מכבי תל אביב מארחת את באיירן מינכן: הציר הקרואטי יספק קבלות?

הצהובים מגיעים למשחק קל על הנייר נגד קבוצה לא מאוד מוכשרת, אך כזו שדווקא יכולה לגרום לא מעט צרות. וגם: האם ז'יז'יץ' ובנדר ימשיכו להתחבר, ומה יהיה היתרון הגדול של האנטר? • כדור מהצד

זמן צפייה: 02:48

מכבי תל אביב תנסה לשוב הערב (רביעי) למסלול הניצחונות ביורוליג כשתארח את באיירן מינכן בהיכל מנורה מבטחים, עדיין ללא קהל כמובן. הצהובים, מאוכזבים מההפסד הלא מחייב לצסק"א מוסקבה בשבוע שעבר, אמורים להגיע רעבים למשחק - ולטרוף את היריבה ללא קושי מיוחד.

הקו האחורי של הגרמנים הוא אחד החלשים במפעל. השחקן המרכזי בו הוא ניהאד דדוביץ', הברומטר של הקבוצה, שבה הוא משחק זו השנה השישית ברציפות. מדובר בשחקן סולידי, אבל יציב, כזה שמספק את המצופה ממנו כמעט מדי משחק, אבל לא יותר מזה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אוטובוס התנגש בחנות בגבעתיים – 4 נפצעו בינוני וקל • תיעוד

זוהר איים לחשוף הקלטות נגד היועמ"ש; רה"מ: דבריו אינם מקובלים

שאשא-ביטון בווטסאפ של הליכוד: קמתי בוכה, לא אתמוך בהמשך הסגר

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | צילום: getty images

לידו, משחקים וויד בולדווין, שהגיע מאולימפיאקוס, שם שימש שחקן ספסל וכעת הוא מקווה להוביל קבוצה, וניק ווילר באב, ללא ניסיון עבר ביורוליג, שהצטיין בניצחון על אלבה בשבוע שעבר והוכיח יכולת קליעה. המשותף לשלושת הגארדים הוא שאף אחד מהם אינו מסוכן במיוחד מעבר לקשת, כך שספרופולוס יוכל לצופף את הצבע מבלי להסתכן יתר על המידה בהפצצה מרחוק של באיירן.

עובדה זו יכולה לסייע מאוד לצהובים בהתמודדות מול הקו הקדמי העמוק של היריבה, שמהווה בעיה גדולה יותר. אם דווקא הקלעים האדומים לא מצטיינים מעבר לקשת, רוב הפורוורדים הם ורסיטלים, ומהווים סכנה מכל הטווחים. מנגד, מדובר בעמדה החלשה של אלופת ישראל. אם היא תשכיל להעלים את הפער בעמדה זו, הניצחון מונח לה בכיס.

טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל
טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

ולדימיר לוצ'יץ', שחקן נבחרת סרביה המצוינת, מעמיד בשנתיים שבהן הוא בקבוצה ממוצע נקודות דו ספרתי וכמעט ארבעה ריבאונדים למשחק. פול זיספר מתחיל את עונתו החמישית במועדון, ובעונה שעברה רשם 8.5 נקודות בערב. לידם, צריך לשים לב גם לג'אג'ואן ג'ונסון, שהרשים תחת דיוויד בלאט בדרושאפקה בעונת הזכייה ביורוקאפ, עם 14 נקודות בממוצע ויותר משישה ריבאונדים.

נקודת התורפה הגדולה ביותר של הגרמנים היא שחקני הפנים. שני הסנטרים הבולטים מוכרים לאוהדי הצהובים – ג'יילן ריינולדס ששיחק בשורותיהם בעונה שעברה לכמה חודשים, ומלקולם תומאס, שרשם 15 הופעות במדי הצהובים בעונת 2012 \ 2013. לשני השחקנים אומנם יש נוכחות בצבע, אך הם בעלי יכולות מוגבלות ביותר, כך שהאנטר לא אמור להתקשות מולם יותר מדי.

על פניו, נראה שמדובר במפגש קל על הנייר מבחינת הצהובים, כזה שאסור לה להפסיד בו, במיוחד אחרי האכזבה בשבוע שעבר. אולם, באיירן מינכן היא קבוצה עקשנית, שעלולה לעשות הרבה חיים קשים לכל יריבה. אם ספרופולוס יצליח להמשיך ולטפח את הציר הקרואטי בקבוצה, כמו שעשה במחצית השנייה מול צסק"א, הוא לא ישאיר לטרינקרי וחניכיו שום סיכוי. אולם, בנדר וז'יז'יץ' לא הראו בינתיים יציבות, והמשחק הרך שלהם עלול להוות מוקש רציני מול יריבה קשוחה כמו באיירן.