הורשע בתקיפה ואיומים: 20 חודשי מאסר לאימאם מלוד

שייח' יוסוף אלבאז הורשע בעבירות של תקיפה ואיומים לאחר שב-2018 התגלע ויכוח בינו לבין עורך דין. אלבאז, לפי האישום, אמר לו: "הכביש הזה לא ייסגר, הגופה שלך תהיה פה וניסע עליה". לאחר מכן סטר לו. פרקליטו: "נערער"

בית משפט השלום ברמלה גזר היום (שלישי) על האימאם מלוד, שייח' יוסוף אלבאז 20 חודשי מאסר בפועל, בנוגע לאירוע משנת 2018 שבו נאשם בעבירות של תקיפה ואיומים. בכתב האישום נטען כי בתאריך ה-3 באפריל 2018 הגיע עו"ד חנן חדד לקרקע הממוקמת בדרך ס"ח שבעיר לוד על מנת לוודא את ביצועו של צו בית משפט בנוגע לקרקע שבבעלות משפחתו.

בכתב האישום נכתב כי "באותה העת, שהה במקום יוסף אלבאז בלוויית אחרים. בנסיבות אלה, התגלע ויכוח בין אלבאז לחדד על רקע הסכסוך, במסגרתו אמר הנאשם (אלבאז) למתלונן: 'הכביש הזה לא ייסגר, לא יעזור לך, הגופה שלך תהיה פה ואנחנו ניסע עליה'". אלבאז סטר לעו"ד חדד וכתוצאה מכך משקפי הראיה שלו נשברו. בכתב האישום תואר כי עו"ד חדד הוציא את מכשיר הטלפון הנייד שלו על מנת לתעד את אלבאז תוך כדי שהוא מתרחק ממנו, ובתגובה אלבאז הטיח אבן בפניו של של עו"ד חדד בחוזקה ובסטר לו שוב.

אימאם לוד, יוסף אלבז
האימאם מלוד, יוסוף אלבאז

מארגון "עד כאן" נמסר כי: "אדם אשר משפיע על רבים צריך לתת את הדין בצורה החמורה ביותר. הרשעתו בעבירת תקיפה כלפי יחיד היא חמורה הרבה פחות מאשר עידוד של המון להסתה ופגיעה ביהודים ובגורמי ביטחון באירועי מאי האחרון ובכלל. על מערכת בתי המשפט למצות עמו את הדין על כל חומרתו ולתת לו עונש משמעותי בגין ההסתה אותה קידם בזמן שומר החומות למען יראו וייראו''.

עורך דינו של שייח' אלבאז הודיע כי יערער על ההחלטה: "היום ניתן גזר דין בתיק של השייח' אלבאז מלוד. גזר הדין כלל עונש של 20 חודשי מאסר בגין תיק ישן מ-2018. בהתחשב בגיל של השייח' וגם במצבו, וגם בכל יתר הנסיבות - מדובר בעונש הוא חמור ולא פרופורציונלי, במיוחד לאור הדברים שהוכחו בבית המשפט, במיוחד בסוג של הפגיעה. צוות ההגנה מתכוון להגיש ערעור הן על הכרעת הדין והן על גזר הדין".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206141429' autoplay='0' credit='' desc='עו"ד של האימאם מלוד, שייח′ אלבאז' poster='' kid='1_r89n6hb6' duration='']