השופט בתיק זדורוב: "לא ייחסתי לאיש מעשים לא חוקיים"

לאחר כמה בקשות מצד הפרקליטות, פרסם היום השופט אשר קולה, העומד בראש ההרכב במשפט החוזר של רומן זדורוב, הבהרה ובה ציין כי לא ייחס לאף גורם "מעשים פסולים" או לא חוקיים". השופט קולה ציין גם כי ימשיך לנהל את התיק "בנפש חפצה", לדבריו

זמן צפייה: 01:39

הפרקליטות קיבלה את מבוקשה: השופט אשר קולה, העומד בראש ההרכב במשפט החוזר של רומן זדורוב, פרסם אחר הצהריים (ראשון) הבהרה שניתנה לאחר שבפרקליטות דרשו ממנו להבהיר את דבריו כשרמז ללחצים פסולים שמופעלים עליו.

בהודעה שפרסם בית המשפט המחוזי בנצרת בשמו של השופט קולה נכתב: "לא ייחסתי לגורם כלשהו מעשים בלתי חוקיים כשם שלא ייחסתי גם ל'גורמים עלומים' הפעלת לחצים פסולים". השופט קולה ציין בהודעתו כי הדברים שאמר בחודש שעבר נבעו מדברים שנאמרו במהלך הדיונים בבית המשפט. עוד ציין השופט כי ימשיך לנהל את המשפט החוזר של זדורוב "בנפש חפצה" לדבריו.

בשבוע שעבר דרשה הפרקליטות שוב מהשופט אשר קולה, שאמר בחודש שעבר כי "מופעלים עליי לחצים, לא רק מהתקשורת. היה לי פסח שחור", להבהיר את דבריו. "ללא הבהרות על דבריך, פסיקתך תהיה מוטלת בספק ציבורי ומשפטי עמוק", נמסר מטעם הפרקליטות.

בהמשך אותו דיון, אמר השופט קולה: "או שתביעו בי אמון פומבי, או שתבקשו את פסילתי". בהמשך לכך, שבוע לפני כן הרשות השופטת גיבתה את השופט ומסרה כי "דבריו של ראש הרכב השופטים, השופט קולה, שפורסמו בימים האחרונים, נאמרו במהלך דיון אשר נערך בתיק".

במהלך הדיון הצדדים אף השיבו לדברי בית המשפט, הכול כמתועד בפרוטוקול הדיון באופן מפורט. יום קודם לכן ניתנה בתיק החלטה שיפוטית של ההרכב אשר הבהירה כי "כל עוד לא תהיה מניעה חוקית - המשפט יימשך כסדרו. במצב דברים זה כל החלטה בעניין המשך הטיפול בתיק וההתייחסות לטענות תשמע בפני ההרכב".