בעקבות חשיפת פרשת הכדורגלנים והקטינות: המשטרה פתחה בבדיקה

פרסום ראשון: עקב חשיפת חדשות 13, המשטרה החלה לבדוק את הטענות לפיהן שני כדורגלנים ממכבי ת"א קיימו יחסי מין עם שתי נערות בנות פחות מ-16. השחקנים טוענים: "לא ידענו שהן קטינות"

זמן צפייה: 01:36

פרשיית המין בכדורגל הישראלי: בעקבות חשיפת פרשת הכדורגלנים והקטינות אמש בחדשות 13, המשטרה פתחה בבדיקה - כך פורסם לראשונה היום (חמישי). במקביל, דווח ב"ידיעות אחרונות" כי הספורטאים סיפרו בשיחות עם קרוביהם שהם "לא ידעו שהן קטינות - הן סיפרו לנו משהו אחר". ממכבי תל אביב נמסר בתגובה לפרסום כי "המועדון מודע לפרסומים באמצעי התקשורת ועוקב אחר ההתפתחויות. בשלב זה לא נגיב מעבר לתגובה זו".

עוד דווח בעיתון כי הנערות לא רצו להתלונן על המקרה במשטרה, וחברותיהן ללימודים היו אלו שהעבירו את התלונה לבית הספר, שדיווח על כך למועדון הבכיר. הנהלת מכבי תל אביב עוד לא נקטה צעדים בעניין, כאשר שני השחקנים הגיעו אתמול לאימון כרגיל וגילו על הפרשה דרך התקשורת. הספורטאים סיפרו לחבריהם כי פגשו את הקטינות במסיבה לפני יותר מחודש ואף הספיקו לנתק עמן קשר מאז.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח בחיפה: צעיר בן 28 נורה למוות

בפארקים כן – בפעילויות ספורט לא: מתי חלה החובה לעטות מסכה?

דקלם שיר והשליך שטרות: פרטים חדשים על רצח מאיה ווישניאק

כדורגל
כדורגל | צילום: גטי אימג'בנק

לפי הדיווח, הארבעה התכתבו דרך ברשתות החברתיות אינסטגרם וואטסאפ, כאשר אחד מהכדורגלנים שלח לאחת מהנערות תמונה שלו ושל חברו וכתב "מתי דאבל דייט?". כמו כן, השתיים התכבתו ביניהן ושוחחו על יחסי המין שקיימו עם השחקנים. אחת מהן אף צילמה את עצמה בדירתו של אחד הספורטאים. שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיב בתוכנית של אודי סגל וקרן מרציאנו בגל"צ על חשיפת חדשות 13, ואמר כי "לא הייתי רוצה ששחקנים שעשו דבר כזה ישחקו בקבוצה שאני אוהד".

מהרשות המקומית שבה לומדות שתי הנערות נמסר שגם הן למדו על הפרשה מהתקשורת, והוסיפו כי "חשוב לנו כרגע לשמוע את הבנות באמצעות גורמי המקצוע בעירייה ובבית הספר. עם הפניות אלינו בנושא התחלנו לברר יחד עם הנהלת בית הספר. בשלב הזה חשוב לנו לתמוך בשתי התלמידות ולחבק אותן בפרשה שנקלעו אליה. אנשי מקצוע ילוו את התלמידות וההורים כדי לסייע להם להתמודד עם האירוע והעניין הרב שהוא מעורר בתקשורת".

יו״ר נעמת, חגית פאר, מסרה כי "אני מברכת על החלטת המשטרה לפתוח בבדיקת הפרשה. מתיאור הדברים עולה לכאורה חשד לעבירות מין כלפי נערות מתחת לגיל ההסכמה ומכאן החומרה היתרה של הדברים. הדבר החשוב ביותר כעת הוא הענקת רשת ביטחון וגיבוי פסיכולוגי וחברתי לאותן נערות, שעל פי ניסיון העבר במקרים בהם מעורבים אנשים מפורסמים וחזקים - עלולות להפוך למושא להשמצות, הכפשות והתקפות. אני קוראת למשטרה לתת דעתה גם לנושא זה ומזהירה מהפיכת הקורבנות לכאורה לנאשמות בעצמן".

שחקן כדורגל מוכר וחבריו תועדו מבצעים מעשים מגונים בצעירה
שחקן כדורגל מוכר וחבריו תועדו מבצעים מעשים מגונים בצעירה | צילום: Getty Images / אימג'בנק

כאמור, אתמול נחשף בחדשות 13 כי נבדקת תלונה, שלפיה שני שחקני כדורגל בכירים בליגת העל קיימו יחסי מין עם קטינות בנות פחות מ-16. התלונה הגיעה למועדון של מכבי תל אביב בכדורגל, שבו משחקים שני הספורטאים הבכירים, וגם לבית הספר התיכון שבו לומדות הנערות.

על פי המידע שהועבר לקבוצה, שתי התלמידות פגשו את השחקנים באירוע, ובשלב מסוים החליפו טלפונים. לאחר מכן השחקנים הזמינו מונית שתביא את הנערות מביתן לביתו של אחד מהם, שם הם קיימו יחסי מין. יש לציין כי בשלב הזה מדובר רק בטענות ראשוניות, ולפי שעה אין תלונה על כך במשטרה. בבית הספר אישרו את הפרטים מסרו כי הנושא נמצא בבדיקה.