בבית. נקודה נוספת שצריכה להדאיג את הצהובים היא שבלגרד הגיעה פעמיים למשחקים צמודים, וניצחה בשתי הפעמים, זאת כשיש לה ארבעה ניצחונות בלבד עד כה. המאזן של הצהובים במאני טיים, כידוע, גרוע בהרבה, בלשון המעטה.

החזרה של כספי ליורוליג לאחר שנת היעדרות יכולה לספק סיבות לאופטימיות, גם אם הוא לא ישחק הרבה. למעשה, עשר דקות טובות בערב, בעמדה הכי חלשה של ספרופולוס, יכולות לפתור הרבה בעיות ולייצב את ההגנה וההתקפה. כספי יכול לשדרג מאוד את משחק הריצה של הצהובים, ולספק הגנה טובה נגד שחקנים שעד כה לא היה מי שישמור עליהם. עם זאת, ההבדל בין המשחקים האפורים העונה להצגות אשתקד, לא טמון רק בכספי. אלופת ישראל עדיין חסרה את יובל זוסמן, הסטופר ההגנתי והאיש למשימות מיוחדות, ולאחרונה מתבהר שגם בצבע יש לה בעיה, נוכח היכולת הירודה שמציג האנטר. הסנטר, ממצטייני העונה שעברה, פתח את העונה באופן חלש ולא ממש מצליח לחזור לעצמו, למרות שכבר עברו 11 מחזורים.

כדי לנסות לחזור לדרך המלך, לצהובים אסור להפסיד שוב, בטח כשבאופק מחכים שלושה משחקי חוץ רצופים, שניים מהם קשים מאוד. הכוכב האדום היא מהיריבות היחידות במפעל שאין לה שום יתרון על מכבי תל אביב, ואת זה חייב לדעת לנצל. זה לא אומר שהצהובים ינצחו, אבל כישלון כן יצביע על בעיה עמוקה מאוד.