שנה אחרי שהואשם באונס בת ה-7 - התיק נגד קטוסה עדיין לא נסגר

למרות שכתב האישום נגדו בוטל, מחמוד קטוסה עדיין מוגדר בתור החשוד בפרשה המזעזעת. עדויות ההורים שהגיעו לידי חדשות 13 סותרות זו את זו ומעלות סימני שאלה. "מקווה שיגידו 'סליחה, טעינו'"

זמן צפייה: 04:55

גם בחלוף שנה מהמעצר המתוקשר וביטול כתב האישום, מחמוד קטוסה עדיין מוגדר חשוד באונס ילדה בת 7. "הרסו חיים של בן אדם ומשפחתו, זה מה שהצליחו לעשות", זעם קטוסה. "כל הזמן אני שואל את עצמי שאלות. למה עשו לי את זה? מי עשה לי את זה?"

למרות ששוחרר לאחר שורה של מחדלים שנחשפו בחדשות 13, מאז ועד היום, בדיוק כעבור שנה, מחמוד קטוסה הוא עדיין החשוד היחידי בתיק האונס בשומרון. "חקרו וחקרו וחקרו - שיחקרו, אבל צריך להגיע לאמת. די, מספיק", הוסיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בניסיון אחרון להגיע להסכם הצטרפות לממשלה: נתניהו ובנט ייפגשו

תחקיר פנימי של שיבא: הדוקר שלף סכין פעמיים לפני אירוע הדקירה

עלה ל-262 מניין המתים מקורונה; 13 חולים אובחנו ביממה האחרונה

מחמוד קטוסה
מחמוד קטוסה | צילום: חדשות 13

זה החל בתלונה על אונס ילדה בת 7 באחת ההתנחלויות שבמועצה האזורית מטה בנימין שבעקבותיה נעצר קטוסה, פלסטיני תושב הכפר דיר קדיס. על פי כתב האישום, קטוסה שהיה שרת בבית ספר יסודי בבנימין אנס ילדה בסיוע שני פלסטינים נוספים, אלא שלאחר 55 ימים במעצר וחשיפת לא מעט חורים בחקירה - הוא שוחרר ממעצר והפרקליטות הצבאית והמשטרה חזרו בהן מכתב האישום.

כעת אנחנו חושפים את עדותם של הורי הילדה, עדויות שסותרות זו את זו ותמוה כיצד לא העלו מוקדם יותר את סימני השאלה. העובדות המופיעות בכתב האישום ולפיהן בין היתר קטוסה אסף את הילדה מבית הספר וגרר אותה לבית מרוחק, רחוקות שנות אור מארבע הגרסאות שמסרו ההורים.

ילדות, אילוסטרציה
ילדות, אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

באחת הגרסאות, למשל, טענה האם כי הילדה סיפרה שהאונס היה בבית הכנסת - ולא בבית מרוחק. "היא סיפרה שהיה אירוע שבו הוא לקח אותה לשירותים של בית הכנסת, ליד בית הספר, והוא הכריח אותה לעשות מעשים מיניים", סיפרה האם לחוקרים, "הוא הרביץ לה עם הראש ביד, נשך אותה בכתף, וכל הזמן איים עליה שאם היא תספר הוא יביא לה משטרה".

על גרסה נוספת שהעלתה האם, קטוסה כלל לא נשאל בחקירותיו והיא מתייחסת לאונס באוטובוס. "הילדה מספרת שכאשר הסתיימו הלימודים היא יצאה עם חברות והוא הסיט את תשומת ליבה. אז הוא משך אותה ביד לכיוון השביל הראשי, שם חיכה אוטובוס בין עירוני. היא אומרת שהוא הכניס אותה לבגאז' של האוטובוס והיא התנגדה".

מחמוד קטוסה
מחמוד קטוסה | צילום: החדשות 13

קטוסה ביקש בכל לשון לדעת מהמשטרה קצת יותר פרטים על החקירה, כי כרגע הוא "לא מצליח לחיות נורמלי", לדבריו. "איזו ילדה? אני לא מכיר אותה. אני לא ראיתי אותה ולא מכיר את המשפחה הזאת. לא מכיר אותם".

אחרי שהפרקליטות הצבאית חזרה בה מכתב האישום, החלו אנשי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י לחקור את התיק מחדש. הם חקרו כמעט את כל הפלסטינים שעובדים במודיעין עילית. למרות כל אותן חקירות ושימוש של המשטרה בכל האמצעים האפשריים, התיק נמצא במבוי סתום - וקטוסה, הוא עדיין מחכה שהמשטרה תודיע לו שהתיק נסגר. "יותר קל להם להגיד 'יאללה, עדיין אנחנו חוקרים'. אני מקווה שיגיע המצב שיגידו 'סליחה, טעינו'".