מנדלבליט על פיצול תפקיד היועמ"ש: הנזק גדול מהתועלת

במהלך הוועידה הלאומית הביע היועץ התנגדות לפיצול סמכויותיו, אך הוסיף כי "זכות הדרג המדיני להחליט זאת". על האישומים נגד נתניהו: "הוא רה"מ מצויין - אני שלם עם ההחלטה להעמיד אותו לדין"

זמן צפייה: 19:13

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התראיין היום (חמישי) בוועידה הלאומית של חדשות 13. מנדלבליט התייחס להסכמות הקואליציוניות בדבר פיצול סמכויות התפקיד שלו: "זה לא בלתי חוקי ואסייע לממש את המדיניות אם תתקבל החלטה שכזו. אם כך, כמו שבכל דבר יש יתרונות וחסרונות, בפיצול הסמכויות יש נזקים וההפסד הוא גדול יותר מהתועלת". לדעת מנדלבליט, השיטה הוכיחה את עצמה במשך השנים "וצריך לשקול בכובד ראש את הנושא לפני החלטה".

על ההחלטה להגיש כתב אישום נגד נתניהו אמר: "קיבלתי את ההחלטה בלב כבד. אני מעריך אותו מאוד וחושב שהוא ראש ממשלה מצויין, אך הלב שלי שלם מפני שאני עובד לפי ראיות ונאמן לאמת המקצועית שלי".

על הסוגייה השנויה במחלוקת לפיה אם ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית כפי שנכתב במגילת העצמאות, התייחס ואמר כי "מדינת ישראל היא 100% דמוקרטית ו-100% יהודית ולהפך. האבות המייסדים של המדינה בנו אותה לפי כך וצריך לשמור שאכן זה יתקיים".

היועץ הסכים עם הדעה הרווחת כי התהליכים המשפטיים של הבכירים במדינה נמשכים זמן רב: "מבין את הציבור שחושב שהתהליכים כבדים ואיטיים. זה נכון שלדברים לוקח זמן וזו בעיה כי זה לא תואם את רוח התקופה בה אנו חיים". עם זאת, הזהיר מנדלבליט מהשפעה חיצונית ואמר "צריך להיזהר מהטייה של משפט לאחד הצדדים בגלל לחץ התקשורת ודעת הקהל. המחיר של לקבל החלטה שאתה לא שלם איתה גבוה יותר מאשר הצורך להחליט מהר".

מנדלבליט טען כי הביקורת והלחצים המופנים כלפיו בעקבות משפט נתניהו אינם משפיעים עליו: "אני לא מתעדכן בפיד בפייסבוק ולא מתערב בנעשה בפוליטיקה, לא מתיימר לעשות כן. כל מה שמסביב למשפט לא מעסיק אותי ולא מענייני", הסביר היועץ. עוד הוסיף "נבחרתי להיות יועץ משפטי של מדינת ישראל, אני מייצג את המדינה ולא אף גוף אחר. אני מגיע עם סט ערכים ותכונות שלפיהם אני מתנהל וחי".