מכבי ת"א מארחת את מילאנו: הקפטן שחוזר יעזור להציל את הספינה?

ג'ון דיברתולומיאו יקבל דקות ביורוליג אחרי כשנה של היעדרות, וינסה להחדיר רוח בצהובים, שקורסים פעם אחר פעם בדקות הסיום. האם יצליח במשימה דווקא מול הסגל הנוצץ של מסינה? • כדור מהצד

ג'ון דיברתולומיאו, מכבי תל אביב | צילום: מכבי ת"א האתר הרשמי, ספי מגריזו

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את אולימפיה מילאנו ותנסה לשכוח מהשבוע שעבר, שבו הובסה נגד ריאל ושמטה יתרון מבטיח בדקת הסיום מול ולנסיה, בדרך לאחד ההפסדים הכואבים ביותר בשנים האחרונות. זאת, ביתר היתר בעזרתו של ג'ון דיברתולומיאו, הקפטן שחוזר ליורוליג אחרי הפציעות שעבר, ועשוי לקבל דקות ראשונות אחרי היעדרות של שנה.

כמו בכל עונה בשנים האחרונות, האיטלקים מחזיקים בסגל מבטיח למדי. אולם, הקיץ, בעלי המועדון עשו הרבה כדי שההבטחה גם תתממש, והביאו שישה שחקנים מרכזיים חדשים, כך שלמעשה לפחות ארבעה מהחמישייה הפותחת הם שחקנים שלא הספיקו להתחבר יותר מדי, ובסיכוי לא רע שכל החמישייה.

אותלו האנטר, מכבי תל אביב בכדורסל
אותלו האנטר, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

שניים מהם הם מלקולם דילייני שהגיע מברצלונה וקווין פאנטר שבא מהכוכב האדום. הראשון עדיין לא איפס לחלוטין את הידית מעבר לקשת, אך עדיין קולע תשע נקודות בערב, אליהן הוא מוסיף 5 אסיסטים, והשני חזר לפרקט לראשונה העונה בשבוע שעבר, והיה חד מאוד עם 32 נקודות בשני המשחקים שהתקיימו, באחוזים מעולים. יותר מסוכן משניהם, הוא כוכב הקבוצה סרחיו רודריגס. הקלע הספרדי צולף 13.3 נקודות במשחק, מוסר 4.6 אסיסטים ומוסיף גם חטיפה, בדרך לממוצע של 15.3 נקודות מדד – הגבוה בקבוצה. נוסף להם, מכבי תפגוש גם באקס מייקל רול, שבהחלט מסוגל לגרום הרבה נזק.

הקו הקדמי של האדומים מורכב כמעט כולו משחקנים שהגיעו בקיץ. קייל היינס, שמוכר היטב לאוהדי מכבי משבע שנותיו בצסק"א, הוא סנטר נמוך, אך כזה שיודע לנצל היטב את היתרונות שלו, ומחפה על חיסרון בסנטימטרים עם חוש טוב בצבע והרבה קשיחות. לידו, יפתח ז'אק ליידי שהגיע מז'לגיריס והחל טוב את העונה עם 9.6 נקודות ו-4.6 כדורים חוזרים למשחק.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

איתם, עולה קבוע שאבון שילדס, אקס באסקוניה, שרושם עד יכולת נהדרת עם 13 נקודות בממוצע. אם כל זה לא מספיק, לצערה של אלופת ישראל, ולדימיר מיצוב, מעמודי התווך של האיטלקים בשנים האחרונות, חזר לאחרונה מפציעה והוא רושם יכולת לטובה. עם זאת, ג'יג'י דאטומה, שהגיע לאחר חמש שנים בפנרבחצ'ה, וקולע 8 נקודות בממוצע באחוזים יפים, לא שיחק בשני המשחקים האחרונים והוא בספק גם להתמודדות הערב.

כשעל הלהקה הזו מנצח אטורה מסינה, קשה להסביר מה לא מתחבר אצלה ולמה היא לא מועמדת טבעית לפיינל פור. אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח, וכשקבוצה כלשהי היא החלשה במפעל בריבאונדים ובאסיסטים - משהו לא מתחבר אצלה. ואת זה, ספרופולוס חייב לנצל – ולתקוף את נקודות החולשה. הצהובים אומנם כבר רשמו שבעה הפסדים, אבל שישה מתוכם היו צמודים, וקשה לומר ששחקניו לא הגיעו לפרקט. הם פשוט כשלו במאני טיים, פעם אחרי פעם.

שחקני מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומיאו ואנג'לו קלויארו
שחקני מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומיאו ואנג'לו קלויארו | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

הבעיה של אלופת ישראל היא לא רק ביכולת, אלא גם, ואפילו בעיקר, במנטליות. הנחישות והטירוף שהיו על הפרקט בעונה שעברה כמעט נעלמו ברקע היעדרות הקהל בשל הקורונה. אולם, חזרתו של ג'ונדי מפציעה בהחלט יכולה לעזור לשנות את המומנטום של הצהובים. הקפטן הצהוב הוא בדיוק השחקן שיכול להביא אקסטרה אנרגיות בהגנה ולספק ריצות שיעזרו לחזור מפיגור או לסגור משחק. בשל כך, ספרופולוס חייב לנסות להכניס אותו לקצב, גם על חשבון שחקנים שיותר בכושר ממנו, ולאפשר לו לשחק בהתאם למגבלות שקבע הצוות הרפואי.