טביעת הנעל בתא השירותים: חוות הדעת שסותרת את טענת זדורוב

הפרקליטות הגישה חוו"ד, לפיה ייתכן כי הדם על טביעת הנעל בתא השירותים אכן זלג רק כחמש שעות אחרי המקרה - מה שסותר את טענת עורכי דינו של זדורוב שהטביעה שייכת לרוצח אחר

זמן צפייה: 01:18

פרשת רצח תאיר ראדה: הפרקליטות הגישה לבית המשפט בימים האחרונים חוות דעת של מומחה בין-לאומי, המתמחה ברפואה משפטית וניתוח כתמי דם, לפיה טביעת הנעל בדם על האסלה בתא השירותים שבו נרצחה ראדה זלג מקפל בגדיה כשהמחלצים הזיזו את הגופה כחמש שעות לאחר האירוע - כך פורסם לראשונה הערב (חמישי) בחדשות 13. בניגוד לעמדת הפרקליטות, הפרמדיקים שהגיעו לזירה העידו כי לא הזיזו את גופתה של ראדה באופן משמעותי, למעט חיבור למוניטור, כאשר בשום שלב לא היו ניסיונות החייאה.

כזכור, במרכז הבקשה למשפט חוזר של רומן זדורוב, שהורשע ברצח, עומדת טביעת הנעל שנמצאה על האסלה ודמה של תאיר ניגר עליה. בגלל שאין מחלוקת שטביעת הנעל אינה של זדורוב, מומחה מטעמו קבע כי כתם הדם שבו טבועה טביעת הנעל יכול היה להיגרם עד שעה לאחר המוות, ולכן הוא לא שייך לאחד המחלצים, אלא שייך לרוצח.

תאיר ראדה
תאיר ראדה | צילום: רפרודוקציה

בתוך הזירה נמצאו שלוש טביעות נעל: על האסלה, על מיכל ההדחה, ועל הקיר המפריד בין התאים שמסמל נתיב בריחה. כאמור, אין מחלוקת שאלה לא טביעות הנעל של זדורוב. הפרקליטות והמשטרה הסבירו כי שלוש טביעות הנעל הזרות, שאינן של זדורוב, מקורן בטביעות נעל של "מחלץ אלמוני", למרות שכל טביעות הנעל של כל מי שהיה נוכח במקום נבדקו ולא נמצאה התאמה.

לפני כחודשיים דן בית המשפט העליון באופן חריג בבקשת זדורוב לערוך משפט חוזר. לא התקבלה החלטה, וייתכן שתתקבל רק בחודש אפריל הקרוב. עורך דינו של זדורוב, ירום הלוי, אמר בדיון: "כל עקבות הנעליים בתא שבו נמצאה תאיר נבדקו. נמצאו עקבות זרות על הקיר שנשארו עלומות ושבית המשפט ייחס אותם ל'מחלץ אלמוני'. הראיה לא זיכתה את זדורוב אבל יוחסה לאיש שמעולם לא נמצא. עקבת הנעל בתוך הדם לא יכלה להיות של המחלצים שהגיעו שעות אחרי הרצח".

זדורוב בבית המשפט
זדורוב בבית המשפט | צילום: חדשות 10

כחודשיים לפני כן התקיים דיון בבית המשפט העליון בבקשתו של זדורוב למשפט חוזר. נציג היועץ המשפטי לממשלה הביע אז את התנגדותו לקבלת חוות דעתו של ראש המכון הפתולוגי חן קוגל בתיק כראייה, כפי שרצו עורכי דינו של זדורוב להביא. לטענתו, קוגל מצוי בניגוד עניינים.

בחודש יולי האחרון, הפרקליטות הגיבה לבקשת עורכי דינו של זדורוב להוסיף ראייה נוספת לתיק ולקיים על בסיסה משפט חוזר. הראיה היא הרצאת "זום" של חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר. בתגובה נכתב כי "הקלטה של הרצאה אינה יכולה להוות ראיה קבילה במשפט פלילי, בלי קשר למי העביר אותו ומה מומחיותו".