יש כבוד: עמוס תמם משיק סדרה חדשה וסוגר מעגל משפחתי

השחקן שפרץ אל קדמת הבמה בתפקיד ראשי ב-"סרוגים" ולאחר מכן כקזבלן בתיאטרון "הקאמרי" חוזר למסך בדרמת פשע חדשה. במקביל הצליח להביא את עצמות דודו מטוניס לקבורה בישראל – ולאחד את משפחתו

זמן צפייה: 10:31

עמוס תמם, אחד השחקנים העסוקים והפופולריים בישראל, מככב בימים אלו בדרמת הפשע החדשה "המדובב", לצידם של אור בן מלך וציפי שביט בתפקיד מפתיע כראשת משפחת פשע. חייו של עמוס תמם מלאי התפתחויות מרגשות לא רק בתחום המקצועי: לפני כשבועיים הביאה משפחתו את עצמותיו של דודו לקבורה בישראל במבצע מורכב. דודו, שעל שמו נקרא, שמת בגיל 22 בשנת 1958 בטוניסיה. הוא נקבר בטוניסיה, אך תמונתו נתלתה בבית סביו ברמלה – שם בילה שעות רבות בילדותו. "סבתא שלי לא התאוששה באמת מזה שהיא איבדה בן בגיל כזה צעיר, אז אני הייתי בשבילה כמו לידה מחדש. אני הרווחתי מזה הרבה, כי נניח היה אסור לצעוק עלי או להעניש אותי לידה. היא הייתה כמו המלאך השומר שלי".

עוד בחדשות 13:

סערה בבריטניה: המועמד המוביל לרה"מ הוקלט במריבה עם בת זוגו

"מעדיפה לאכול קינוח": אסתי גינזבורג מסכמת 15 שנות דוגמנות

"מהשבי לא משתחררים": שבויי מלחמת ההתשה על הזמן בכלא המצרי

עמוס תמם ב-''המדובב''
עמוס תמם ב-''המדובב'' | צילום: חדשות 13

מבצע הבאת עצמותיו של הדוד התאפשר בזכות קשר שנרקם עם יהודי מקומי בטוניסיה. "זה התחיל בזה שהוא שלח תמונות של הקבר, ואז מצאנו תמונה מהלוויה שיש לאבא שלי וממש יכולנו להשוות", שחזר. "זה הכל לא רשמי, אתה לא עובד במיילים או מול שום חברה, זה כמו פעם. אתה צריך לסמוך על אדם שלא ראית מעולם. סומך על זה שהוא יהודי שרוצה לעזור ליהודי אחר לעשות 'חסד של אמת'".

תחילת דרכו המקצועית של תמם לא הייתה חלקה. הקריירה שלו התחילה כחבר הרביעי ב-"מה קשור", אך הוא פרש רגע לפני הפריצה הגדולה. הפריצה שלו הגיעה בתפקידו בסדרה "סרוגים", ולאחר מכן זכה להצלחה מסחררת בתור קזבלן. "קזבלן היה תפור עלי", אמר. "זה כאילו מישהו אמר לי 'הנה המספרים שלך בלוטו, קח'. שמו על הכתפיים שלי, בסך הכל שחקן צעיר בלי הרבה ניסיון בתיאטרון הרפרטוארי, לעשות כזה תפקיד. היה לי מזל שזה הצליח בגדול".