תכנן ודקר למוות: נער יואשם ברצח עבריין מין שתקף קטינים

הנער, בן 16 מהשרון שמגיע ממשפחה מבוססת, תועד רוכש סכין ונפגש עם הקורבן חיים ויזמן דקות לפני הרצח. הוא טען כי הגן על עצמו, אך במחשבו נמצא יומן ובו תיאור של הרצח ומקרים נוספים שתכנן

זמן צפייה: 01:31

נער בן 16 מאזור השרון יואשם היום (ראשון) ברצח חיים ויזמן בן ה-42, שריצה בעבר עונש מאסר על תקיפה מינית של קטין. הרצח אירע ב-9 באוגוסט השנה, בדירתו של ויזמן בנתניה.

שני נערים בני 15 ו-16, אחד מהם ככל הנראה נהג לקיים עם ויזמן קשר מיני, הם אלה שמצאו את גופתו של ויזמן. המשטרה פתחה בסריקה וראתה במצלמות האבטחה את ויזמן נכנס לדירה מלווה בנער שנאשם ברצח. הנער, ילד מחונן ממשפחה מאוד מבוססת שלא היה מוכר למשטרה, עזב את הדירה חצי שעה לאחר מכן.

נער כתב אישום רצח עבריין מין חיים ויזמן נתניה רוכש רכישה סכין
הנער המואשם ברצח חיים ויזמן תועד רוכש סכין לפני הרצח

נער מואשם ברצח רצח נתניה עבריין מין חיים ויזמן
ויזמן והנער המואשם ברציחתו לפני המעשה המיוחס לו

בטלפון של הנרצח גילתה המשטרה התכתבות בינו לבין אותו נער, ואז עצרה אותו בבית הוריו. בחדר החקירות הוא הכחיש את החשדות נגדו, ולמחרת הארכת המעצר הוא מסר גרסה נוספת, שלפיה הוא אכן הגיע לדירה כי היה סקרן מבחינה מינית. לטענתו, לאחר שהשניים החלו במגע מיני, בשלב מסוים הוא ביקש מוויזמן להפסיק, וזה החל להכות אותו ונעל את הדלת.

לטענת הנער החל ביניהם מאבק, אשר בסופו דקר את ויזמן כהגנה עצמית. לחוקרים התברר כי הנער הגיע לדירה חמוש בסכין, ובנוסף כמות סימני הדקירה על הקורבן נראו כסימנים של רצח בכוונה תחילה. על המחשב האישי של הנער מצאו החוקרים יומן, שבו תיאר את הרצח לפרטי פרטים. מהיומן עולה כי הנער ראה את ויזמן כפדופיל שיש להרוג, ובנוסף חושדים החוקרים כי הוא תכנן לרצוח פדופילים נוספים.

עו''ד עמנואל טראץ' שמייצג את הנער
עו''ד עמנואל טראץ' שמייצג את הנער