תעצור את כדור השלג? מכבי תל אביב תפגוש את חימקי במוסקבה

הצהובים, שפוגשים את הרוסים דווקא לאחר חזרת הפצועים והנדבקים, ינסו להימנע מהפסד 4 רצוף. כדי לעשות זאת, שחקני אלופת ישראל יצטרכו להגביל את שבד ולסייע לווילבקין במאני טיים • כדור מהצד

זמן צפייה: 02:48

מכבי תל אביב תתארח הערב (חמישי) אצל חימקי במוסקבה, בניסיון להימנע מהפסד רביעי רצוף. אולם, לצערה, מדובר במשימה לא פשוטה בכלל, שכן לרוע מזלה הרוסים התאוששו דווקא השבוע ממכות הקורונה והפציעות, ומקבלים בחזרה את השחקנים הבכירים שחסרו להם, בראשם אלכסיי שבד, אחד הטובים באירופה.

כעת, חימקי היא שוב קבוצה עם סגל איכותי ועמוק. היעדרויות השחקנים במחזורים הראשונים השאירו את הרוסים, שקיוו לרוץ חזק השנה, בבור שלא פשוט לצאת ממנו. כעת, היא תצטרך להוכיח ששחקניה מסוגלים להתחבר. עם זאת, לאור העובדה שגם העונה שעברה הייתה מאכזבת יחסית, סימן השאלה לגבי חיבור אפשרי בין השחקנים עדיין קיים.

לכתבות נוספות בנושא:

להתעשת, לפני שיהיה מאוחר מדי: מכבי ת"א פוגשת את אולימפיאקוס

מכבי תל אביב מארחת את באיירן מינכן: הציר הקרואטי יספק קבלות?

המבחן הראשון: בצל ההידבקות בצסק"א – מכבי ת"א יוצאת למוסקבה

וילבקין ושבד
וילבקין ושבד | צילום: רויטרס, מכבי ת''א האתר הרשמי

את הקו האחורי ינהיג כאמור שבד, שמתחיל את עונתו החמישית בקבוצה. בעונה האחרונה, סיים עם 21.4 נקודות למשחק, שני ביורוליג, ו-6.2 אסיסטים - שלישי במפעל. עם זאת, הוא גם הוביל בפער ניכר בכמות האיבודים לערב, עם כמעט ארבעה כאלה. התלות המוחלטת של חימקי בשבד, ששיחק יותר מ-31 דקות בממוצע, היא גם פתח עבור ספרופולוס – אם יצליח להקשות עליו, תיאלץ חימקי להשתמש בוויאצ'לסאב זייצב, שרשם מספרים יפים בהיעדרו של כוכב הקבוצה, ובדאיריס ברטאנס.

אם הקו האחורי בנוי ברובו על שחקן אחד, הקו הקדמי כבר עמוק משמעותית. יונאס ירבקו השוודי, שהגיע אשתקד לאחר קריירה יפה ב-NBA, פתח את העונה בצורה טובה עם 15.5 נקודות וכמעט עשרה ריבאונדים. מדובר בשחקן שמסוכן מכל הטווחים ומרווח את המשחק. הוא מספיק גבוה בשביל לשחק בצבע, וקולע בצורה שמאפשרת לו לשחק מעבר לקשת. מלבד קלויארו, לאלופת ישראל אין שחקן שיכול לשמור עליו היטב, ולכן ספרופולוס יצטך להתאים את דקות המשחק של קלויארו לאלה שיקבל ירבקו.

אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

לידו ישחק ג'ורדן מיקי, שחוזר לקבוצה לאחר עונה אחת בריאל מדריד שבה רשם מספרים יפים אך לא הצליח להותיר חותם משמעותי. בצבע יחכה דווין בוקר, שקולע בינתיים כמעט 17 נקודות למשחק ומוריד יותר משבעה ריבאונדים. גרג מונרו עדיין בסימן שאלה להתמודדות. אם לשעבר בחירה מס' 7 בדראפט ה-NBA ישחק, הוא יעניק לרוסים הרבה מסה בצבע ויקשה מאוד על האנטר וז'יז'יץ'.

שתי הקבוצות, כאמור, יגיעו למשחק נחושות מאוד להיחלץ מתחתית היורוליג ולהיכנס בהמשך למאבקי הפלייאוף. למזלן, בחסות הקורונה כמה קבוצות גדולות נוספות רושמות פתיחת עונה חלשה ביחס ליכולותיהן, כך שדווקא לא נפתח פער משמעותי שלא ניתן לצמצום בפסגה. ריאל מדריד, צסק"א מוסקבה ואנאדולו אפס, שלוש מועמדות מובהקות לפיינל פור, כבר רשמו שלושה הפסדים, וכך גם פנרבחצ'ה, מועמדת בכירה להצלבה.

טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל
טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

מבחינת סגל, לחימקי יש יתרון קל על מכבי. אולם, בהתחשב בכך שלא מעט שחקנים הספיקו לרשום רק משחק ליגה אחד מאז שנעדרו, ההתמודדות בהחלט עשויה להיות שקולה. הרבה מכך, יהיה תלוי ביכולת של הצהובים להגביל את שבד. אם המשחק אכן יהיה צמוד, ספרופולוס צריך לדאוג מהיכולת של קבוצתו במאני טיים, נוכח העובדה ששלושת המשחקים שבהם הפסידו הוכרעו רק בדקת הסיום, האחרון כזכור, על הבאזר.

מכבי, כך נראה, פיתחה תלות גדולה מדי בסקוטי ווילבקין ברגעי ההכרעה, בניגוד למשחקים הצמודים בעונה שעברה. כוכב הצהובים אכן מתעלה פעם אחר פעם כשקבוצתו זקוקה לו, אך מתברר שזה לא מספיק. ספרופולוס חייב לרתום את יתר שחקניו למשימה, הן מבחינה הגנתית והן מבחינה התקפית. דורסי ובראיינט יצטרכו לתקוף את הטבעת במקביל לווילבקין, כך שהשלושה יאפשרו אחד לשני זריקות נוחות ברגעים הכי קריטיים.