להתעשת, לפני שיהיה מאוחר מדי: מכבי ת"א פוגשת את אולימפיאקוס

העונה אומנם רק התחילה, אבל נוכח לוח המשחקים הקשה, הפסד נוסף של הצהובים יציב אותם בעמדה בעייתית בקרבות על ההצלבה בעתיד. האם האנטר יסיר את החלודה - ומה קרה להגנה של מכבי? • כדור מהצד

זמן צפייה: 02:48

מכבי תל אביב תתארח הערב (שישי) ביוון אצל אולימפיאקוס בתקווה להציג את היכולת הטובה מהשנה שעברה, לאחר פתיחת עונה שבה היא סופרת כבר שלושה משחקים חלשים. האדומים, מנגד, לאחר כמה שנים מאכזבות, פתחו את העונה באופן די מרשים. הם אומנם הפסידו בנקודה לז'לגיריס קובנה בבית, אך ניצחו בחוץ את פנאתינייקוס ושלשום גברו על מילאנו באופן משכנע.

היוונים צירפו הקיץ את אחד הרכזים הטובים ביבשת, קוסטאס סלוקאס, שחזר לקבוצה אחרי חמש שנים בפנרבחצ'ה. הוא התחיל טוב גם את העונה הנוכחית וכדי לעצור את שטף המשחק של היריבה, ספרופולוס יצטרך למקד את ההגנה בו. לידו, יפתח ככל הנראה שאקיל מקיניס, שהחל את העונה באופן מוצלח ובשלושת המשחקים עד כה קלע תשע נקודות בממוצע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת השרים תתכנס: תדון בפתיחת הגנים גם בערים האדומות

מגמת הירידה נמשכת: 1,608 נדבקים ביממה; 4.5% מהבדיקות חיוביות

6 ימים בשבוע, מסכות לצוות – בלי קפסולות: מתווה החזרה לגנים

טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל
טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

מהספסל יעלה ואסיליס ספאנוליס בן ה-38, שמתחיל את עונתו ה-11 במועדון. הוא אומנם לא קטלני כמו בעבר, אך מנוסה מאוד ותמיד מסוכן. שחקן נוסף שמכבי תצטרך להיזהר ממנו הוא בקו האחורי אארון הריסון, הגארד האמריקני שהגיע לאחר עונה טובה בגלאטסריי, שם קלע 16 נקודות באחוזים טובים.

אולם, לא רק מצבת הגארדים צריכה להדאיג את הצהובים. יורגוס פרינטזיס, אולי השחקן המסוכן ביותר בקבוצה, ממשיך גם השנה לקלוע בדאבל פיגרס, באחוזים טובים מכל הטווחים והוא יעשה הרבה בעיות בכנף ובצבע. שחקן נוסף שמוכר לאוהדים בארץ הוא קוסטאס פאפאניקולאו, שחקן מגוון בעל יכולות הגנתיות גבוהות.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

נקודת התורפה הגדולה של אולימפיאקוס, לראשונה זה שנים, נמצאת דווקא מתחת לסל. זאת, בשל העובדה שאיבדה את מיליוטינוב, לדעת רבים הסנטר הטוב באירופה. במקומו, הובא אוקטביוס אליס לתפקיד הסנטר הפותח. מדובר בשחקן גבוה ובעל נוכחות, אך לא אחד שמרבה לתקוף את הסל. את אליס מגבה מהספסל חסן מרטין, שמקבל עד כה כ-20 דקות לערב ורושם כמעט 9 נקודות ויותר מחמישה כדורים חוזרים בערב. אולם, מדובר בסנטר נמוך, 2.01 בלבד, שבפועל משחק יותר כפאוור פורוורד.

היתרונות של האדומים ברורים. מלבד העובדה שמדובר במשחק בית, אולימפיאקוס היא אחת הקבוצות המנוסות ביורוליג, עם כמה שחקנים שנמצאים במועדון שנים רבות ומכירים אחד את השני. מלבד זאת, מדובר על קבוצה עמוקה ביותר. בעונה שעברה, לא היה אף שחקן במועדון היווני בין 40 השחקנים שקיבלו הכי הרבה דקות. לאור העובדה שמדובר במשחק השני בתוך שלושה ימים של הקבוצות, חלוקת העומסים יכולה להיות קריטית.

אנטה ז'יז'יץ, מכבי תל אביב בכדורסל
אנטה ז'יז'יץ, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי ת''א בכדורסל

החיסרון של יורגוס ברצוקאס הוא החולשה בצבע והמחסור במסה. פה, מונחת התקווה הגדולה של מכבי תל אביב. ז'יז'יץ' מתחיל להתאקלם ורשם משחק טוב ביום רביעי, והוא צפוי להמשיך לעשות סלים קלים בצבע. הבעיה העיקרית של ספרופולוס היא חוסר הכושר של כמה שחקנים, הבולט בהם הוא האנטר. הסנטר המצוין, שסחף את הצהובים לצמרת בעונתו הראשונה בקבוצה, נראה חלוד וחסר נוכחות. אם מכבי תתמקד בו ותנסה להכניס אותו למשחק בכל מחיר, היא עשויה לצאת נשכרת מכך, גם מבחינה התקפית, אבל לא פחות חשוב - הגנתית.

העונה אומנם רק התחילה, וכל אריות היבשת כבר הפסידו, אבל הפסד נוסף הערב יציב את אלופת ישראל במקום בעייתי מאוד, בייחוד לנוכח לוח המשחקים הקשה הצפוי לה. אם יש דבר שבולט יותר מכול בקרב חניכיו של ספרופולוס, הוא השינוי לרעה ביכולת ההגנתית. כדורים חוזרים בהתקפה של היריבות, אנמיות בחילופים וחוסר התלהבות. חלק גדול מכך, מן הסתם, הוא היעדר הקהל. אולם, עם תירוצים לא קונים מקום בפלייאוף, ובטח לא בפיינל פור. חסרונו של זוסמן בולט, אבל גם בלעדיו בראיינט ודורסי חייבים להפעיל יותר לחץ על מובילי הכדור. ספרופולוס, מצדו יצטרך להעניק יותר דקות לשחקנים שמועילים בהגנה, ולהעניש את אלה שלא, בין היתר דראגן בנדר.