עמיר בניון מסכם 20 שנות קריירה ומגלה: "עברתי תקיפה מינית"

לאחר 13 אלבומים ו-20 שנות יצירה מוערכת, השהה הזמר את הקריירה המוזיקלית, לטובת צלילה לתוך הנפש וטיפול בבעיות שהדחיק. על האמירות הפוליטיות: "בא מזה שאיכפת לי מהמקום שאני חי בו"

זמן צפייה: 12:02

החודש חוגג הזמר עמיר בניון 20 שנה לאלבומו הראשון, שהתחיל את הקריירה המוזיקלית שלו. בניון ביצע מהפיכה בזמר הישראלי, כשהכניס ליצירותיו סגנון חדשני ששילב לחנים מהמוזיקה האנדלוסית והמרוקאית ביחד עם מעט ג'אז, פופ ומוזיקת עולם.

ואולם לאחר 13 אלבומים מצליחים, מעריצים רבים והופעות, הוא הפסיק ליצור ובמשך זמן רב נמנע מלהופיע. שורה של התבטאויות שנויות במחלוקת הוציאו את היוצר המוערך אל מחוץ לקונצנזוס. הופעה שלו בבית הנשיא בוטלה בעקבות ביקורת ציבורית קשה ובניון גזר על עצמו שתיקה ארוכה וצלל עמוק אל נבכי נפשו. לראשונה בחייו הוא מצא את האומץ להתמודד עם השדים שבעברו.

עמיר בניון

בניון סיפר בגילוי לב על תקיפה מינית שחווה, שהלך למכונת אמת בעקבותיה: "הייתה איזו חווייה, מה שנקרא הטרדה מינית בגיל מסוים, הלכתי לבדוק את זה וראיתי שהסתדר לי"

במשך שנים הוא הדחיק עניינים פנימיים, בין היתר באמצעות שימוש בחומרים מקהי חושים, עד שהבין שעליו להתמודד בעצמו עם בעיותיו. "מאז שאני צעיר, לא נתתי לעצמי הרבה זמן להיות פיכח מעישונים ומדברים כאלה, כי הייתי שותה כדי להדחיק והייתי עושה כל מיני דברים כדי להדחיק וברגע שסיימתי עם זה, התחילו לצוץ הבעיות".

לדברי בניון, נושא השימוש בסמים מאחוריו והיום ברור לו שהוא לא יחזור למקומות האפלים שאליהם הגיע. "שלוש שנים מהחיים שלי, השתמשתי בהירואין. אני חושב שיש לי מספיק פחד מזה וכל כך הרבה מה להפסיד, שכשאני רואה את השטן - אני משתדל לא להתקרב אליו".

לדברי בניון, הוא אינו מתרגש מהסערות שעוררו לא פעם יצירותיו. הוא לא חושב שיש להן השפעה ישירה על הקריירה המוזיקלית שלו וטוען לצביעות מצד המבקרים. "אני כתבתי שיר יחד עם משה קלוגהפט על ה"מרמרה" וקיבלתי עליו תגובות קשות. פתאום בסוף השנה, נינט טייב שרה אותו בטקס המשואות – הוא קיבל חותמת כשרות". לדבריו, עצם העובדה שהשיר הגיע ממנו עוררה תרעומת ולא תוכנו של השיר.

על ההתבטאויות הפוליטיות מעוררות המחלוקות בשנים האחרונות, אמר: "אולי אני צריך לעבוד על הסטייל, אבל הכול בא מזה שאני חי במקום שאיכפת לי ממנו".

היום, לאחר תקופת מנוחה ועיסוק בבעיות הפנימיות שעמן הוא מתמודד, חוזר בניון להסתער על אולפני ההקלטות, יוציא בקרוב שירים חדשים ויופיע בתחילת יוני בהיכל התרבות בתל אביב, עם ישי ריבו ומיכה שטרית, במופע לציון 20 שנות יצירה מוזיקלית.