"טווה יחסי תלות עם נערות - וניצל": אישום נגד מנכ"ל עמותה להכנה לצה"ל

כתב אישום הוגש נגד יוסף אוחיון, תושב ירושלים בן 46, בגין ביצוע עבירות מין ועבירות נוספות בחמש חניכות. על פי האישומים, אוחיון גרם למתלוננות בגילאי 18-14 להתקרב אליו ולהיוועץ עימו בנושאים אישיים, גרם להן לפתח תלות נפשית ופיזית בו - ופגע בהן מינית

יוסף אוחיון, מנכ"ל העמותה החשוד בעבירות מין בחניכות

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד יוסף אוחיון בן ה-46, תושב ירושלים, בגין ביצוע עבירות מין ועבירות נוספות בחמש חניכות במסגרת מכינת הכנה לצה"ל בה שימש כמנכ"ל ומדריך תוך ניצול תלותן בו.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אפרת פיזלר, הנאשם שימש כמנכ"ל ומדריך העמותה "אריות יהודה - העצמה אישית" שמטרתה לקיים חוגי העצמה פיתוח אישי ועידוד גיוס לצה"ל לבני נוער בגילאי כיתות ט'-י"ב. אוחיון הציג פרטיים ביוגרפיים שקריים על מנת להאדיר ולהעצים את דמותו בעיני הנערות והנערים שהדריך אשר ראו בנאשם מושא להערצה, אדם בעל ידע וניסיון רב, מחנך ומדריך קרוב.

עוד הוסיף כתב האישום, כי אוחיון גרם לחמש מתלוננות בגילאי 18-14 להתקרב אליו ולהתייעץ עמו בנושאים שונים, אישיים ואינטימיים, בנושאי מיניות ומראה פיזי, כאשר הוא קונה את אמונן. הנאשם טיפח את דמותו בעיני המתלוננות והסביבה כדמות משמעותית וקובעת בכל תחומי החיים, תוך שהוא יודע שהתייעצויות רבות נעשות עמו שלא בידיעת הוריהן של המתלוננות, וכי הן מפתחות תלות נפשית ורגשית בו.

אוחיון ניצל תלות זו על פי כתב האישום, ונפגש עם כל אחת מהמתלוננות בנפרד כשהוא מגביר את תדירות המפגשים בהדרגה, וכן משוחח עם כל אחת מהן בנפרד, כשהוא מגביר את תדירות קיום השיחות וההתכתבויות הטלפוניות עמו, עד לפעמים רבות בכל יום. הנאשם גרם לכל מתלוננת לשמור את דבר יחסיהם בסוד מפני אחרים ומפני בני משפחתן. בדרך זו גרם הנאשם לכל מתלוננת בנפרד להרגיש כי היא מיוחדת ורצויה על ידו. הוא טווה סביב כל אחת הנערות מערכת יחסים של תלות בו ותוך ניצול תלות זו פגע בהן מינית.

הפגיעות המיניות שביצע אוחיון התרחשו במקומות שונים – במחסן העמותה, בבסיס צבאי נטוש בסמוך לירושלים, ברכבו ועוד. כך למשל, הנאשם החל להתכתב בטלפון עם אחת המתלוננות בעת שהייתה כבת 14 בנושאים הקשורים בשיעורים שהועברו בפעילויות העמותה, המתלוננת שיתפה את הנאשם בעניינים אישיים ובהמשך התכתב איתה הנאשם באופן מיני מרומז ואחר כך באופן מיני מפורש ובוטה, בתדירות הולכת וגוברת.

בהמשך ביצע בה אוחיון מעשים מיניים במספר הזדמנויות. כאשר המתלוננת מתלווה אל הנאשם לפעילות העמותה במקומות שונים כ"בת חסותו". במקרה אחר, הנאשם נפגש עם מתלוננת אחרת במחסן המשמש את העמותה, לצורך שיחה אישית שם ביצע בה מעשים מיניים.