אילנה ראדה קראה לשופט שלא לפרוש מהתיק: "אל תנטוש אותנו"

דבריה של ראדה נאמרו ברקע בקשה של הפרקליטות להקפיא את הדיונים במשפט הרצח בעקבות דבריו אתמול של השופט קולה, לפיו "תביעו בי אמון או תבקשו את פסילתו". כזכור, קולה דחה הבקשה ואמר: "כל עוד לא תהיה מניעה חוקית, המשפט יימשך כסדרו"

זמן צפייה: 02:17

משפט זדורוב: הפרקליטות הגישה היום (חמישי) בקשה לדחות את הדיונים במסגרת משפט זדורוב, עד שהשופט אשר קולה "יבהיר את דבריו החמורים", אלא שזו נדחתה. "כל עוד לא תהיה מניעה חוקית, המשפט יימשך כסדרו", נכתב בהודעת בית המשפט. בהמשך לכך, אילנה ראדה קראה לשופט קולה שלא לפרוש מהתיק: "אל תנטוש אותנו".

בבקשתה, התייחסה הפרקליטות לאמירתו של קולה אמש במהלך הדיונים, שבה דרש מהפרקליטות: "או שתביעו בי אמון פומבי או שתבקשו את פסילתי". הפרקליטות ביקשה להקפיא את הדיונים במשפט הרצח, וטענה כי "אמירות כגון אלו לא יכולות להשאר עלומות".

השופט ציין אמש כי מבחינתו, להתעלמות מבקשתו גם כן יהיו משמעויות. עוד סיפר בבית המשפט: "מופעלים עליי לחצים, לא רק מהתקשורת. היה לי פסח שחור". ישיבה בנושא נערכה אתמול, והפרקליטות הודיעה כי תגיב היום על הדברים.

Whatsapp Image 2022 04 26 At 1
רומן זדורוב בבית המשפט | צילום: חדשות 13

בבקשה שהגישה הפרקליטות בהמשך לכך, נטען כי "כבוד אב בית הדין אמר בישיבת בית המשפט, כי מתנהל נגדו קמפיין שלם בתקשורת, תוך טענה מרומזת לכאורה, שהמאשימה היא זו שמובילה את ה'קמפיין' הזה. זאת ועוד, דברי הסנגור, לפיהם 'זה מה שהפרקליטות עושה ולכן לכבודו אסור להיכנע. אם כבודו יפרוש .. הם אלופים. אלופים בפייק ניוז, אלופים בלשחרר את כלבי התקיפה שלהם' - נענו בשתיקה על ידי כבוד אב בית הדין".

לדבריהם, "המאשימה מבקשת לדחות מכול וכול את טענותיו הקשות של כבוד אב בית הדין, המצטרפות לאמירות אחרות של כבוד אב בית הדין כלפי נציגי המאשימה במהלך ניהול התיק. אשר לבקשת כבוד אב בית הדין, כי המאשימה תגיש 'הודעת אמון' בכבוד אב בית הדין או תגיש בקשת פסילה, יצוין כי הליך של מתן 'הודעת אמון בשופט' אינו מוכר, אין לו יסוד בדין או בכל מקור סמכות אחר. אמירת כבוד אב אינה יכולה להיוותר בערפל".

Ilebqo
רומן זדורוב ועורכי דינו

כזכור, שלשום התחדש הדיון במשפטו החוזר של זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה, עם השלמת עדותו של החוקר המוביל של התיק, יורם אזולאי. בתום הפסקה הודיע אב בית הדין השופט אשר קולה כי בדרך לבית הכנסת בהיכל בית המשפט, "עצר אותי אדם בעל זקן, משך אותי ביד ואמר לי שהוא צריך לדבר איתי כי יש לו פרטים על הרצח. הוא אמר שהוא יודע מי רצח את תאיר ראדה".

עוד אמר: "חיפשתי מאבטח, אבל תמיד כשצריך אותם הם אינם". האדם אותר לאחר חיפושים ועוכב על ידי משמר בית המשפט. בתחילת החודש תקף ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל את הפרקליטות וכינה את התנהלותה "שערורייה". את הדברים אמר בתום הדיון במשפטו החוזר של זדורוב. במהלך הדיון שהתקיים אתמול, האשימה התובעת את קוגל כי הוא מעוות את הנתונים.

אילנה ראדה
אילנה ראדה

"התביעה בישראל מקבלת השכם והערב חוות דעת של המכון לרפואה משפטית, מסתכמת עליהן ומבקשת מבית המשפט להאמין להם", אמר קוגל בצאתו מהדיון. "ברגע שפעם אחת המכון נותן חוות דעת שאיננה מוצאת חן בעיני התביעה, באותו רגע המכון הופך להיות 'לא אמין, לא מקצועי, שקרן'".