"בעזרת השם": האזינו לרומן זדורוב מגיב להודעה על שחרורו

בשיחה עם עורך דינו ירום הלוי בירך זדורוב על ההחלטה לשחררו למעצר בית לאחר 15 שנה. אילנה ראדה, אמה של תאיר, קיבלה את ההחלטה ברגשות מעורבים: "שייעשה צדק במשפט החוזר"

זמן צפייה: 01:47

"קיבלנו שחרור?", כך שאל רומן זדורוב את עורך דינו ירום הלוי שהתקשר אליו לבשר לו כי בית המשפט העליון דחה את ערעור הפרקליטות וקבע כי לאחר 15 שנה - ישוחרר מי שהורשע ברצח תאיר ראדה למעצר בית. "היום אתה בבית", אמר לו עורך הדין הלוי ונענה על ידי זדורוב: "בעזרת השם".

כאמור, העליון קבע כי זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה, ישוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים שיכללו איסור מבקרים בביתו, אישור למשטרה לבצע האזנות בטלפונים וכן איסור יציאה מן הארץ. הדיון בעליון התקיים בעקבות ההחלטה לקיים משפט חוזר והחלטת המחוזי לשחרר את זדורוב. המדינה ערערה לעליון על ההחלטה לשחרר את זדורוב למעצר בית, אך העליון כאמור דחה את הערעור הבוקר.

"יום גדול לרומן ולבני משפחתו. אני שמח מאוד ובמיוחד מבחינה משפטית על כך שבית המשפט העליון קיבל את עמדתי, שלרומן מגיע להשתחרר גם בלי חוות דעת של שירות מבחן", אמר עורך הדין הלוי. "אני מודה שזה כמעט בלתי נקלט שלאחר 15 שנים בכלא ללא חופשות הוא ייצא לאשתו ולילדיו".

אילנה ראדה, אשתו של שמואל ואמה של תאיר ז''ל
אילנה ראדה, אשתו של שמואל ואמה של תאיר ז''ל | צילום: חדשות 13

עוד אמר עו"ד הלוי: "לא בכדי אני עובד בהתנדבות. רומן חף מפשע לחלוטין, המטרה היא לזכות אותו והיום זה יום חשוב בדרך המיוחלת למטרה. השחרור עדיין לא מבטיח זיכוי, אך אנחנו צריכים לעבוד קשה כדי לנסות ולהשיג גם את המטרה הגדולה - זיכוי. הפרקליטות מחפשת ראיות מתחת לאדמה במסגרת אובדן עשתונות ופניקה".

אילנה ראדה, אמה של תאיר, שמעה הבוקר על ההחלטה ואמרה: "אני בעיקר מבולבלת. זה לא שלא ציפיתי לזה. ידעתי שזה מה שבסופו של דבר יהיה, אבל ימים יגידו מה יהיה. עכשיו אנחנו הולכים לקראת משפט חוזר".

על עצם ההחלטה לשחרר את זדורוב אמרה לחדשות 13: "להגיד לך שאני שמחה שזדורוב בבית? אני לא בצד שלו. המקורבים שלו בטוח שמחים. אם ייעשה צדק והוא לא הרוצח של בתי אז יופי. אבל אני עדיין מחכה ומצפה שהמשפט יוכיח את האמת. מה תהיה האמת בסופו של דבר אני לא יודעת". לסיכום אמרה ראדה כי "עם כל העצב על הרצח האכזרי של הבת שלי, אני שמחה שהצלחתי להביא לידי כך שיהיה משפט חוזר".