ביהמ"ש המחוזי קיבל את ערר המשטרה: בעלי "הפורום" יישאר במעצר

לאחר ששופט בית משפט השלום שחרר את יוסי שוורץ למעצר בית, השופט גיל דניאל קבע כי "התמונה הכוללת מלמדת על קיומה של מסוכנות מצד החשוד, המחייבת בשלב זה השארתו במעצר". שוורץ חשוד באונס ועבירות מין נוספות, והוא נחקר גם בחשד לעבירות סמים

יוסי שוורץ, בעלי מועדון הפורום בבאר שבע

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל הבוקר (שישי) את הערר שהגישה המשטרה על שחרורו של יוסי שוורץ, בעלי מועדון "הפורום" בבאר שבע, החשוד בעבירות של אונס ומעשה סדום. מעצרו של שוורץ הוארך בשלושה ימים נוספים, וכעת הוא נחקר גם בחשד לעבירות סמים, מעשים מגונים ועבירות נוספות.

אתמול הגישה המשטרה הצהרת תובע, לפיה יש בידיה די ראיות כדי להעמיד את שוורץ לדין, ובכוונת הפרקליטות להגיש בקשה למעצרו עד תום ההליכים. למרות זאת, שופט בית משפט השלום רפאל ימיני שחרר אתמול את שוורץ למעצר בית בערבות של מאה אלף שקלים, זאת כאשר המשטרה אמרה כי הפרקליטות אמורה להחליט לגבי 10 תיקי חקירה הקשורים אליו.

יוסי שוורץ, בעלי מועדון הפורום בבאר שבע
יוסי שוורץ, בעלי מועדון הפורום בבאר שבע

נציג המשטרה, רפ"ק מיכאל מיכאלי, אמר בפתח הדיון: "מדובר בחשוד במספר רב של עבירות מין ועבירות נוספות של אספקת סם, שימוש בסם, ניהול והחזקה של חצרים לצורך שימוש בסמים מסוכנים. אתמול הגשנו הצהרת תובע של הפרקליטות אך בית המשפט הורה על שחרורו בתנאים. זה לא המקום לשחררו, בטח ובטח שלא בשלב הזה".

"מדובר בחשוד שנחשד בביצוע עבירות לאורך תקופה מאוד ארוכה של שנים", הוסיף רפ"ק מיכאלי, "כשהוא מבצע את העבירות האלה פעם אחר פעם, כשחלק מהנשים היו תחת מרותו. הוא עושה כל זאת בצורה מניפולטיבית, מסתייע באלכוהול וסמים. המקום המרכזי שהוא מבצע את העבירות הוא המועדון בבעלותו אבל לא רק שם. השופט שדן בתיק מכיר אותו. ההחלטה לא מנומקת. לא הצלחתי להבין למה הורה על שחרורה. אין כל הסבר".

השופט גיל דניאל קבע כי "מדובר במסכת ארוכה המיוחסת לחשוד ומספר לא מבוטל של מתלוננות וכמו גם חשדות בשימוש בסמים לצורך ובקשר לעבירות הנ"ל וכן עבירות של השמדת ראיות ועבירות נוספות המפורטות בבקשה. בכל הנוגע לחומר הראיות יש בתיק החקירה מהעדויות שנאספו כדי לבסס מעצר לצורך הגשת כתב אישום. אומנם החשוד מכחיש את המיוחס לו. אך כאמור מדובר במסכות רחבות שיעלו למבחן במסגרת ההליך שיתנהל. התמונה הכוללת מלמדת על קיומה של מסוכנות מצד החשוד, המחייבת בשלב זה השארתו במעצר".

יוסי שוורץ בעלים מועדון הפורום בבאר שבע
יוסי שוורץ, בעלי מועדון הפורום בבאר שבע

עו"ד גלי זינגר, המשנה למנכ"לית ומנהלת המחלקה המשפטית בשדולת הנשים בישראל מסרה: "אל מול החשדות בנוגע למסוכנות הגדולה של יוסי שוורץ, למעשיו החמורים כלפי נשים, ולניסיונותיו להשמיד ראיות - טוב עשה המחוזי שהפך את החלטת השלום, וקבע שיש להותירו במעצר. יש רק לקוות כי זו תהיה גישת בתי המשפט גם במקרים עתידיים - גם מתוך כוונה להגביר את ההרתעה, וגם כמסר חשוב למתלוננות, הניצבות בפני אתגרים עצומים בבואן להתלונן, כי יש מי ששומר עליהן."

יוסי שוורץ
יוסי שוורץ, בעלי מועדון הפורום | צילום: הצינור

כזכור, בחודש ינואר השנה הודיע שוורץ כי הוא יוצא לחופשה מכל תפקידיו בקבוצה ובמועדון, בעקבות התחקיר של אמיר שואן ומערכת "הצינור", שחשף חשדות רבים נגדו לעבירות מין, כולל אונס, אשר שודר ברשת 13. מעצרו הגיע בעקבות תלונה חדשה שהוגשה נגד שוורץ על ידי צעירה שטענה כי הוא אנס אותה במועדון, ובשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי אישה נוספת הגישה תלונה נגדו, השמינית במספר, על אירוע שהתרחש לפני 10 שנים.