ההזדמנות האחרונה: מכבי ת"א מארחת את ולנסיה כשהיא חייבת לנצח

הצהובים מארחים את "העטלפים" בידיעה שהפסד יכול לסיים רשמית את עונת היורוליג כבר הערב, וינסו לשמור על כבודם. על הנייר, הם טובים מהיריבה. האם יצליחו לשקף זאת על הפרקט? • כדור מהצד

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את ולנסיה, כשהיא יודעת שהפסד עלול לחסל את הסיכוי התיאורטי הקטן שעוד נותר לה להעפיל להצלבה. הספרדים יגיעו למשחק כשהם חזק במרוץ לפלייאוף, ותהיה להם מוטיבציה רבה לנצח בהיכל ולהיצמד למקום השמיני. זאת, לאחר שהתבוסה השבוע לאנאדולו אפס קטעה עבורם רצף של שלושה ניצחונות.

הקלע המצטיין של הספרדים הוא קלמן פרפליץ', שמספק 12.2 נקודות לערב, באחוזים טובים מכל הטווחים, וכל זאת ב-20 דקות בלבד - כשהוא עולה מהספסל. הרכז הפותח הוא סאם ואן רוסום, שקולע 6.8 נקודות בממוצע, להן הוא מוסיף 3.7 אסיסטים. מרטין הרמנסון הוא כוח אש טוב מהספסל, שתורם 6.9 נקודות ו-3.2 אסיסטים. הצהובים יצטרכו לשים לב גם לוואנז'ה מרינקוביץ', שחזר לפני כחודש מפציעה ממשוכת והתאקלם יפה עם 7 נקודות בממוצע, ולסווינגמן חואן ססטרה.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

הקו הקדמי של ולנסיה מסוכן יותר, והוא נשען קודם כול על ניקולה קליניץ', ה-MVP של חודש פברואר במפעל. הפורוורד הסרבי ביצע השנה קפיצת מדרגה, ומלבד מנהיגות וקשיחות, הוא תורם לקבוצתו גם 10.2 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-3.2 אסיסטים - בדרך ל-12.4 נקודות מדד. לידו, עשוי לפתוח דרק ויליאמס. מדובר בשחקן אתלט, שקולע 8.8 נקודות ויהווה מטרד הגנתי שלמכבי תהיה בעיה להתמודד איתו. מהספסל יגבה אותם לואי לביירי, שמנצל את גובהו בעמדהכדי לקלוע 8 נקודות לערב, להן הוא מוסיף 4 כדורים חוזרים. פרננדו סן אמטריו בן ה-37 צפוי להיעדר מהמפגש.

בצבע, תיתקל מכבי בקפטן בויאן דובלייביץ', שבפחות מ-23 דקות בערב מציג תרומה יפה מאוד של 10.7 נקודות, 5.6 ריבאונדים ו-2.3 אסיסטים, בדרך למדד הגבוה בקבוצה - 14.1. הסנטר המונטנגרי הוא ציר חשוב בהתקפה של ולנסיה, ואם ז'יז'יץ' יצליח לשים גוף בצבע ולהקשות עליו, הוא יוכל לסייע לצהובים לנצח. כשהוא נח, הספרדים שולפים נשק מסוכן בדמות מייק טובי, סנטר גבוה ובעל נוכחות בעל יכולת קליעה גבוהה מעבר לקשת, שמאפשרת לעטלפים לרווח את המשחק. טובי קולע 9.3 נקודות בממוצע, לצד 4.7 ריבאונדים, והוא בעל מדד ממוצע דו ספרתי.

Chrisw
כריס ג'ונס, מכבי תל אביב | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

מוזר לכתוב את זה נוכח המצב בטבלה, אבל על הנייר, מכבי תל אביב קבוצה טובה מוולנסיה. וילבקין, דורסי ובראיינט שחקנים טובים בהרבה מפרפליץ', הרמנסון וואן רוסום, וגם המחליפים הצהובים לא נופלים מיריביהם. עם שחקני הפנים ההתמודדות יותר צמודה, וכנראה אף נוטה לכיוון הספרדים, אך להם אין שחקן ברמה של האנטר, ודובלייביץ' הוא שחקן מוגבל מבחינה פיזית ודקות משחק.

המפגש הקודם בין השתיים היה כנראה הטראומה הגדולה ביותר של אלופת ישראל השנה, שחוותה לא מעט הפסדים מיותרים. השמטת יתרון שש נקודות עם 1:13 על השעון, ואיבוד הכדור האחרון בשלומיאליות, במצב שבו הכדור שיכול היה להוביל לניצחון או במקרה הגרוע להארכה – הוביל להפסד – חרוטים היטב בזיכרונם של השחקנים הצהובים. כעת, הם ינסו לשכוח מהמהלך שמאפיין אולי יותר מכול את העונה שלהם, ולהשאיר תקווה קלושה לסיים את העונה במקום השמיני.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

הדבר הראשון שצריך לקרות כדי שהיתרון על הנייר יבוא לידי ביטוי גם בפרקט, הוא שוילבקין יחזור לכושר הקליעה שלו, לאחר שבתשעת המשחקים האחרונים קלע ב-26% עלובים מעבר לקשת. כמובן שהוא לא צריך לחזור לכפות את עצמו על הקבוצה, התנהגות שכבר הוכחה ככזו שמובילה להפסדים, אך ללא יכולת לאיים מעבר לקשת, אין לו יותר מדי מה למכור. אם זה יקרה, בתוספת גישה מלחמתית כפי שהראו הצהובים במחצית השנייה נגד צסק"א, הם יוכלו להמשיך לחלום, לפחות עד שבוע הבא.