דקר 30 פעם: האישום נגד הנער שמואשם ברצח

כתב האישום נגד בן ה-16 בגין רצח עבריין מין מגולל תוכנית מסודרת. הוא פיתה את הקורבן, דקר אותו למוות וניסה להצית את גופתו. במחשבו כתב לאחר הרצח: "המעשה המוסרי הראשון שלי"

זמן צפייה: 01:17

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד נער בן 16 באזור השרון, זאת בגין רצח בנסיבות מחמירות של חיים ויזמן בן ה-42, שריצה בעבר עונש מאסר על תקיפה מינית של קטין. כזכור, הרצח אירע ב-9 באוגוסט השנה, בדירתו של ויזמן בנתניה. כמו כן, הואשם הנער בניסיון הצתה ושיבוש מהלכי חקירה.

על פי כתב האישום, ההיכרות בין הנער בן ה-16 וויזמן התרחשה ברשת החברתית 'אינסטגרם', היכן שהחלו בהתכתבות בעלת אופי מיני, שלאחריה השניים קבעו להפגש לצורך קיום יחסי מין ביחידת דיור בה התגורר ויזמן בנתניה. טרם נפגשו השניים, הייתה בכוונתו של הנער להביא למותו של ויזמן, עקב רכישת הסכין שבוצעה על ידו והגעתו לדירה אתה.  

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפרקליטות הגישה אישום חדש נגד זדורוב – קרבצ'נקו בין העדים

מחאת הנכים הגיעה לנתב"ג: מפגינים חוסמים את הכניסה והיציאה

ערב ראש השנה: אוכלוסיית ישראל גדלה ל-9.39 מיליון אזרחים

צלב קרס על מטלית רצפה
צלב קרס על מטלית רצפה | צילום: מתוך תיק החקירה

בעת שהותם של השניים בדירה, התפתח ביניהם אקט מיני, במהלכו שאל הנער את ויזמן אם הוא "מוכן להפתעה?". משהשיב בחיוב, שכב ויזמן לבקשתו של הנער על בטנו כשהוא ערום במיטתו ואף עצם את עיניו, לאחר שהנער אמר לו בנימה פתיינית "אל תציץ!". בהמשך, בשל החשש של הנער כי גבו של ויזמן יהיה קשיח מדי לנעיצת סכין, הוא הורה לויזמן להסתובבכאשר ידיו מכסות את עיניו.

בשלב זה, על פי כתב האישום, הוציא הנער את הסכין שהייתה ברשותו והחל לדקור את ויזמן בעוצמה כ-30 פעמים עד שגרם למותו, זאת בזמן שהוא ניסה להתנגד והתחנן בפני הנער שיפסיק. לאחר מכן הנער ירד מהמיטה ונכנס למקלחת שבדירה, היכן ששטף את הדם שהיה על גופו והתלבש.

הסכין באמצעותה דקר לכאורה הנאשם את קורבנו
הסכין באמצעותה דקר לכאורה הנאשם את קורבנו | צילום: ללא

בהמשך, בן ה-16 לקח מארנקו של ויזמן כסף מזומן, ויצר באמצעות סכין צלב קרס על גבי סמרטוט רצפה שהיה בדירה, והניח אותו בכיור במטבח הדירה. לפני שעזב את הדירה, בן ה-16 שפך משקה אלכוהולי על חפצים שונים בדירה וכן על גופתו של ויזמן וניסה באמצעות מצת לשרוף את הדירה. כתוצאה מכך, נשרפו חלק מהחפצים ומכנסיו של המנוח. לאחר שיצא מהדירה, הוא השליך את המפתחות, מחק את חשבון האינסטגרם דרכו הכיר את ויזמן וביצע פעולות נוספות בדואר האלקטרוני שהיה מקושר לאינסטגרם, במטרה לשבש את החקירה.

למחרת האירוע, כתב הנער בן ה-16 במחשבו האישי ועל פני מספר עמודים, תיאור מפורט של מעשיו בערב הקודם בדירתו של ויזמן: "הם פספסו את צלב הקרס שחרטתי על מגבת ושמתי בכיור. במקום דיי בולט, לעניות דעתי. אם לא היו מפספסים, הרצח היה מקבל קצת יותר קרדיט מכמה ימים של תהילה עד שפשע אחר יתפוס את מקומו. אני עדיין מתלבט אם לעשות את זה שוב. להתחיל דפוס. ככה, אולי, אקבל קצת יותר תשומת לב מהציבור. אגרום לאנשים לפחד. וזהו זה. הנה זה. כתוב. שחור על גבי לבן. המעשה המוסרי האמיתי הראשון שלי", כתב הנער.